Podívejte se mezi nohy a slibte vagíně, co potřebuje, vybízí reklama

  • 71
„Stejně, jako to vychází v řadě dalších výzkumů z jiných zemí, mají i české ženy problémy se skutečným přijetím svých genitálií,“ komentuje novou reklamu na tampony sexkoučka Julie Gaia Poupětová.

Nová kampaň značky Ria reaguje na průzkum, že 44 procent žen nedokáže na medicínské ilustraci najít vagínu a celých 60 procent netuší, kde má vulvu. „To potvrzuje i má více než dvanáctiletá zkušenost s vedením kurzu Orgasmická žena, kde se ženy dovídají, jak se u nich liší anatomie vzrušení a anatomie rozmnožování,“ uvádí Poupětová, že jde opravdu o velké rozdíly.

Znalosti vlastní anatomie genitálu jsou podle ní základ pro sebepřijetí žen. „Je ale třeba dostat tyto znalosti i k mužům, od nichž ženy potřebují podporu. A to bez změny obsahu výuky už na základních školách udělat nepůjde,“ myslí si sexkoučka.

Sexuoložka Laura Janáčková míní, že reklama je zřejmě cílena na mladé dívky. Sliby vagině by měly být - s výjimkou té o tamponech - podle ní správně adresovány vulvě. „Vagina je trubice a slibovat jí, že se nebudu stydět na ni podívat nebo ji porovnávat s pornoherečkami je skoro nadlidský úkol,“ myslí si Janáčková. „Pominu - li chyby v terminologii, ani celkové vyznění reklamy mě příliš nenadchlo. Mladé dívky se na rozdíl od chlapců nemají tendenci porovnávat a nepřeměřují se a obecně ve většině ani nemají důvod pochybovat o jejím vzhledu. Není důvod ji ani porovnávat s pornoherečkami,“ tvrdí Janáčková a dodává, že dívky se možná spíše v tomto smyslu zajímají o úpravu ochlupení jako o módní záležitost.

Sexkoučka Poupětová na rozdíl od sexuoložky reklamu vítá. V souvislosti se zavádění tampónů mají podle ní ženy příležitost trochu měnit i přístup ke svým genitáliím. A na to zmíněná reklama sází.

„Namísto stydlivého předstírání, že tam dole vlastně není nic důležitého a že není potřeba k tomu mít nějaký vztah, mohou začít své genitálie trochu více oceňovat. Díky tomu se mohou zbavovat i určitého druhu studu, který je s touto částí těla spojený,“ říká Gaia Poupětová. Paradoxem této reklamy apelující na sebepřijetí vlastních genitálií je, že pravděpodobně časem upustíte i od používání tampónů.

Dokázali byste na medicínském obrázku přesně označit vulvu?

celkem hlasů: 901

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 středa 27. května 2020. Anketa je uzavřena.

Ano
Ano 691
Ne
Ne 136
Nevím
Nevím 74

Uměli byste označit na obrázku vulvu?

Právě sebepřijetí a rozvoj citlivosti těla učí sexkoučka na svých bodyworkshopech. „Většina žen tam poprvé zažije moment, kdy jsou jejich genitálie bez jakéhokoli sexuálně-výkonnostního kontextu upřímně oceněné a přijaté skupinou dalších žen,“ popisuje Poupětová s tím, že nejzdravější by podle ní bylo, kdybychom podobnou osvětu všechny absolvovaly už v období puberty. 

„Taková věc dokáže hodně změnit sebevědomí ženy, její pohled na sebe samotnou i její komunikaci s partnerem. Díky tomu všemu si pak pochopitelně mnohem víc užívá sex,“ vysvětluje, zatímco sexuoložce Lauře Janáčkové se reklama - s výjimkou správné informace o tamponech - zdá pro pubertální dívky spíše sugestivní v negativním slova smyslu. „Jen pro představu si reklamu převeďte do světa mužů. Po shlédnutí by každý kluk musel být v depresi, pochybovat zda má hezký penis, domnívat se, že není dost velký a nakonec, že ve srovnání s pornoherci je méněcenný.“

Co víte o ženském orgasmu?

Podle Michaely Pechanové, kreativní ředitelky agentury Symbia, která reklamu natočila, je těžké mít pozitivní vztah k části těla, kterou tak trochu ignorujeme. „Chceme, aby holky vzaly zrcátko a některé třeba poprvé v životě se podívaly mezi nohy a řekly si, že se budou mít rády a budou o sebe dbát, po stránce psychické, zdravotní, i třeba v sexu,“ uvedla pro web Mediář.