Plánoval film uvést jen na videu, ale pak ho koupilo velké hollywoodské studio a film sesbíral ceny na festivalech v Sundance, Berlíně nebo japonském Yubari.
V roce 1995 příběh převyprávěl ve filmu Desperado, který objevil Antonia Banderase.
Rodriguez si udělal v Hollywoodu jméno a z kolegy Quentina Tarantina kamaráda. Slavného režiséra obsadil do hororového Od soumraku do úsvitu.
Pak následovala třídílná série Spy Kids a třetí vzpomínka na El Mariachiho s názvem Tenkrát v Mexiku. Ve čtvrtek vstoupil do českých kin poslední Rodriguezův snímek Sin City – filmová podoba slavného komiksu Franka Millera.
Jak jste Millera přesvědčil, aby souhlasil s jeho filmovou realizací?
Sešli jsme se v jeho milované hospůdce jménem Ďábelská kuchyně. Na notebooku jsem mu přehrál podomácku vyrobenou část filmu, jak jsem si ho představoval. Přesto, že později přiznal, že se mu to líbilo, řekl ne. Nevzdával jsem se, a pozval Franka do mého studia, kde jsem předtím natočil jednu scénu s Joshem Hartnettem a Marley Sheltonovou. Natáčení jsem zaplatil s tím, že pokud se to nebude Frankovi líbit, bude mít alespoň malý filmový dárek pro své blízké. Nakonec se to vyplatilo a z téhle ukázky se stala úvodní scéna filmu. Je natočená stejně jako zbytek filmu – nejmodernější technologií a před zeleným trikovým pozadím.
Vaše vybavení vám prý kdysi záviděl i legendární režisér Francis Ford Coppola.
Přijel za mnou na natáčení a přiznal, že vždycky po něčem takovém toužil. Aby měl místo, kam by mohli přijet filmaři a experimentovat, kde by se nemusel studia ptát na svolení.
Autora komiksu Franka Millera jste pak ke spolupráci přizval i jako režiséra...
Byl to další logický krok, chtěl jsem, aby to bylo jeho Sin City. Kdyby byl jenom produkčním nebo scenáristou, zašoupli by ho někam do kouta a občas ho nacpali sendviči. Jako režiséra ho musel každý poslouchat. Netušil jsem, že tím porušuju regule Režisérského svazu, konkrétně předpis o tom, že oba režiséři musí fungovat ve dvojici od počátku projektu. Tak jsem si řekl: Chci natočit film, nebo chci patřit do klubu? Tak jsem na svoje členství rezignoval.
Jak to ovlivnilo vaše přípravy na film Princezna Marsu?
Ujal se ho Kerry Conran, který natočil Svět zítřka. Pracoval jsem na něm asi měsíc, ale po odchodu ze svazu jsem musel skončit. Film totiž vyrábí studio, které smí spolupracovat jen s jeho členy. Ale nevadí mi to. Slyšel jsem, že o tenhle projekt přišel ze stejného důvodu jako já i George Lucas. A pak místo něj natočil Hvězdné války!
Film Sin City je v kinech. Bude se líbit i těm, kteří nejsou komiksovými fanoušky?
Stanou se z nich největší fanoušci komiksů! Film zaujme hlavně všechny ctitele experimentální kinematografie. Ještě nikdy nic takového neviděli, je to velmi nové a velmi vzrušující.
Jak vypadalo natáčení?
Benicio Del Toro hrál čtyři dny, Bruce Willis měl smlouvu na deset a Jessica Albaová na sedm. Průměrně jsme s každým hercem natočili 65 různých scén před zeleným plátnem. Pak jsme film smontovali dohromady. Díky těmhle digitálním vymoženostem se pak většina herců potká až na premiéře.
Váš přítel Quentin Tarantino sice téhle metodě natáčení příliš nevěří, ale pro druhou epizodu Sin City zvanou Velká tučná zabijačka natočil osobitou scénu, jež se odehrává za jízdy deštěm v autě mezi hrdinou a mluvící mrtvolou. Jaký byl jeho honorář?
Jeden dolar. Stejně jako můj honorář za hudbu k jeho filmu Kill Bill 2. Ale nejvíc šlo právě o to, přesvědčit ho, že nové filmové technologie začínají mít navrch. A myslím, že tohle se mi podařilo. Quentin byl třeba překvapený scénou, ve které se při dešti každá kapka, jež dopadne na auto, díky počítačům rozzáří. Pochopil, že klasické natáčení by mu takový déšť neumožnilo. Tak mě napadá, že při naší další spolupráci za tohle zdvihnu cenu o sto procent. Od této chvíle to budou dva dolary!
Natočil jste rodinný film, krváky i komiks. Co jste ještě nevyzkoušel?
Chtěl bych zkusit romantickou komedii. Mojí nejoblíbenější je samozřejmě klasika: Někdo to rád horké.
Prý plánujete také pokračování Sin City.
Ano, to bych udělal moc rád. A také mi patří práva na Madmana od Mikea Allreda. Chtěl bych, aby se mi tenhle příběh povedlo také natočit.