Trek Powerfly 5
Jen krátký výčet historie značky Trek přesvědčí o jejím technologickém a vývojovém přínosu pro svět nejen horských kol.
Technické údaje
|
První desetiletí od roku 1973 bylo ve znamení výroby ocelových rámů, od roku 1985 se produkce rozšiřuje o tehdy nepříliš obvyklý hliník, rok poté je to ještě neobvyklejší materiál na stavbu rámů - karbon. Vlastní patentová technologie na jeho zpracování OCLV provází firmu dodnes, přibyly patenty na systém odpružení a další technologická vylepšení, včetně nových způsobů odpružení silničního kola. Všechny zkušenosti se promítly i do stavby horských elektrokol, jimiž se firma začala zabývat v roce 2010.
I přes elektrický pohon je pro značku Trek elektrokolo především kolo, proto s sebou nesou všechna e-kola celou dosavadní pozitivní zkušenost jejich tvůrců. Platí to i o modelu Powerfly 5, opravdovém univerzálu na 29" kolech. Jeho vidlice se stomilimetrovým zdvihem je dostatečnou volbou pro středně těžký terén, zpříjemní i přesuny po cyklostezkách a s šíří pláště 2,4" si snadno poradí elektromotor Bosch. Cestovatelům se budou hodit úchyty na nosič a košík na lahev, všem pak vyspělá geometrie rámu a vidlice propůjčující kolu snadné ovládání i při nízkých rychlostech.
První dojmy testerůTomáš: Všechno úplně v pohodě, bez problémů, krásně jede, odpružení špičkové, vidlice dokonalá. Bosch podal standardní výkon, necukal, jede plynule. Vynikající kolo pro pohodové vyjížďky. František: Klasický hardtail, přesné kolo, perfektně táhne do kopce, proti fullu má v terénu limit, ale jinak je to velmi povedený e-bike bez slabin. Pro mě univerzální stroj. Zuzana: Jelo bez „sekání“, do kopce pomáhalo silně a příjemně, s plynulým záběrem. Stoupání jsem vyjela s minimem námahy, na rovině bez motoru byla jízda obtížnější. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 4,6 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 5 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 4,4 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 4,8 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 4,2 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 3,6 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 4,2 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 4,4 |
Dojezd | 51 km |
Výsledek ergotestu | 3 |
Celková známka jízdního testu | 4,4 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Verdikt: Zkusme to spolu s klasičkou - není na světě Trek ten, aby se nezavděčil (e)cyklistům všem. Souhrn vlastností od každého trochu nemusí být pověstný dort pejska a kočičky, ale jistota v každém ohledu.
Testovaný model Trek Powerfly 5