Sobota 11. července 2020, svátek má Olga
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 11. července 2020 Olga

Taktická akce Ghost Recon Breakpoint je náročnější, surovější a hezčí

  0:01aktualizováno  0:01
Ghost Recon Breakpoint navazuje na taktickou akci Wildlands. Novinka přidává survival prvky, lépe se ovládá, je hezčí a také náročnější.

Jako velký fanoušek minulého dílu Wildlands jsem se upřímně těšil na vyzkoušení letošního pokračování. Zatímco v minulé hře jsme válcovali drogové kartely ve fiktivní verzi Bolívie se slušným nadhledem, vyzbrojeni pokročilým vybavením a taktikami speciálních jednotek, tentokrát půjde o mnohem syrovější a vyrovnanější bitvu. Na fiktivním ostrově Aurora se pustíme do války s bývalým členem naší jednotky a jeho poskoky, kteří jsou navíc vyzbrojeni smrtící armádou pokročilých dronů. 

Ghost Recon Breakpoint na E3 2019

Ghost Recon Breakpoint na E3 2019

Abychom si zoufalost situace vychutnali ještě více, hra nově obsahuje survival prvky včetně managementu zranění, který v omezené míře připomíná Metal Gear Solid 3: Snake Eater. Videa působila snad až příliš drsně, takže jsem byl opravdu zvědavý, jak nová dynamika funguje v praxi.

Ubisoft aranžoval hodinovou herní seanci po jednotkách, takže jsem dostal přiděleného velitele našeho týmu (ve hře jako Nomad) a dva partnery novináře, kolegu a kolegyni. Právě ona se mimochodem ukázala jako MVP (most valuable player) naší jednotky, protože kde jsme se my často se smrtícími následky vrhali do akce, tam nám ona zachránila život tím, že se držela zpátky a umožnila nám oživení, aniž bychom přišli o postup. 

S ohledem na to, jak často jsme všichni včetně našeho velitele-vývojáře umírali, jsem se zeptal, na jakou že to hrajeme obtížnost: odpověď zněla, že na tu normální. Přežití na Auroře opravdu není taková legrace, jako naše minulé dovádění v Bolívii.

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint

Jedním z největších zážitků byla hned první minuta ve hře. Opět jsem si připomněl, že obrázky ani videa nedělají některým hrám dostatečnou čest. Jakmile jsem viděl divokou přírodu Aurory s dynamickou denní dobou a počasím na vlastní oči, musel jsem uznat, že vypadá mnohem lépe než z nedávného odhalení hry. 

Wildlands měla také nádhernou krajinu, ale tady tvůrci podle všeho trochu přiblížili kameru a rozhodně zapracovali na animacích a ovládání vaší postavy, takže si připadáte mnohem realističtěji „uzemnění“ do prostředí, které tak dostává mnohem opravdovější náboj. Grafická paráda se týká nejen přírody, ale také vašich postav a detailů na jejich vybavení.

Cílem naší mise bylo zachránit vědkyni, obeznámenou s fungováním oněch nebezpečných dronů, ze základny nepřítele. Než jsme se na misi vydali, rozbalili jsme polní stan, ve kterém jsme se mohli přezbrojit, přepnout specializaci postavy (odborník na automatické zbraně, ostřelovač nebo tichý infiltrátor) a také vybrat denní dobu pro zahájení mise. 

Pak jsme se džípem přesunuli do blízkosti základny, pomocí našich dronů tradičně označili nepřátele v dohledu a následně využili nového mechanismu prostřihávání se oplocením (funkci si vyžádali hráči, které v minulé hře nebavilo obcházet oplocení pevností, aby našli dveře nebo krabice pro přelezení).

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint

Když jsme vědkyni našli, věci se samozřejmě zkomplikovaly, jelikož odmítla odejít, pokud nevyřadíme z provozu klíčové části základny sloužící nyní pro výrobu a správu smrtících dronů. Zde jsme se rozdělili a každý hráč šel řešit položení miny v jedné části základny. Dařilo se nám vše udržet potichu, bez poplachu. Nepřátele jsme omračovali zezadu, nebo popravovali zbraněmi s tlumičem, ostřelovač poskytoval krytí ze skály shora, prostě Ghost Recon klasika. 

Obzvláště jsme si dali záležet, abychom zlikvidovali nepřátele s raketomety, protože ti by v případě poplachu představovali extra nebezpečí. Vše šlo dobře, ale když už jsme se chystali odejít, protivník nás odhalil a na místo dorazila jednotka „Vlků“ (jak si přeběhlí Duchové říkají). Souboj s nimi byl poměrně tuhý, jejich vybavení a schopnosti jsou opravdu téměř totožné s našimi. 

Jenže oni mají navíc armádu nebezpečných bojových dronů. Příjemné bylo, že i během mise jsme se dočkali několika filmových sekvencí eskalujících situaci. V předchozí hře bývaly víceméně jen na začátku nebo konci mise.

Jak jsme se následně mohli přesvědčit v divočině při útěku, nepřátelské drony zdaleka nejsou jen malé létající potvory s namontovanou puškou. Jedna z jejich dalších podob zahrnuje tank specializovaný na mortarové bombardování. Je rychlý a pohyblivý, jeho palba dokáže bleskově zasypat kus prostoru smrtícím deštěm výbušnin. 

Normální zbraně by ho okousávaly věky, takže jsme museli vytáhnout speciální vybavení, od raketometů po granáty. I tak nám jediný dron dal pořádně zabrat. Podle všeho se můžeme těšit na všemožné varianty těchto smrtících strojů, které silně připomínají Hunter-Killer stroje ze série Terminátor.

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint

Pokud někoho z nás zranili, bylo potřeba kombinovat obvazy (zastavení krvácení a další ztráty života) a injekce (vyléčení ztraceného zdraví). Oboje je potřeba vyrábět ze surovin sbíraných po ostrově, ale celkovou ekonomiku a vyváženost tohoto systému nebylo možné z dema posoudit. Pokud má hráč zraněnou končetinu, je tím ovlivněn jeho pohyb nebo zacházení se zbraněmi. Nechybí také možnost zraněného parťáka vzít na záda a nést ho, nebo zalehnout do bahna na zemi a nehybně s ním splynout.

Ačkoliv hra působila o něco obtížněji než Wildlands, celkový management zranění a surovin není nakonec zas tak komplikovaný jako třeba ve zmíněném MGS3. Zato ovládání a animace postavy udělaly velký dojem (kromě toho že působily reálněji a taktičtěji, očividně na nich pracovali skuteční vojenští poradci a veteráni, tak navíc dodaly opravdovost i interakcím s prostředím) a Aurora je opravdu nádherné místo. Když jsem viděl, jak dobře to všechno vypadá a funguje v praxi, začal jsem se upřímně těšit.

  • Nejčtenější

Vývojář dal nenáviděnému sportovnímu týmu handicap, nikdo roky nic nepoznal

Vývojář Mark Turmell, autor klasické basketbalové videohry NBA Jam, se přiznal, že jakožto fanoušek týmu Detroit...

Modly hráčského světa: pět her, jejichž příběh vás dostane do kolen

Premium Her se skvostným příběhem je více než dost. Vybrali jsme pět kousků, za které si scenáristé zaslouží potlesk. Rozhodně...

Po fiasku z minulého týdne rozdává Epic rovnou tři skvělé hry

V obchodě Epic Store si aktuálně můžete stáhnout skvělou zombie akci Killing Floor 2, vesmírnou adventuru Lifeless...

Podívejte se, na čem všem jde rozběhat legendární Doom

Od vydání Dooma uběhlo více než čtvrt století, přesto má tato legendární videohra stále aktivní komunitu fanoušků....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Call of Duty nenápadně odstranili vítězné gesto, prý je nenávistné

Hráči oblíbené střílečky Call of Duty si povšimli, že jedno z gest, kterými může vítězná strana „slavit“, bylo bez...

Snažím se naučit mít jizvy po popálení ráda, říká Týnuš Třešničková

Premium Byl to okamžik. Vteřina, v níž ji ožehly plameny. Vlasy, krk, ruce, obličej... Ten krásný obličej, který ji živí. Jedna...

Největší slabiny ojetých dodávek. Přinášíme přehled nejporuchovějších vozů

Premium Dodávky byly stvořeny pro práci. Najedou mnohem více kilometrů než osobní auta, a to v náročných podmínkách. Ne všechna...

VELKÝ TEST ZOO: přehled cen, zvířat i atrakcí. Přijeďte, pomůžete!

Premium Mají otevřeno 365 dní v roce, ať praží slunce, nebo se žení čerti. Na několik týdnů je zavřel až koronavirus. Chcete...

  • Další z rubriky

V Iron Danger se v bitvách stanete pány času. Trumfů však mají tvůrci víc

Iron Danger je taktická bojová hra, která láká na manipulaci s časem během bitev, ale i hádanky a četné rozhovory....

Diablo 4 je temnější, krvavější a vrací se ke stylu legendární dvojky

Diablo 4 slibuje návrat ke kořenům. To znamená nejenom k temnějšímu pojetí, ale i způsobu, jakým se hraje. Navázat by v...

Návrat slavného monstra v Predator: Hunting Grounds smrdí průšvihem

Zajímavě vypadající multiplayerovou akci Predator: Hunting Grounds se slavným mimozemským lovcem bylo možné o uplynulém...

Ghost of Tsushima potěší fanoušky samurajských filmů

Výpravná akční hra Ghost of Tsushima má být labutí písní PlayStationu 4. Tvůrci v pořadu State of Play konečně...

Princ George je vztahovačný a drzý, tvrdí jeho kmotra

Šestiletý princ George se na oficiálních fotkách tváří jako andílek a britská královská rodina mu pečlivě buduje image...

Penis a ženský orgasmus. Dvacet centimetrů je optimální, říká studie

Na délce záleží a platí, že větší znamená lepší. Ovšem jen do jisté míry. Největší šanci na uspokojení ženy dává...

Výpovědi už se nevyhnete. Nový zákoník práce přinese i spravedlivější dovolenou

Premium Poslední velká novela zákoníku práce za uplynulých devět let začne z podstatné části platit od začátku příštího roku, v...

Maďarka tvrdí, že nemůže pracovat, protože je příliš sexy

Plastiky dvaadvacetiletou Barbie Barbaru Lunu Siposovou z Maďarska stály v přepočtu přes tři miliony korun. Nyní nemůže...

Úspěšný šéf Škody po pěti letech náhle končí, prohrál boj o moc

Mladoboleslavská Škoda Auto oznámila, že Bernhard Maier po téměř pěti letech v čele společnosti opustí k 31. červenci...