Yamaha XSR900 GP
Japonská značka s trojicí ladiček ve znaku letos nepřišla s žádnou vyloženě přelomovou novinkou, ale přesto rozbouřila zájem fanoušků jedním luxusním modelem. Svůj retro laděný naháč XSR 900 totiž oblékla do nádherných tvarů a barev závoďáků osmdesátých let. Využila některé charakteristické prvky, například pomocný rám kapotáže, který byl v osmdesátkách a devadesátkách standardem. To samé platí pro závodní řídítka či jinak polohované posazené stupačky. Technika je shodná se základem XSR, tedy tříválec CP3 o objemu 890 cm3 naladěný na 119 koní výkonu a 93 Nm točivého momentu. Odlišné je jen nastavitelné odpružení KYB, zdvihy jsou 130 milimetrů vpředu a 131 milimetrů vzadu.
To hlavní je samozřejmě design, který zvýrazňuje bachratou záď motocyklu a zajímavě využívá LED světlomet zasazený do oblé přední kapotáže. Jinak je to ryze moderní stroj s šestiosou jednotkou IMU, která řídí náklonové ABS, kontrolu trakce, kontrolu prokluzu a kontrolu zdvihu předního kola. Standardem je také oboustranné rychlořazení. Vše se nastavuje na novém pětipalcovém TFT displeji.