Merida eBig.Nine 500
Horské kolo na pevném hliníkovém rámu, to je základní charakteristika řady elektrokol eBig.Nine, lehkých offroadových kol od Meridy. Jako kompletní novinka v roce 2017 a dostupné na 27,5" kolech jako eBig.Seven nebo jako 29“ kolech jako eBig.Nine pokračují tyto elektro-hardtaily ve šlépějích sportovně zaměřeného modelu eBig.Tour.
Technické údaje
|
Geometrie a jízdní charakteristiky eBig.Seven/Nine jsou někde mezi modely eBig.Tour a více hravým eBig.Trail. Geometrie je výrazně komfortnější a velikost kol odpovídá velikosti rámu.
Přestože termín „offroadové kolo“ koketuje ze zabydlenějším mountainbikem, škálu jeho použití rozšiřuje příprava na montáž blatníků a nosiče a vybavení bytelným stojánkem. Při pohledu do specifikací zaujme hmotnost těsně nad hranicí dvaceti kilogramů.
Jsou ideální pro kohokoliv, kdo hledá perfektní rovnováhu dennodenní užitečnosti a sportovní volnočasové aktivity. Kompletně nový rám používá v zadní stavbě standard „Boost“ pro zvýšení tuhosti zadního kola. Odpružená vidlice se zdvihem 100 mm je také postavena s použitím tohoto nového standardu pro zlepšení ovládání.
První dojmy testerůMartina: Živé kolo, motor fungoval příjemně, velmi plynule. A to až tak, že jsem měla pocit, že veškerou sílu do pedálu vyvíjím pouze já. Mírné cuknutí při prvním rozjezdu je cítit, ale není nepříjemné. Petr: Jednoduché kompaktní ovládání asistence, plynulý chod motoru. Má slušné brzdy, vidlice má svoje limity. V kopci má dost síly. Kolo s čitelnými vlastnostmi. Matěj: Ideální kolo pro treking, rovinky, lehký terén, polní cesty, šotolinu. Kola 29“ jedou krásně, hned se dosáhne limitní rychlosti Kratší posed, sedí se na něm vzpřímeně, nehraje si na sportovní. Bez motoru je hodně blízko klasickému kolu. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
---|---|
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 4,2 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 3 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 3,4 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 4,2 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 4,5 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 3,2 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 3,5 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 4,5 |
Dojezd | 37 km |
Výsledek ergotestu | 4,33 |
Celková známka jízdního testu | 3,81 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Testovaný model Merida e.Big Nine
Verdikt: Série Nine navazuje na loňskou řadu Tour a stejně jako ona klade větší důraz na pohodlí a uvolněný posed než na sportovní střih. Ve srovnání s loňským motorem Shimano 6000 dostává vylepšenou řadu 7000, která přece jen trochu sportu přidá. S hrubšímu pneumatikami a nižší pozicí se s ní neztratíte ani v těžkém terénu.