Projekt Bahn 2000 počítá se systémovým jízdním řádem a soustavou přestupních bodů, mezi kterými je jízdní doba méně než 1 hodina. Toho je možné dosáhnout stavbou nových rychlých tratí nebo zvýšením rychlosti na starých tratích prostřednictvím vlaků s naklápěcí skříní. Švýcaři kombinovali obě varianty, a proto objednali 44 rychlovlaků s naklápěcí skříní určených pouze pro vnitrostátní dopravu.
Vlaky dostaly označení RABDe ICN 500 (ICN jako InterCity Neigetechnik – naklápěcí technika). Sedmivozové 189 metrů dlouhé vlaky nabízejí 457 míst a v případě hodně využívaných vlaků mohou jezdit ve dvojici. Jejich nejvyšší rychlost je 200 km/h. Na starých tratích plných menších oblouků mohou jet o 10 až 20 % rychleji než běžný vlak. Na Gotthardbahn jezdily od roku 2008 a proti klasickým vlakům byly o 8 minut rychlejší.