Ducati Hypermotard 698 Mono
Italská sportovní značka hodně překvapila, když vedle svých nejnovějších véčkových čtyřválců s výkony hodně přes 200 koní představila jednoválec.
Jenže ono vlastně jde o polovinu motoru ze superbiku Panigale 1299. Díky tomuto sportovnímu dědictví dokáže motor točit až 10 250 otáček za minutu, to je na jednoválec hodně odvážné tempo. Maximální výkon 77,5 koní přichází při 9 750 otáčkách, také točivý moment 63 Nm vrcholí při 8 000 za minutu. A v nabídce je ještě závodní verze s výfukem Termignoni, který zvýší výkon na 84,5 koní!
Vzhledem k suché váze pouhých 151 kilo to bude hodně agresivní svezení. Na váze se šetřilo i stavbou trubkového rámu nebo volbou lehkých komponent, jako je třeba přední nastavitelná vidlice Marzocchi s hmotností pouhých 8,1 kilogramů. Je to znát i na brzdách, vepředu je jen jeden kotouč, ale o průměru 330 milimetrů. Na něj navazuje to nejlepší ze sportovního světa, radiální monoblokový brzdič Brembo M4.32 s radiální pumpou.
Z hlediska designu, posezu i charakteru motoru jde o jasný motard, od toho také název modelu. Sedlo má standardně výšku 904 milimetrů, řidič sedí hodně vepředu u širokých řídítek.
Za zmínku stojí i krátký rozvor 1 443 mm pro obratné ovládání. I to už ovšem v dnešní době nestačí, jezdci bude pomáhal nejmodernější elektronika, kterou Ducati disponuje. Tedy náklonové ABS a kontrola trakce, dále asistent kontrolovaného zvedání předního kola při jízdě po zadním Wheelie Control, asistent pro ostré starty Launch Control, nastavitelné brzdění motorem. A navíc poprvé další speciální asistent Slide-by-Brake, který dovolí efektní nájezdy do zatáček brzdným driftem i pro jezdce bez závodních zkušeností.