Nová generace těžkotonážních pneumatik získala díky aplikované matematice mnohem lepší vlastnosti. Francouzští vědci Agnes Poulbotová a Jacques Barraud spolu se společností Michelin přišli s chytrým materiálem pro 3D tiskárny, který nejenže zvyšuje odolnost pneumatik, ale také snižuje spotřebu pohonných hmot a emise CO2. A ještě se navíc sám regeneruje.
V roce 2013 si výzkumníci nechali patentovat inovativní materiál, který se „autoregeneruje“ s opotřebením, snižuje valivý odpor, spotřebu pohonných hmot a prodlužuje životnost pneumatiky až o 20 procent. Pod obchodní značkou Regenion je od roku 2016 dostupný i pro osobní automobily a za svůj životní cyklus vyprodukuje o 3 724 kilogramů méně emisí CO2 ve srovnání s konvenčními modely.
Evropská komise odhaduje, že automobilová doprava je zodpovědná za 12 procent všech unijních emisí CO2, hlavního skleníkového plynu. Proto jsou od roku 2012 všechny pneumatiky klasifikovány do tříd podle udržitelnosti a výkonu. Všechny modely s vynálezem Pouboltové a Barrauda mají hodnocení AAA pro efektivitu spotřeby a nejkratší brzdnou dráhu na mokré silnici. Podle Poulbotové šetří Regenion 26 gramů CO2 na kilometr, což při 10 000 kilometrech znamená o 2,6 tuny méně škodlivého plynu. Pneumatiky navíc snižují emise hluku a vyhovují hlukovým normám představeným Evropským parlamentem v roce 2016. Během opotřebení se takové pneumatiky samy regenerují.
Materiál je optimalizován pro minimální ztrátu energie a snížený valivý odpor zajišťuje nejlepšího možný výkonu. Agnes Poulbotová na něm pracovala s michelinským seniorním expertem na design a výrobu pneumatik pro těžká vozidla Jacquesem Barraudem a díky 3D tisku představila jeho výrobu v průmyslovém měřítku.