Bergamont E-Revox 6 29
Tato německá značka je u nás pohříchu málo známá. Ani na stránkách českých cykločasopisů a ve srovnávacích či jízdních testech se doposud prakticky neobjevovala. To prolomil už časopis Velo, nyní následuje velký srovnávací test časopisu Elektrokola.
Technické údaje
|
Značka Bergamont pochází přímo ze srdce Hamburku a vznikla v roce 1993. Na počátku byl pouze malý obchod pro opravy kol. Ten tu stále je, pouze mnohem větší. Značka vyrůstala ve čtvrti St. Pauli se svéráznou kulturou a atmosférou a hrdě se tak hlásí k heslu: Straight from St. Pauli.
Vývojáři a inženýři Bergamontu úzce spolupracují na vývoji nových modelů s Technickou Univerzitou v Hamburku a své prototypy testují přímo v ulicích Hamburku, okolních kopcích či okolo Labe.
Samotná produkce kol a rámů se dnes už přesunula do Číny a na Taiwan, kde je partnerství prověřeno více než dvaceti lety spolupráce. Značka u nás nabízí kola v několika kategoriích, z nichž jednou jsou i dnes velmi populární elektrokola.
Námi testovaný E-Revox 6 patří spolu s dalšími sedmi modely do kategorie pevných horských kol. Hliníkový rám šestkového E-Revoxu skrývá baterii ve spodní trubce a na první pohled svým vzhledem a geometrií signalizuje velmi sportovní ambice.
První dojmy testerůMilan: První jízdní dojem je úplně nádherný a potvrzuje i dojem vizuální – radost ze svezení. To kolo se mi líbilo na první pohled a v jízdě nezklamalo. Dominik: Celkově hodně vyvážené kolo. Nástup dopomoci přesný, silný a okamžitý. Zabírá ještě víc, než jsem byl kdy zvyklý u jiných kol. Příjemný je přehledný displej, ovládání a řízení bych označil jako snadné a intuitivní. Matěj: Jsem nadšený, to kolo má strašnou sílu, motor jede odspodu, má pozvolný nástup, člověk je do kopce mnohem rychlejší. Slušela by mu teleskopická sedlovka. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
---|---|
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 5 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 4,8 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 5 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 5 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 5 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 3,2 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 3,5 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 5 |
Dojezd | 42 km |
Výsledek ergotestu | 4,33 |
Celková známka jízdního testu | 4,56 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Testovaný model Bergamont E-Revox
Verdikt: Takhle nějak by mělo vypadat a jet sportovní horské elektrokolo s pevným rámem, pokud se chcete jízdními vlastnostmi co nejvíce přiblížit klasickému MTB. E-Revox je překvapením a objevem testu.