Třetí typ lokomotiv představovala řada Be 4/7. Byla prvním progresivním typem bez spojnic. Toto řešení dodala firma Sécheron (SAAS) v licenci amerického Westinghousu. Neobvyklé řešení mělo dva podvozky se čtyřmi individuálně hnanými a třemi běžnými nápravami (1´Bo 1´)(Bo 1´). Stroj o hmotnosti 110 tun, délce přes 16 metrů a s nápravovou hmotností 16 tun vyvinul rychlost až 80 km/h a měl výkon 2 448 koní.
Také tyto lokomotivy sloužily v depech Erstfeld a Bellinzona pro dopravu osobních vlaků a rychlíků. Typ se stal navíc vzorem pro lokomotivy typů Ae 3/5 a Ae 3/6 III, které sloužily na rovinatějších tratích středního Švýcarska. Pouze 6 vyrobených lokomotiv Be 4/7 dojezdilo v roce 1976, tedy po 54 letech aktivní služby.