Tereza Černá | foto: Anna Kovačič

I člověk semletý životem může v jiné firmě zazářit, říká headhunterka

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Propojuje schopné lidi s výkonnými společnostmi na českém trhu. A je přesvědčená, že právě lidé jsou to nejcennější aktivum, které firma má. Personalistka a headhunterka Tereza Černá radí, že při hledání práce se vyplatí být pravdomluvný a důvěryhodný a nenechat se odradit neúspěchem.

Když se řekne personalista, každý asi tuší, čím se zabývá. Ale co headhunter – tedy v překladu lovec hlav? Co si máme pod tím pojmem představit? Uměla byste svou profesi krátce popsat?
Hned zkraje je třeba zmínit rozdíl mezi personalistou a headhunterem. Tyto dvě role sice mnoha lidem splývají, ale jsou odlišné. Personalista působí uvnitř firmy a třeba do ní i hledá lidi, má ovšem jiné postupy, než mám já a moji kolegové. Já jsem spíš ten příslovečný lovec lebek, má práce je zaměřena více obchodně. A nezabýváme se tolik administrativou.

Takže za vámi chodí zástupci firem, které potřebují například finančního ředitele.
Ano, tak to je. A velmi často s dovětkem: „Potřebujeme finančního ředitele, který musí umět to a to. Však nás znáš, Terezo. Prosím, zařiď to.“

A vy už víte, po kom sáhnout, protože v hlavě máte databázi kontaktů.
Zase tak jednoduché to není, ale s trochou nadsázky se dá říct, že ano.

Tereza Černá

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se