Specialized Women´s Levo Hardtail 29
Přestože Specialized dávno opustil platformu speciálně dámských modelů kol, u hardtailu s elektropohonem u genderového dělení zůstal. Co na tom, že se fialová barva rámu líbí i spoustě mužů?
Technické údaje
|
Model také posloužil k tomu, aby tato americká značka dokázala nabídnout benefity svého systému, individuálně laděného pohonu a unikátní geometrie co nejširší škále zákazníků, tedy s ním šla cenově co nejníže. To se projevuje na komponentové výbavě a na ladění motoru, ale nikoliv na jízdních vlastnostech rámu a možnosti ladit elektrický výkon pomocí aplikace Mission Control.
Všechny kontaktní body mezi jezdcem a kolem jsou uzpůsobeny specifikům ženského těla. Rám je z hliníkové slitiny a jeho sportovní geometrie umožňuje hodně svižnou a lehkou jízdu po rovině i v terénu.
Specialized u svých elektrokol dbá, aby jejich jízdní projev byl co nejpodobnější jízdě na klasickém kole, v tomto případě horském s pevným rámem. Ani v případě, že se snaží srazit cenu co nejníže, nedělá kompromisy, které by šly proti této filozofii a proti charakteristickým rysům systému Turbo.
Proto ani zde v základu nenajdete displej na řídítkách. Baterie je plně integrovaná do spodní trubky rámu a motor je natolik maličký, že neznalý může i zapochybovat o tom, zda se jedná o elektrokolo nebo klasický mountainbike.
Pvní dojmy testerůFilip: Nevím, jak to ve Specializedu dělají, ale pro mě osobně vítěz testu. Geometrii nemůžu tolik posoudit, je přece jen dámská, kratší. Funkce motoru je přesně taková, jakou jí chci, jen při překonání rychlostního limitu to je hodně cítit v pedálech. Lenka: Super, jsem moc spokojená. Líbilo se mi úplně všechno, cítila jsem se bezpečně a jistě. Chvíli mi trvalo pochopit zapínání, ale nakonec vše dobré. Martina: Uživatelsky hodně hodně příjemné kolo: pohodlné, tuhé, jistě ovladatelné. Motor krásně a plynule zabírá. Nemám žádné výhrady. Jsem člověk, který má rád o všem přehled, takže mě absence displeje zpočátku trochu znervózňovala. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
---|---|
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 4,25 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 4,2 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 4,6 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 4,3 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 4,7 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
-Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 3,6 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 4,7 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 3,9 |
Dojezd | 51 km |
Výsledek ergotestu | 3,6 |
Celková známka jízdního testu | 4,27 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Testovaný model Specialized Women´s Levo
Verdikt: Méně převodů, levnější výbava a tím pádem přijatelnější cena a všechny benefity systému Specialized Turbo Levo v dámském provedení, které může závidět i lecjaký chlap či genderově nevyhraněný jedinec.