Kellys Tygon 70
Počátky firmy Kellys sahají až do roku 1991, kdy dva bratři Divincové začali s půjčováním kol, ale jejich představy sahaly o hodně dále.
Technické údaje
|
Již roku 1991 založili společnost Mama, zaměřenou na především tehdy začínající kategorii horských kol. Jejich prodej byl za dva roky již na množství třicet tisíc kusů. V roce 1994 počala Mama kooperovat se zahraničním partnerem, o rok později uvedla značku Kellys a začala s výrobou a montáží na Slovensku.
Postupně vzniká zastoupení v České republice, Polsku, Maďarsku, Rakousku a Německu, a v roce 2000 první zcela samostatná kolekce pod značkou Kellys. Firma postupně rozšiřuje produkci nejen kol ale i vlastních komponentů, doplňků i oblečení. Nyní působí na více než třiceti zahraničních trzích.
Není kategorie kol, ve které by firma nebyla zastoupena, silnou pozici má v kategorii kol pro sjezd, trail a enduro. Ze všech zkušeností s „běžnými“ koly těží i konstrukce kol s elektropohonem, což platí i o Tygonu, modelu postaveném jako horský univerzál vhodný jak na jízdu po náročných trasách, tak i na pohodové ježdění bez sportovních ambicí.
První dojmy testerůPetr: Jedno z nejlepších pevných kol v testu, má skvělou vidlici, brzdy, řazení, teleskopickou sedlovku, do kopce jede jako splašené, motor hezky táhne, necuká. Jednoduše super. Jana: Jízda při plné asistenci je velmi příjemná. Kontrast mezi asistencí a jízdou bez ní a také při jízdě na 25 km/h. V terénu je přesvědčivé, má silný motor. Filip: Jelo se mi moc dobře. Sportovní XC střih, dostatečně silný motor, takhle bych si představoval kolo do terénu, není na výlety. Rychlé, hezké, nemám, co bych vytkl. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
---|---|
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 4,8 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 4,6 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 4,8 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 4,1 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 4 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 3,5 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 3,8 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 5 |
Dojezd | 50 km |
Výsledek ergotestu | 3,3 |
Celková známka jízdního testu | 4,32 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Testovaný model Kellys Tygon 70
Verdikt: Největší a nejznámější slovenská značka, která překročila hranice Evropy, na modelu Tygon 70 nešetřila invencí, ani komponenty, ostatně mezi modely s pevným rámem stojí na cenovém vrcholu. Výsledkem je sportovní kolo s vynikajícími vlastnostmi, jež se staví i na samý vrchol v testované flotile. Kdo netouží po plně odpruženém modelu, dostane ke sportovním vlastnostem díky kapacitní baterii i nečekaný dojezd.