Honda CBR650 eClutch
Největší světový výrobce motocyklů Honda už nějakou dobu nabízí automatickou převodovou DCT, teď však u prvních dvou modelů posílá na trh elektronicky ovládanou spojku. Zákazníci si to evidentně přejí, u velkých motocyklů totiž po automatu od Hondy sáhlo více než polovina majitelů. Teď se Honda posouvá dál a do nové generace čtyřválcového naháče CB650R a sportovně laděného CBR600 nabídne verzi s elektronicky ovládanou spojkou. Pomocí dvojice elektromotorů a několika ozubených kol bude simulovat stejnou práci se spojkou, jako by ji ovládal řidič. Jenže podstatně přesněji, rychleji a hlavně – bez námahy a bez cukání a v každé jízdní situaci.
Honda navíc o této novince říká, že „jelikož lehký a kompaktní systém lze instalovat bez větších změn ve stávajícím uspořádání motoru, plánuje Honda v budoucnu instalovat E-Clutch ve své modelové řadě FUN“. A to naznačuje další novinky v budoucnu, protože o modelové řadě FUN jsme ještě neslyšeli.