Apache Tuwan Comp 29“
Domácí výrobce Apache Bicycles začal s produkcí kol v roce 2001, navázal na zkušenosti s maloobchodním i velkoobchodním prodejem získané již od počátku devadesátých let. Nelze nezmínit její první a výrazný úspěch, na kole s touto značkou se stal Jaroslav Kulhavý juniorským mistrem světa.
Technické údaje
|
Na výrobu klasických kol navázal Apache v roce 2008 produkcí elektrokol, v tom se stal v českých podmínkách vizionářem a díky vytrvalému tahu na branku i lídrem v oboru. Pokrývá celé spektrum nabídky, od horských kol ve verzích 27,5 a 29 palců s odpruženým i pevným rámem, krosových, městských, dětských i skládacích kol, ucelenou kolekcí ženských modelů. Pokud počítáme i varianty s odlišně kapacitní baterií, jde v součtu jde o více než sedmdesát modelů.
Testovaný Tuwan je univerzálem vhodným jak na sport, tak na turistiku. Pozornost zaslouží chuť značky posouvat hranice běžného, zde montáží elektromotoru Comp C18 česko-japonské výroby, který se pyšní vysokým výkonem a kultivovaným projevem s velmi rychlým záběrem. Motor je při hmotnosti 2,9 kg o kilogram lehčí než jiné motory a využívá patentované technologie gearsensor.com, která umožňuje plynulé a komfortní řazení a zároveň prodlužuje životnost řadících systémů.
Baterie Apache Power není do rámu integrovaná, což umožňuje použití lehčího rámu, a tak spolu s lehkostí motoru útočí elektrokola s přídomkem Comp na co nejnižší hmotnost celého stroje.
První dojmy testerůJosef: Kvalitně postavené, skvěle ovladatelné kolo. Příjemné, dobře postavené, dobrá geometrie rámu, kvalitní komponenty, dobré řazení, skvělé sedlo. V terénu by se hodily hrubší pláště. Jízda bez asistence kladla chvíli odpor, ale když se kolo rozjelo, jako by postupně mizel. Mikuláš: Velmi dobře ovladatelné, i když trochu tvrdší na jízdu. Motoru nechyběla síla, plynule reagoval na nohy. Daniel: Nad průměrem z testovaných kol, a to i výdrží baterie. Motor má v kopci dost síly, nastupuje čitelně. Trochu slabší vidlice. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
---|---|
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 3,8 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 3,2 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 4,1 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 3,2 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 3,5 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 3 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 4,1 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 5 |
Dojezd | 46,5 km |
Výsledek ergotestu | 4,33 |
Celková známka jízdního testu | 3,73 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Testovaný model Apache Tuwan
Verdikt: Kolo s vynikajícím dojezdem, a to nejen ve své kategorii, s velmi tichým motorem a plynulým záběrem. Pohon je naladěn tak, že vyhovuje jak terénnímu nasazení kola (ke kterému svádí agresivní vzhled), tak pro pohodovou cykloturistiku.