Stevens E-Wave
Německý Stevens má sídlo v Hamburgu. Bývalém hanzovním městě, které podle zástupců reprezentuje kosmopolitost, což v jejich podání znamená být spolehlivým, přesto odvážným, svobodně myslet a jednat.
Zda se to projevuje na jejích výrobcích, musí posoudit především zákazníci, ale o lecčems napovídá počet jednoho milionu vyrobených kol, kterých firma dosáhla v roce 2013 (tedy třiadvacet let od založení firmy, tehdy především velkoobchodu).
Technické údaje
|
Vývojářský tým dnes spoléhá na velké množství spolupracovníků, od testerů po zákazníky, aby zlepšil znalosti o svých produktech. Stevens, který je u nás známý především díky nezvykle široké nabídce cyklokrosových a gravel kol, nemohl pochopitelně zůstat stranou od současné vlny elektrokol, s nimiž začal v roce 2011. Dvacet pět let zkušeností je jistotou, že v kategorii e-biků rozhodně nesáhnete vedle. Množství cen za design a techniku, které Stevens získal ve své domovině, to jen dokládá.
V nabídce převažuje portfolio městských a cestovních elektrokol, a to od vyšší střední třídy až po luxusní kousky. Stranou ale nezůstávají ani ryze sportovní MTB modely v pevném nebo celoodpruženém provedení. Filozofií Stevens je u E-MTB řady vytvořit maximálně odolný terénní stroj, proto jsou e-biky Stevens postaveny výhradně na kolech 27,5“ s plusovými i standardními pneumatikami.
Letos se inovace dotkla i vstupního model E-Wave, jenž dostal nový rám, který měly dříve jen vyšší řady e-biků Stevens. V řadě e-hardtail, což jsou pevné xc biky určené do terénu, je připraveno deset různých modifikací s pohony Bosch a Shimano. Nic jiného Stevens nenabízí, žádné kompromisy v motorech, ani vybavení, jsou to zkrátka precizní mašiny vyrobené s německou důkladností.
I další stroje z e-nabídky si nesou stejnou genetickou stopu. Celkem je k dispozici šestatřicet modelů v šesti základních kategoriích.
První dojmy testerůPetr: Už se povedlo zajet brzdy, výtky minulých testerů tak byly dané jen tímto. Stevens jede plynule, necuká. Velmi slušné kolo. Na rozdíl od ostatních jsem s ním velmi spokojen i v terénu. Miloslav: Vypadá hodně drsně, i použitými pneumatikami, ale spíš bych ho viděl jako cestovní. Má umírněný projev. Vyvážené, na žádnou stranu nepřekvapilo. Daniel: Příjemné kolo do terénu, silné, plynule přidává. Mám z něj velmi dobrý pocit. Jedno z nejlepších s pevným rámem zde. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
---|---|
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 3,7 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 4 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 4,1 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 3,5 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 3,8 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 2,8 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 3,3 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 5 |
Dojezd | 36 km |
Výsledek ergotestu | 4,33 |
Celková známka jízdního testu | 3,77 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Testovaný model Stevens E-Wave
Verdikt: Tuhý rám se sportovními vlastnostmi je spojen se zemí ráfky rozměru 27,5“, ty spolu s hrubšímu pneumatikami zajišťují rychlost a dobrou prostupnost terénem. Podle preferencí jej testeři řadili od turistiky po sport, od terénu po cyklostezky. Pro konstruktéry a zejména uživatele rozhodně příjemná vizitka.