Deník zloděje s Miloslavem Königem pobral hned tři ceny divadelní kritiky

  21:30aktualizováno  21:30
Podobně jako v nominacích i při vyhlašování Cen divadelní kritiky za loňský rok hrála prim inscenace malého pražského Divadla Masopust. Jeho kus Deník zloděje zvítězil ve všech třech nominovaných kategoriích.

Miloslav König v inscenaci Divadla Masopust nazvané Deník zloděje | foto: Josefína Rašilovová

Šestadvacátý ročník cen přinesl zajímavou kuriozitu. Ač v anketě hlasovalo celkem osmdesát kritiků, v kategorii nejlepší inscenace roku se na prvním místě se shodným počtem hlasů umístily hned tři kusy. Cena tak patří všem nominovaným, konkrétně Lucerně pražského Divadla v Dlouhé, představení Macbeth - Too Much Blood, jež loni uvedlo pražské Divadlo Na zábradlí, a konečně i Deníku zloděje, který pražské Divadlo Masopust hraje v Eliadově knihovně Divadla Na zábradlí.

Třetí zmíněný kus v režii Jana Nebeského získal i cenu za hudbu roku (složil ji Martin Dohnal) a cenu za nejlepší herecký výkon, již si vyčerpávajícím výkonem za dvojroli Genet/Bridel zasloužil Miloslav König.

Mezi ženami zvítězila herečka Ivana Hloužková jako Emmi Kurowski v Strach jíst duši Národního divadla Brno. Pro Hloužkovou je to už třetí takové ocenění, nejlepší herecký výkon podle kritiků podala už v letech 1995 a 2005.

Fotogalerie

Divadlem roku se v anketě potřetí za sebou stala ostravská Komorní scéna Aréna. K ceně přidala ještě druhou, tu dostal tamní dramaturg Tomáš Vůjtek za Smíření, tedy nejlepší poprvé uvedenou českou hru.

Cena za scénografii putuje do Liberce, pro Naivní divadlo ji získal Kamil Bělohlávek za práci na inscenaci se sáhodlouhým názvem Jsou místa oblíbená tmou, kde nikdy a nic na ostrovech se skrývá odlehlých. Talentem roku je pak podle hlasujících pětadvacetiletá herečka a zpěvačka Eva Hacurová z Divadla v Dlouhé, kterou loni mohli diváci vidět třeba jako kněžnu v oceněné Lucerně či Mášu v Rackovi.

Ceny divadelní kritiky navazují na odkaz dřívějších Cen Alfréda Radoka. Pořádá je odborný časopis Svět a divadlo, slavnostní večer spojený s předáváním hostil v neděli pražský Palác Akropolis.

Ceny divadelní kritiky za rok 2017

NEJLEPŠÍ INSCENACE

Macbeth - Too Much Blood (Divadlo Na zábradlí)

Deník zloděje (Divadlo Masopust)

Lucerna (Divadlo v Dlouhé)

ŽENSKÝ HERECKÝ VÝKON

Ivana Hloužková (jako Emmi Kurowski v Strach jíst duši Národního divadla Brno)

MUŽSKÝ HERECKÝ VÝKON

Miloslav König (jako Genet/Bridel v Deníku zloděje Divadla Masopust)

DIVADLO ROKU 

Komorní scéna Aréna

POPRVÉ UVEDENÁ ČESKÁ HRA

Tomáš Vůjtek: Smíření

SCÉNOGRAFIE ROKU

Kamil Bělohlávek (výprava pro Jsou místa oblíbená tmou, kde nikdy a nic na ostrovech se skrývá odlehlých, Naivní divadlo Liberec)

HUDBA ROKU

Martin Dohnal k Deníku zloděje, Divadlo Masopust

TALENT ROKU

Eva Hacurová (herečka, zpěvačka) 

V neoceňované kategorii „největší zážitek ze zahraničního divadla“ se na prvním místě v anketě umístila inscenace Olivera Frljiće podle Stanislawa Wyspiańského Prokletí (Klatwa), uvedená Teatrem Powzszechnym im. Zygmunta Hübnera ve Varšavě na Palm Off Festivalu Divadla pod Palmovkou.

  • Nejčtenější

Ondřej Vetchý posílí Cimrmany, ač ho po škole nejprve jako herce zapudili

Do své 52. sezony vstoupilo Divadlo Járy Cimrmana po smutném létě, kdy brzy po sobě odešly jeho dvě výrazné tváře. I...

PRVNÍ DOJMY: Křepčení na hrobě, nebo pocta? StarDance začala Gottem

Muselo to být ošemetné rozhodování. Totiž jestli první díl StarDance, který náhodou vyšel na den státního smutku,...

Vivat Vlasta! Do „života čtvrtého“ vyprovodil Chramostovou dlouhý potlesk

Státní hymna a dlouhotrvající potlesk v zaplněném Národním divadle vyprovodily zesnulou herečku Vlastu Chramostovou....

RECENZE: Eurokriminálka Princip slasti. Cestopis zabírá líp než vražda

Části ženských těl poházené po třech městech mají účel i efekt. Horší je, že vyšetřovatelé z daných zemí se v...

RECENZE: Angelina Jolie a Michelle Pfeifferová vedou Hru o trůny tchyní

Pět let po prvním snímku se Angelina Jolie a Elle Fanningová vracejí do rolí kouzelné vládkyně temných blat a její...

Premium

Ekologický experiment, který nevyšel. Billa ruší papírové tašky

V posledních letech velké obchodní řetězce jeden po druhém zpoplatňovaly, později i rušily igelitové tašky, které...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

Premium

K jídlu suchý chleba, místo chráničů molitan. Zpověď Pastrňákovy mámy

Příběh jak z hollywoodského filmu. Marcela Ziembová je máma hokejové hvězdy světového formátu Davida Pastrňáka, kterému...

  • Další z rubriky

RECENZE: Skvělý Vančura, čirá hravost. Putinovy agenty však forma přemohla

Kdo se do pražského prostoru Jatka78 chystá na jarní reprízu Putinových agentů, nechť dál nečte. O nejnovějším počinu...

Střihavka se vrací jako Ježíš. Muzikál pobuřoval v Jižní Africe i Rusku

Pro církev a věřící nadmíru kontroverzní dílo, pro fanoušky opěvovaný zážitek. Od prvního světového uvedení muzikálu...

Všechno je svatá pravda. Šedesátku Semaforu slaví Suchý i na papíře

Šedesátiny Semaforu se blíží. Vedle speciálního večera nachystal Jiří Suchý i výpravnou publikaci mapující všechna...

Táta si to splnil. Heřmánkovi uvádějí komediální hit, který se zvrtne

Navzdory neuvěřitelným malérům a dechberoucím katastrofám dohrají vždy až do konce. Alespoň o tom na svých stránkách...

Najdete na iDNES.cz