Podívejte se mezi nohy a slibte vagíně, co potřebuje, vybízí reklama

  13:33
„Stejně, jako to vychází v řadě dalších výzkumů z jiných zemí, mají i české ženy problémy se skutečným přijetím svých genitálií,“ komentuje novou reklamu na tampony sexkoučka Julie Gaia Poupětová.

Nová kampaň značky Ria reaguje na průzkum, že 44 procent žen nedokáže na medicínské ilustraci najít vagínu a celých 60 procent netuší, kde má vulvu. „To potvrzuje i má více než dvanáctiletá zkušenost s vedením kurzu Orgasmická žena, kde se ženy dovídají, jak se u nich liší anatomie vzrušení a anatomie rozmnožování,“ uvádí Poupětová, že jde opravdu o velké rozdíly.

Znalosti vlastní anatomie genitálu jsou podle ní základ pro sebepřijetí žen. „Je ale třeba dostat tyto znalosti i k mužům, od nichž ženy potřebují podporu. A to bez změny obsahu výuky už na základních školách udělat nepůjde,“ myslí si sexkoučka.

Sexuoložka Laura Janáčková míní, že reklama je zřejmě cílena na mladé dívky. Sliby vagině by měly být - s výjimkou té o tamponech - podle ní správně adresovány vulvě. „Vagina je trubice a slibovat jí, že se nebudu stydět na ni podívat nebo ji porovnávat s pornoherečkami je skoro nadlidský úkol,“ myslí si Janáčková. „Pominu - li chyby v terminologii, ani celkové vyznění reklamy mě příliš nenadchlo. Mladé dívky se na rozdíl od chlapců nemají tendenci porovnávat a nepřeměřují se a obecně ve většině ani nemají důvod pochybovat o jejím vzhledu. Není důvod ji ani porovnávat s pornoherečkami,“ tvrdí Janáčková a dodává, že dívky se možná spíše v tomto smyslu zajímají o úpravu ochlupení jako o módní záležitost.

Sexkoučka Poupětová na rozdíl od sexuoložky reklamu vítá. V souvislosti se zavádění tampónů mají podle ní ženy příležitost trochu měnit i přístup ke svým genitáliím. A na to zmíněná reklama sází.

„Namísto stydlivého předstírání, že tam dole vlastně není nic důležitého a že není potřeba k tomu mít nějaký vztah, mohou začít své genitálie trochu více oceňovat. Díky tomu se mohou zbavovat i určitého druhu studu, který je s touto částí těla spojený,“ říká Gaia Poupětová. Paradoxem této reklamy apelující na sebepřijetí vlastních genitálií je, že pravděpodobně časem upustíte i od používání tampónů.

Dokázali byste na medicínském obrázku přesně označit vulvu?

celkem hlasů: 901

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 středa 27. května 2020. Anketa je uzavřena.

Ano
Ano 691
Ne
Ne 136
Nevím
Nevím 74

Uměli byste označit na obrázku vulvu?

Právě sebepřijetí a rozvoj citlivosti těla učí sexkoučka na svých bodyworkshopech. „Většina žen tam poprvé zažije moment, kdy jsou jejich genitálie bez jakéhokoli sexuálně-výkonnostního kontextu upřímně oceněné a přijaté skupinou dalších žen,“ popisuje Poupětová s tím, že nejzdravější by podle ní bylo, kdybychom podobnou osvětu všechny absolvovaly už v období puberty. 

„Taková věc dokáže hodně změnit sebevědomí ženy, její pohled na sebe samotnou i její komunikaci s partnerem. Díky tomu všemu si pak pochopitelně mnohem víc užívá sex,“ vysvětluje, zatímco sexuoložce Lauře Janáčkové se reklama - s výjimkou správné informace o tamponech - zdá pro pubertální dívky spíše sugestivní v negativním slova smyslu. „Jen pro představu si reklamu převeďte do světa mužů. Po shlédnutí by každý kluk musel být v depresi, pochybovat zda má hezký penis, domnívat se, že není dost velký a nakonec, že ve srovnání s pornoherci je méněcenný.“

Co víte o ženském orgasmu?

Podle Michaely Pechanové, kreativní ředitelky agentury Symbia, která reklamu natočila, je těžké mít pozitivní vztah k části těla, kterou tak trochu ignorujeme. „Chceme, aby holky vzaly zrcátko a některé třeba poprvé v životě se podívaly mezi nohy a řekly si, že se budou mít rády a budou o sebe dbát, po stránce psychické, zdravotní, i třeba v sexu,“ uvedla pro web Mediář.

Autor:
  • Nejčtenější

Každý druhý muž do pětadvaceti let ještě neměl sex, říká psychosexuoložka

5. června 2024

Premium Osm procent dospělých mužů nikdy nemělo sex, ale i u ostatních skupin zájem o něj opadá. Přesto je...

Žena finguje zlomeniny, muži z jejích fotek šílí a platí za ně tisíce

7. června 2024  8:58

Chloe Welshová si před lety zlomila nohu a přišla na skvělý způsob, jak si přivydělat. Kvůli...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Identická dvojčata si vzala identická dvojčata, díky festivalu dvojčat

8. června 2024  12:08

Sedmatřicetiletá dvojčata Brittany a Briana potkala své budoucí partnery rovněž identická dvojčata...

Važte si Vah i Býka. Čtyři znamení zvěrokruhu, která jsou pro vztah poklad

9. června 2024

Pokud žijete ve vztahu s někým kdo se na narodil v jednom z následujících čtyř znamení, máte vyšší...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Odhodila černou a inspiruje. Z Demi Moore se letos vyloupla módní ikona

7. června 2024

Na očích veřejnosti se Demi Moore pohybuje už téměř čtyři dekády, letos o ní však slyšíme víc než...

Nikdy jsem na nikoho nespoléhala. Své děti uživím sama, míní Hanychová

11. června 2024

Jde zvládnout péče o tři potomky se třemi různými tatínky? Jak zvládnout rodičovství a přitom...

Malý Blíženec je stále v pohybu. Dopřejte mu hodně pozornosti i svobody

11. června 2024

Znamení Blíženců je utkáno z vnějšího Vzduchu a vnitřní Vody. Co vznikne spojením těchto dvou...

Věnuji se lidem s nadváhou a bez kondice, říká Kateřina. Sama zhubla 35 kilo

11. června 2024

Běhat Kateřina nemohla, protože prý vážila jako malé slůně. Nadbytečných kil se zbavila až díky...

Psycholožka: Mámy překrývají ženství mužským výkonem. Není divu, že dcery jsou zmatené

10. června 2024

Premium Roste počet mladých lidí, kteří mají problém s pohlavní identitou. Je to podle dětské klinické...

Obstála dětská opalovací kosmetika Lirene na horkém sluníčku?
Obstála dětská opalovací kosmetika Lirene na horkém sluníčku?

Jaké jsou zkušenosti našich testerů a jejich dětí s dětskou opalovací kosmetikou Lirene? Ochránil pokročilý systém fotostabilních organických a...

Nová Miss Alabama je morbidně obézní. Vítězka váží 150 kilo, lidé se bouří

Vítězkou v soutěži National American Miss je Sara Millikenová. Třiadvacetiletá žena byla zvolena královnou krásy i...

RECENZE: To už není film, ale úkaz. Čistá nula pro Lásku na zakázku

Premium Svým způsobem je to dvojitý zázrak. Spočívá jednak v daru natočit film tak skrznaskrz špatný, jakým je Láska na...

Koupit drahý džus, nebo vylisovat pomeranče? Spočítali jsme, co se vyplatí

Z pomerančového džusu se stal exkluzivní nápoj. Litr se nyní v českých obchodech prodává za 80 až sto korun, což...

Dohra sporu o prsa Arichtevy. Lidé nadávají Blažkovi, jeho žena se omluvila

Herečka Veronika Arichteva (38) vyzvala lidi na sociálních sítích, aby přestali nadávat a vyhrožovat jejímu kolegovi...

V paneláku vyřízli kus stropu a propojili dva byty. Vznikl mezonet

Všechno je jednou poprvé, někdy to však bývá hodně náročné. Jako třeba vyjmout jeden podlahový panel a propojit...