Dolce & Gabbana, 2007 Znásilnění
Atraktivní žena v černých plavkách a sandálech na vysokém podpatku leží na zemi. Ruce jí drží polonahý muž ve slunečních brýlích, zatímco tři další přihlížejí. Ano, stále jste v rubrice móda a nikoli zpravodajství. Tato scéna není popis znásilnění, ač by se to mohlo zdát, nýbrž reklamní kampaň značky Dolce & Gabbana z roku 2007.
Reklama, v níž se modelka Alessandra Ambrosio zdánlivě ocitla v pozici oběti znásilnění, byla krátce po svém zveřejnění ve Španělsku stažena a zakázána institutem pro regulaci reklamy Advertising Self-Discipline Institute. Podle oficiálního vyjádření zobrazovala ženu ponižujícím způsobem, znehybněnou a podřízenou vůli muže.
Jako již mnohokrát předtím, opět se začaly ozývat hlasy volající po bojkotu značky Dolce & Gabbana. Poněkud smutným faktem je, že prodeje jí toho roku naopak vzrostly, a to o 21 procent.
Co bylo kontroverzní a už neníPřemýšleli jste někdy nad tím, že řada věcí, které dnes považujeme za samozřejmé, ve své době vzbudila velký rozruch? Pár příkladů hovořících za všechny:
|