Vrchol večera byl masivní, větší útok na Metronome však předvedl Odell

  9:59aktualizováno  9:59
První den třetího ročníku festivalu Metronome byl ve znamení legend – od zakladatele The Velvet Underground Johna Calea po klasiky elektronického žánru trip hop z kapely Massive Attack. Přesto výrazně zaujal i mladý klavírista a zpěvák Tom Odell, u nějž čekáme teprve na třetí album.

Poněkud infantilní hříčka z titulku má své opodstatnění. Protože navzdory tomu, že Massive Attack přilákali v pátek v půl desáté večer pod hlavní pódium na pražském Výstavišti největší dav, nepatřilo jejich vystoupení k tomu nejlepšímu.

Massive Attack (Metronome Festival, Praha, 22. června 2018)

Massive Attack (Metronome Festival, Praha, 22. června 2018)

Jistě, vizuálně propracovaná a hudebně podmanivá show diváky pohltila. Jenže nedočkali jsme se v zásadě o tolik jiného koncertu než před dvěma lety na Rock for People. Projekce s názvy nejrůznějších politických stran nebo citáty, které dávají do souvislosti bývalého Trumpova poradce Bannona s Hitlerem či Stalinem, jsou přesně to, co od Massive Attack očekáváte. A potom už to není překvapení.

Asi nejlepší částí jejich vystoupení byla hostovačka kapely Young Fathers, která se tak na hlavní pódium Metronomu vrátila po roce. Jenže loni se tu prezentovali ještě za světla a za menšího zájmu publika. Tentokrát to byla větší pecka a hlavně velmi vhodné zpestření.

Massive Attack mají plné právo být headlinerem dne a opanovat hlavní stage v nejlepším čase. Ovšem bez obrazové stránky by byl zážitek z jejich show poloviční, a ta by zase nefungovala bez tmy. Přesto kdyby po nich ještě vystoupil britský písničkář Tom Odell, jenž hrál od sedmi, a tudíž pro menší publikum a za světla, nebylo by to vůbec marné.

Sedmadvacetiletý klavírista a zpěvák s vizáží školáka totiž stavěl na kombinaci vlastního charismatu, chytlavých písniček a perfektně sladěné kapely, instrumentálně i vokálně. Odell přijel v doprovodu jednoho kytaristy, jednoho basáka a jednoho bubeníka, přesto dokázali společně vytvořit velmi plný zvuk, a to i díky tomu, že v opodstatněných pasážích zpívali všichni hudebníci.

Odell si celé vystoupení viditelně užíval. Na pódiu měl velké koncertní křídlo, ale ukázalo se, že je to proprieta skrývající klávesy – občas se totiž zpod jeho rukou ozývaly zvuky elektrického klavíru. V jednu chvíli si na svůj nástroj vyskočil, jindy zase zaběhl do prostoru pro fotografy a nechal se osahávat nadšenými fanynkami v první řadě.

Do toho všeho skvěle zpíval, dal ukázku z chystané desky Jubilee Road a jedno divoké finále písně ozvláštnil poměrně dlouhou citací z Beethovenovy skladby Pro Elišku. Výborná show v nejlepších intencích rokenrolu.

Fotogalerie

Během dne na druhém pódiu zaujalo vystoupení Sexy Dancers, kapely, která vydala jedno kultovní album, od roku 1999 hrála jen dvakrát a i pomalé písně dokáže hrát neskutečně energicky. Vážně se zdá, že na co sáhne Roman Holý a jeho kumpáni, to se povede. Milé bylo, že i po letech skvěle fungovalo pěvecké spojení Dana Bárty a Dary Rollins.

Fanoušky potěšil John Cale, ačkoliv úplně jiným způsobem. S lehce zevláckou, ale skvěle hrající doprovodnou kapelou připomněl písně od The Velvet Underground i ze své sólové tvorby. Představil se u kláves, s violou i s kytarou.

Zcela mimo kategorie potom byla oslava třiceti lety kapely Tata Bojs. Nejprve je kapela Sloky ze seriálu Svět pod hlavou uvítala zpátky v roce 1988, a potom už Milan Cais s Mardošou, svými současnými i bývalými spoluhráči a hosty z kapel Zrní či Midi Lidi rozjeli večírek, který bude patřit k nezapomenutelným. Ve vnitřních prostorách se nedalo hýbat ani pořádně dýchat. Bylo to skvělé.

Program festivalu Metronome pokračuje na pražském Výstavišti v sobotu s Davidem Byrnem z Talking Heads či kapelou The Chemical Brothers.

Mohlo by vás zajímat

24. 2. se uskuteční 91. ročník předávání filmových cen v Los Angeles
23. 3. proběhne předávání filmových cen (Praha, Rudolfinum)
17. 3. bude mít premiéru pořad Za oponou na iDNES KINO


Nejčtenější

Boris Rösner mi radil, ať Ulici beru, vzpomíná Martin Hofmann z Mostu!

Martin Hofmann v seriálu Most! (2019)

Zatímco se všude mluví o seriálu Most!, sedáme si spolu v šatně pražského Divadla v Celetné. Před pěti minutami...

VIDEO: Poslední díl seriálu Most! posune vysílací čas. Kvůli vulgaritě

MOST!

Sedm dílů seriálu Most! se vysílalo hned po deváté večer, ale jeho osmá, závěrečná epizoda posune v pondělí 25. února...

RECENZE: Jaromír Hanzlík si napsal telenovelu Léto s gentlemanem

Trailer k filmu Léto s gentlemanem

Na svatého Valentýna utrpěla kina srážku s telenovelou. Kdyby v titulcích filmu stálo Rosamunde Pilcherová a běžel na...

RECENZE: Kéž by Černé vdovy měly víc rozumu. Anebo ztřeštěnosti

Propagační fotografie k seriálu Černé vdovy

Jitka Čvančarová, Jana Plodková a Lucia Siposová se v seriálu Černé vdovy zbaví manželů, ale nikoli policisty v podání...

VIDEO: Od Hitlera po Sheldona. Jak se Česko proslavilo nejen v seriálech

Sheldon Cooper v seriálu Teorie velkého třesku s českou a slovenskou vlajkou

Sheldon Cooper v seriálu Teorie velkého třesku opakovaně vytahuje reference k české historii. A zdaleka není sám. Stopy...

Další z rubriky

V Anglii přišla i Australanka, která mě znala z českého rádia, líčí Artway

Thom Artway

Thom Artway má aktuálně nominaci na cenu Anděl za desku All I Know. V prosinci si vyzkoušel i koncertování v...

Dominika Hašková založila kapelu a sní o turné světem

Dominika Hašková

Před devíti lety se patnáctiletá Dominika Hašková dostala do finále první řady televizní soutěže Česko Slovensko má...

RECENZE: Twenty One Pilots střídali kostýmy víc než popová zpěvačka

Twenty One Pilots koncertovali 16. února 2019 v pražské O2 areně.

Z Lucerna Music Baru přes Tipsport arénu až do největší české haly. Popularita Twenty One Pilots během tří let vyrostla...

Najdete na iDNES.cz