Chyba č. 1 Zaměřujete se na stížnosti
K hádkám většinou dochází z důvodu nahromaděné či momentální nelibosti, ať už jde o cokoliv. Bohužel právě kvůli vzniklé křivdě, nespravedlnosti nebo potlačování emocí nastává obvykle efekt „papiňáku“, zkrátka bouchnete. Protistrana je tak zahlcena nejen informacemi, ale i poměrně značnou mírou hněvu. Vám se třeba uleví, ale výsledkem je zbytečně vyhrocený spor.
Jakmile se dostanete do fáze řešení problémů, zaujměte raději místo výčitek osvědčený přístup založený na spolupráci. Důležité je neposuzovat navzájem své nápady a nepodceňovat názory druhého.
Hádka má být kvalitní, správná a efektivní. Pomůže zaujmout pozici mouchy |
Ideální konfrontaci by měly doprovázet jednotlivé návrhy možného řešení. Pak společně s protistranou vyberete takové východisko, které vyhovuje vám oběma. Podstatné je také slíbit si, že domluvené řešení skutečně vyzkoušíte.