KTM 990 Duke
Rakouská značka jde svojí cestou a umí zaujmout hodně divokým designem. Pokaždé, když si myslíte, že už to nemůže být šílenější, vás překvapí něčím ještě odvážnějším. A motorkáři ji za to milují, protože divoký design umí doprovodit i hodně divokým svezením. A to platí i pro 990 Duke s agresivním tvarem světlometu a přepracovanou verzí řadového dvouválce LC8c. Agregát má zdvihový objem 947 cm3 a nabídne výkon 123 koní při 9 500 otáčkách a točivý moment 103 Nm při 6 750 otáčkách. A to všechno na hmotnost pouhých 179 kilogramů v provozním stavu. A to je nový rekord poměru hmotnosti a výkonu v této třídě! A to se přitom nešetřilo ani na objemu nádrže, která má slušných 14,5 litrů.
Skoro ani nemá smysl vypisovat všechny špičkové komponenty, zmiňme jen přední vidlici WP Apex ve frézovaných brýlích, zadní jednotku stejné značky s nastavitelným odskokem a předpětím. Brzdy používají vepředu dva kotouče o průměru 300 s radiálními čtyřpístky. Systém ABS nabízí mimo jiné i mód Supermoto, který pomáhá zvládat driftování v nájezdech do zatáček. Nad světlometem je pětipalcový TFT displej, kde si můžete navolit nepřeberné možnosti elektroniky. Ale jen pár měsíců, pak si musíte začít platit předplatné. Jde ale jen o dva nadstandardní jízdní režimy s možností vlastního nastavení a dále o obousměrný quickshifter.