Audrey Hepburnová ve filmu Snídaně u Tiffanyho (1961)
Malé černé šaty
Mezi nestárnoucími kousky jako jsou kalhoty zkrácené délky, pruhovaná trička, roláky a bílé košile, ve kterých jsme herečku vídali nejčastěji, jeden svou proslulostí vyniká: malé černé šaty. Slovo „malé” nemusí nutně znamenat „krátké”, značí spíše prostý střih bez zbytečných ozdob. Snad všichni je známe z legendární scény z filmu Snídaně u Tiffanyho, herečka si je však oblíbila i v reálném životě. Dobrá zpráva zní, že sluší snad všem ženám na světě, nehledě na věk či postavu. Dají se navíc využít pro širokou škálu příležitostí a je takřka nemožné s nimi šlápnout vedle.
Múza domu GivenchyPřátelství návrháře a herečky Audrey Hepburnové trvalo několik dekád. Nikdy prý nesepsali žádnou smlouvu, k vzájemné propagaci jim stačil jejich cit. - Když jednoho dne roku 1953 prošla dveřmi salonu francouzského návrháře Huberta de Givenchy drobná tmavovlasá dívka, Givenchy ještě netušil, že brzy se právě ona stane jeho múzou. Audrey Hepburnová se v Americe právě proslavila rolí v komedii Prázdniny v Římě. Osobně ho tehdy přišla požádat o šaty do nového filmu Sabrina.
- Problém byl ten, že v Evropě se film ještě nedostal do kin a návrhář Audrey neznal. Herečka se musela dlouho domáhat, než konečně souhlasil. Zrodil se tak platonický a oboustranně výhodný svazek: on se stal dvorním návrhářem jedné z největších hvězd kinematografie, ona začala být díky Givenchymu považována za módní ikonu.
- Vytvořil pro ni řadu legendárních modelů, včetně černé hedvábné róby ze Snídaně u Tiffanyho, která je pramáti malých černých šatů. Stojí i za kostýmy filmů Usměvavá tvář a Šaráda.
|
Nejsou to však jen střídmé tmavé šaty, které jsou pro Hepburnovou charakteristické, nýbrž jednoduchý styl obecně. Místo divokých potisků se po jejím vzoru zaměřte na jednoduché elegantní kousky, klasické střihy a čisté linie se zvýrazněným pasem. Výhoda takového typu oblečení? Nejvíce v něm vynikne krása samotné ženy.