Nejpočetnějším typem švýcarských lokomotiv jsou téměř shodné řady Re 4/4 II a III. V letech 1964 až 1985 jich dodaly továrny SLM (mechanická část) a BBC s MFO (elektrická část) skoro tři sta. Jedná se o skříňové lokomotivy se dvěma otočnými podvozky Bo´Bo´. Jsou vybaveny dálkovým řízením, takže mohou být zařazeny do vratných souprav s řídicími vozy i do tandemu pouze s jedním strojvedoucím.
Díky rychlosti 140 km/h a výkonu 6 400 koní našly uplatnění na všech výkonech – rychlících i nákladních vlacích, na rovinatých tratích v podhůří Alp i na strmých horských rampách. Na Gotthardu na největším stoupání mohou dopravit vlak o hmotnosti přes 500 tun plnou traťovou rychlostí 80 km/h. Ve dvojici si poradí s vlakem o hmotnosti přes tisíc tun. Na snímku vyjíždí jedna z lokomotiv Re 4/4 II v roce 2015 z Gotthardského vrcholového tunelu do stanice Göschenen.