Trek Powerfly 5 WSD
Jeden z lídrů celosvětového velobyznysu, americký Trek nezůstává nic dlužen své pověsti ani při stavbě elektrokol. Vedle vlastní patentové technologie na zpracování karbonu (OCLV) disponuje patenty na systém odpružení a další technologická vylepšení, včetně nových způsobů odpružení silničního kola. Všechny zkušenosti se promítly i do stavby horských elektrokol.
Technické údaje
|
Trek elektrokola jsou především kola, proto s sebou nesou všechna celou dosavadní pozitivní zkušenosti jejich tvůrců. Platí to i o dámském modelu Powerfly 5, opravdovém sportovním univerzálu do terénu na 29“ kolech.
Vyjímatelná integrovaná baterie (RIB) představuje velký krok vpřed v oblasti technologií, výsledkem je elegantní vzhled tradičních horských kol, přičemž baterii lze snadno vyjmout za účelem nabití.
Vidlice se stomilimetrovým zdvihem je dostatečnou volbou pro středně těžký terén, zpříjemní i přesuny po cyklostezkách. Powerfly 5 WSD se ale cítí dobře i ve volné přírodě a terénu spíše náročnějším. Cestovatelům se budou hodit úchyty na nosič a košík na lahev, všem pak vyspělá geometrie rámu. Je evidentní, že Trek ví, co dělá.
Powerfly 5 má odolný hliníkový rám Alpha s nižší výškou horní rámové trubky, 250wattový motor Bosch Performance CX, jenž podporuje šlapání až do rychlosti 25 km/h, ergonomický ovladač Bosch Purion a integrovanou 500wH baterii. Nový chytrý režim e-MTB automaticky vybírá potřebný stupeň asistence, desesetirychlostní řazení Shimano Deore pokrývá všechny potřeby jezdce, sedlo je speciálně navržené pro ženy a vidlice RockShox Judy Silver TK pracuje ve zdvihu 100 mm.
První dojmy testerůLenka: Jelo se mi moc dobře. Rám je trochu tvrdší a motor trochu hlučnější. Ale celkově je to velice příjemné kolo, které mi hned padlo do ruky a okamžitě mi připadalo blízké. Filip: Motoru dělá dobře, když dostane vyšší frekvenci šlapání, to pak ihned zrychluje. Kolo má celkově hodně autentický cyklistický projev. Na mě bylo malé, i motor bych na svou váhu využil silnější, asi má dámské nastavení. Milan: Možná je to tím, že je to kolo nové, ale měl jsem pocit, že moc nebrzdí. Při vypnutí motoru je také cítit určitý odpor. Jinak bylo vynikající. Skvělý chod motoru, ideální jízdní vlastnosti, příjemná geometrie. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
---|---|
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 3,7 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 3,8 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 4 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 3,8 |
Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 3,6 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 2,1 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 3,2 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 4,2 |
Dojezd | 36 km |
Výsledek ergotestu | 4 |
Celková známka jízdního testu | 3,55 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Testovaný model Trek Powerfly
Verdikt: Dámské nástroje by pánům do ruky neměly přijít. Sportu nakloněné dámy byly při testování maximálně spokojené a díky vyváženým vlastnostem a skvělému motoru bude určitě stejně spokojená i většina budoucích uživatelek tohoto modelu.