Honda CB 1000 Hornet
Čtyřválcové litry Honda žijí dál! Kdo se bál, že budoucnost bude i u naháčů patřit jen řadovým dvouválcům 1100, které Honda z Afriky Twin použila i v cesťáku NT1100 a cruiseru Rebel 1100, ten si může spokojeně oddychnout nad prvními snímky nového agresivního naháče CB1000 Hornet.
Novinka jde cestou současné designové školy streetfighterů. To znamená dva „zamračené“ světlomety a nahrbený postoj. Nádrž se vzadu radikálně zužuje a pokračuje minimalistickým dvoudílným sedlem, které podtrhuje tradiční styl Hornet s úzkým pasem.
Nový litrový Hornet si opravdu zaslouží označení „nový“, protože má úplně nový dvojitý páteřový rám z ocelových trubek. Do něj Honda zasadila inovovaný motor, který původně řádil na okruzích v modelu CBR1000RR Fireblade z roku 2017. Nově je ale naladěný na lepší využití ve městě i na zatáčkovitých silnicích.
Honda se nehoní za šílenými hodnotami velkých naháčů jako konkurence, která se snaží poslat maximální výkon co nejblíž dvousetkoňové hranice. Šestnáctiventilový řadový čtyřválec DOHC o objemu 999 cm3 má maximální výkon oficiálně trochu záhadně specifikovaný jako „víc než 110 kW“ a točivý moment „víc než 100 Nm“. V duchu doby jsou zde 3 výchozí jízdní režimy plus systém nastavitelné kontroly trakce (HSTC).
Po stránce komponent má nový litrový Hornet vepředu 41mm obrácenou vidlici Showa SFF-BP s možností nastavení komprese i odskoku, od stejného dodavatele je i zadní odpružení. O brzdění se starají čtyřpístkové radiální brzdy na kotouči o průměru 310 mm, stejně jako u předchozího naháče CB1000R. V porovnání s ním je zajímavá i kombinace obutí, zatímco předchozí litr se mohl pochlubit zadní pneumatikou 190 mm, nový Hornet jezdí na pneumatikách o rozměru 180/55-17 vzadu a 120/70 ZR17 vepředu. Jako přístrojovku dostal velký Hornet barevný 5palcový TFT displej se systémem Honda RoadSync pro připojení chytrého telefonu, na kterém si jezdec bude moci nastavit jeden ze tří přednastavených jízdních režimů a základní kontrolu trakce.