Kawasaki Z7 Hybrid
Na výstavě se předvedl první hybridní motocykl a uvedla ho samozřejmě značka Kawasaki. Proč samozřejmě? Jako jediná to totiž s experimenty alternativních motorů myslí opravdu vážně a jako jediná už několik let sériově vyrábí třeba kompresorem přeplňované litrové čtyřválce. Jak ovšem funguje její první hybrid?
Základem je nový benzínový dvouválec 451 cm3, který se na výstavě představil v nových pětistovkách Kawasaki pro začátečníky s výkonem 35 kW. Jenže v hybridu nabídne rovnou 43,5 kW, tedy 59 koní! Tomu bude pomáhat 48V baterie pod sedlem s kapacitou 1,3 kWh, která sama o sobě umožňuje jízdu jen na elektrický pohon s dojezdem 12 km při pomalé jízdě do 25 km/h se zařazenými kvalty 1–2–3–4. Jde tedy o pomocníka třeba do obytných zón nebo garáží, ale i všude, kde nechcete rušit hlukem a kouřem.
Elektromotor je tady hlavně jako pomocník při akceleraci, s funkcí e-Boost, která je k dispozici vždy na pět sekundy, tedy například na předjíždění nebo razantní rozjezdy od semaforů. Maximum v takovém případě zajistí výkon 51,1 kW/69 koní při 10 500 otáčkách a točivý moment 60,4 Nm při pouhých 2 800 otáčkách. Převodovka už je částečně automatická, ale lze si nastavit i manuální režim a volit rychlosti ovladačem na řídítkách. Při zastavení se spalovací motor vypne, klasický start-stop systém jako u současných skútrů. Nechybí ani regenerativní brzdění motorem a manipulaci na místě usnadní režim Walk, který usnadní parkování. Tento režim má i zpětný chod, takže není problém si pomocí elektropohonu zacouvat do složitých prostor.