Apache Scalp Bosch Performance CX
Značka Apache Bicycles se objevila na domácím trhu v roce 2001. Za jejím zrodem stojí bývalí závodníci, kteří se ve výrobě a prodeji kol, cyklistických komponentů a doplňků pohybují od devadesátých let. Již po dvou letech zaznamenala skvělý úspěch: domácí ikona MTB Jaroslav Kulhavý na kole Apache vyhrál titul juniorského mistra světa. I díky tomu se kola Apache stala známá a oblíbená mezi závodníky, hobíky i turisty.
Technické údaje
|
Důležitý byl rok 2008, ve kterém Apache Bicycles rozšířil svoji nabídku o elektrokola. Kolekci pro rok 2018 tvoří 27 modelů horských, krosových a dětských jízdních kol a 55 různých variant elektrokol, včetně sad na přestavbu. Vše od základních městských modelů až po špičkově vybavená horská elektrokola.
Mezi ně patří Scalp, plnohodnotný čtyřčepový trailbike s hodnotami zdvihu 140 mm, vidlice RockShox Recon a zadní stavby. Spolu s motorem Bosch patří především do středně těžkého terénu, v němž nebude limitem stroj, ale jen a pouze jezdecké dovednosti a schopnosti.
První dojmy testerůMartina: Úžasný do prudkých kopců na singltrail, jízda po lesních pěšinách a nezpevněné ploše byla parádní, kolo jelo samo. Po překročení rychlostního limitu jsem hodně vnímala moment, kdy motor přestal pomáhat. Miloslav: Dobré výletní kolo, když člověk nespěchá. V terénu je výrazně lepší než na asfaltu, tam ale ani tolik nepatří. V extrémně těžkém terénu se mi nezdál výkon motoru dostatečný, zejména v prudkých výjezdech. Při překročení limitu má motor velmi jasnou odezvu, naznačí, že je přes 25 km/h. Tomáš: Vynikající kolo, postavené do těžšího terénu, hodně pohodlné, k charakteru kola se hodí pláště 2.8". Kdybych si měl jedno z testovaných vzít, byl by to Scalp. Motor je silný, člověk šlápne a kolo ihned reaguje. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 3,6 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 3,2 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 3,4 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 4 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 3,8 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 2,8 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 3 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 4,6 |
Dojezd | 50 km |
Výsledek ergotestu | 4 |
Celková známka jízdního testu | 3,55 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Verdikt: Vlajkový model firmy se i přes výbavu z horních pater udržel v přijatelných finančních mezích. Vysoké zdvihy a jim odpovídající terénní schopnosti nebrání využití kola i jako celodenního pohodového průvodce.
Apache Scalp při testu
Lapierre Overvolt AM 529i
Společnost byla založena v roce 1946 Gastonem Lapierrem, nyní je součástí Accel Group. Ať už jste silničář, MTB jezdec, závodíte či preferujete jen jízdu pro zdraví, v kolekci Lapierre lze najít správný stroj.
Technické údaje
|
Značka je francouzským lídrem v oblastech e-bike, road a MTB. Vývoj a technologický pokrok je doplněn zkouškami a testy nejen samotnými zaměstnanci, kteří jsou aktivními cyklisty, ale i profesionály, a to zejména silničním týmem FDJ nebo legendárním Nicolasem Vouillozem, sjezdovou ikonou.
Firma sídlící v Dijonu klade důraz na kvalitu – každý zaměstnanec, který se na ní podílí, podepisuje takzvaný ‚bike pass‘ provázející kolo v každé fázi montážního procesu.
Značka si zakládá na exkluzivní hliníkové slitině, tu má k dispozici díky spolupráci s nejlepšími dodavateli hliníku. Deklaruje jej jako o 12 procent odolnější a o 1,5 procenta lehčí než běžně používaný hliník 7005 a výjimečně trvanlivý. Posloužil i na stavbu modelu Lapierre Overvolt AM 529i. Ten odráží současný styl konstrukce, kdy do spodní rámové trubky je baterie uložena tak, že na první pohled není zřejmá elektrifikovaná verze. Zdvih zadní stavby 150 mm doplňuje vidlice Suntour se 140mm nabídkou pohodlí pro terény těžké a ještě těžší.
První dojmy testerůSlávka: Jízda do prudkého kopce byla skvěle plynulá, a to i když jsem zařadila na lehčí převody, řazení probíhalo velmi plynule. Velmi tvrdé gripy i sedlo. Řídítka optimální, velmi dobře se s nimi kolo ovládalo. Motor po rovině zabíral až po pár šlápnutích. František: Dobře se ovládá, plynule nasazuje pohon, nebyl cítit výrazný rozdíl mezi pomocí a neasistencí, do prudkého kopce hodně pomáhá. Odpružení znamená na rovině trochu více práce pro nohy, ale v terénu je příjemné. Martina: Plynulý nástup síly, skoro jsem nevnímala rozdíl mezi tím, kdy pomáhá a nepomáhá. Sametový chod motoru, do kopce jsem mu musela více pomáhat, zdál se mi o něco hlučnější než ostatní motory. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 3 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 3,25 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 4 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 4,25 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 4,25 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 2,75 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 3,5 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 3,5 |
Dojezd | 51 km |
Výsledek ergotestu | 1 |
Celková známka jízdního testu | 3,56 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Verdikt: Overvolt potvrdil, že moderní elektrokolo lze úspěšně postavit z genů klasického celoodpruženého kola a že ani objektivně vyšší hmotnost neznamená újmu na ovládání.
Test horského elektrokola Lapierre
Moustache Samedi 27 Race 6
První krédo, které se před vznikem firmy Moustache na papíře objevilo, byla věta: „Sedni na kolo a nech auto doma!“ Tak začal příběh malého podnikání s velkou vášní. Historie francouzských elektrokol se píše překvapivě pouze od roku 2010, kdy se zakladatelé Manu a Greg rozhodli vyrobit prvotřídní elektrokolo, které by se vymykalo průměru. Své představy postavili na prvotřídním designu a nejlepších dostupných technologiích. Jejich vizionářské přesvědčení, že elektrokola jsou budoucností a ohromnou příležitostí pro jejich rozšíření, je nezlomné. A jak se ukázalo v následujících letech, také oprávněné.
Technické údaje
|
Rychle rostoucí firma se může jako jedna z mála pochlubit kompletní výrobou elektrokol přímo v Evropě – konkrétně ve Francii. Co firmě chybí na historii a tradici, to přebývá na energii, lehkosti a novátorství. Vyhnula se cyklistickým klišé v konstrukci i designu, při setkání s koly této značky se můžete nechat unášet originalitou, okouzlujícím vzhledem a něčím, co nelze nazvat jinak než francouzským šarmem. Unikátní je, že se daří tuto uživatelskou nadstavbu kombinovat s vysokou technickou kvalitou.
Sezona 2017/18 nabízí kompletní modelovou řadu špičkových, do detailu propracovaných kol pro všechny typy cyklistiky a splní požadavky těch nejnáročnějších uživatelů v horských i městských podmínkách. Elektrokola jsou osazena německými motory značky Bosch, které společně s vysokokapacitní baterií a odladěností kola dokážou nabídnout jezdci extrémní dojezd a maximální spolehlivost, což běžné „hobby“ elektrokolo nikdy nedosáhne. V případě Samedi Race 6 bychom si dovolili odhadnout, že zde dojezd nebude při rozhodnutí si takové kolo koupit hrát rozhodující roli. Důležitějším faktorem bude zábava, a té si při zdvizích 160 mm užije majitel opravdu dost.
První dojmy testerůFrantišek: Perfektní kolo. Stabilní, díky širokým plášťům se chová klidně i na kořenech. Pomoc je čitelná, ve velkém stoupání na nejlehčí převod se musí najít správný rytmus, pak se s motorem jezdec nepere a využívá jeho síly. Velká spokojenost, i když pod limitem 25 km/h motor trochu na rovině cukal, ale není to výrazné. Ondřej: Krásné svezení, jsem mile překvapen. Vidlice Suntour vydává hlasité zvuky, ale funguje výborně, i zadní pružení je velmi dobré. Rám je tuhý, což je příjemné. Motor nekope, je slabší, do kopce táhne sice méně, ale necuká, na lehké převody je náběh plynulý. Díky menší vzdálenosti mezi středem a osou předního kola je snadno ovladatelné, lze s ním snadno skočit přes překážku, ani jízda po zadním kole mu nedělá potíže. Eda: Hodně stabilní, jasné enduro zaměření. Vidlice je hodně utlumená, pocitově slabší motor, není hlučný, přechod motoru mezi režimy je dost znatelný, přechod mezi záběrem a nezáběrem při silovém šlapání do kopce není tak výrazný jako při jízdě za limitem. Zadní vidlice je velmi citlivá, kopíruje a žehlí terén. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 3,8 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 4,2 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 3,6 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 3,2 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 3,6 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 2,4 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 3,8 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 4,4 |
Dojezd | 47 km |
Výsledek ergotestu | 1 |
Celková známka jízdního testu | 3,62 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Verdikt: Pořádný bike do terénu. Kombinace silného motoru, stabilního rámu s kvalitním odpružením a širšími pneumatikami, k tomu jako bonus punc nevšední značky. Enduro stroj pro zábavu.
Test elektrokola Moustache
Orbea Wild FS 40 29S
Pokud má firma ve složce ročník založení letopočet 1840, je kam se ohlížet. A jestliže se ve 30. letech minulého století začala věnovat jízdním kolům, tedy kvalitní strojírenské výrobě, měla na co v oboru navazovat, neboť do té doby byla hlavní činností firmy výroba revolverů, pušek a nábojů. Od té doby se datuje vztah ke strojařině, technické dokonalosti a detailu.
Technické údaje
|
Cyklistiku mají hrdí Baskové v krvi. Sami prohlašují, že jen těžko se najde místo, kde by žilo tolik zapálených cyklistů jako právě v Baskicku. Jako jedna z mála má vlastní výrobu rámu, lakovnu a samozřejmě montáž.
V novodobé historii se Orbea může pyšnit řadou úspěchů. S jejím jménem je spojena profesionální kariéra a sportovní osud Kateřiny Nash a týmu Clif Pro (dříve Luna), nejúspěšnější část své kariéry strávila legenda světového MTB Julian Absolon také na kole této značky a Orbea má díky Samuelu Sanchezovi ve sbírce i zlatou olympijskou medaili na silnici.
Nabídka značky dnes čítá desítky modelů a pokrývá celou cyklistickou škálu od dětských kol až po silniční kola a samozřejmě elektrokola.
První dojmy testerůTomáš: Systémem Shimano překvapil, krásně funguje, jen do prudkého kopce trochu zaostává za Boschem Performance. Vzal bych ho s klidem na celodenní vyjížďky, pohodlné, rychlé. Miloslav: Kolo je velmi dobré, pohodlné, v terénu bez připomínek. Došla mi baterie, vyzkoušel jsem jízdu na eco režim, v tu chvíli se velmi podobá klasickému kolu. Zuzana: Rychlý, ale ne úplně plynulý nástup motoru. Zdálo se mi pocitově těžší, ale pohodlné. Pocit z jízdy se velmi blížil mému klasickému celoodpruženému kolu. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 4,5 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 4,25 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 4,5 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 3,25 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 4,5 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 3,25 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 3,5 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 2,75 |
Dojezd | 49 km |
Výsledek ergotestu | 4 |
Celková známka jízdního testu | 3,81 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Verdikt: Ne vždy musí být vrcholné celoodpružené modely tak ultimativní, jak by jejich zařazení v katalogu naznačovalo. Orbea se dlouho a pečlivě věnuje sportovním kolům, Wild FS z této péče těží. Kromě pohodlí v terénu svému jezdci nabídne rychlost i lehkost jízdy na cyklostezkách, a to nejen ráfkům velikosti 29“.
Test elektrokola Orbea
Rock Machine Blizzard INT e90-27+
Rock Machine je od roku 1994 jedním ze základních kamenů nabídky jízdních kol na českém trhu. Jako všechny v té době začínající se značka věnovala především horským kolům, ale velmi rychle se sortiment doplnil i koly z dalších kategorií, především trekingovými a silničními.
Výrazným rysem značky byl vlastní vývoj pružících systémů ve spolupráci se špičkovými domácí závodníky ve sjezdových a trialových disciplínách. Po patnácti letech značku Rock Machine zakoupila společnost Bike Fun International a vývoj i výrobu přesunula do svého kopřivnického závodu. Shodou okolností do míst, kde v roce 1900 vznikl první elektromobil vyrobený na českém území.
Technické údaje
|
Elektrokola jsou nedílnou součástí portfolia od sezony 2015. K prvním modelům cestovních elektrokol o dva roky později přibyla i krosová elektrokola, 29“ eMTB modely a trailová elektrokola v kategorii 27+. Jako jedna z prvních značek uvedl Rock Machine na trh elektrokola s baterií integrovanou do spodní rámové trubky. Pokračuje tak v tradici technologického leadera, který má dost odvahy a sil pronikat do málo probádaných oblastí cyklistiky.
V sezoně 2018 tvoří nabídku elektrokol 16 modelů se středovým i zadním motorem v cenových kategoriích od nejdostupnějších až po celoodpružená trialová elektrokola s integrovanou baterií a elektronickým řazením. V sezoně 2019, ve které značka oslaví 25. výročí založení, bude nabídku tvořit 40 modelů elektrokol, část se systémem Shimano Steps a část s vlastním systémem Sport Drive.
Celoodpružený trailový Blizzard INT e90-27+ je top modelem značky, pro nasazení v nejtěžším terénu je vybaven dostatečnými zdvihy a spolehlivými pružícími prvky. Systém odpružení s plovoucím uložením tlumiče specificky modifikovaný pro vyšší zdvihy a optimalizovanou charakteristikou umožňuje jízdu nejen po náročných tratích. Profilace trubek za pomoci pěti komor umožnilo navrhnout extra tuhé kompaktní uložení baterie při zachování hmotnosti v rámci mezí kategorie.
První dojmy testerůMiloslav: Kolo pro těžký až extrémní terén, tam je doma, má kvalitní pružení a velkou prostupnost. Upravené stezky a rovina nejsou jeho pravý terén, pro mě osobně je elektrické řazení už příliš velký kus techniky. Motor má dost síly při klidné jízdě, v kopcích se mi jí trochu nedostávalo. Slávka: Elektrické řazení je možná až velký luxus. Skvělé jsou široké pláště, v terénu nabízí kolo velmi jistý pocit i díky pružení. V prudkém kopci bez potíží, síla mi nechyběla. Zdálo se mi, že zpomaluji již od 22 km/h. Na mě příliš široká řídítka, ale chápu, že jsou pro drsnější zacházení v terénu nezbytná. Ondřej: Výborně umístěné těžiště, vyhovovala mi velikost, cítil jsme se na něm velmi dobře. Perfektně mi sedlo, delší vzdálenost mezi řídítky a středem šlapání je báječná, více položená hlavová trubka zajišťuje dobré vedení stopy. Výborně se chová v terénu, krásně funguje pérování a brzdy. Motor je tichý, a když došla baterie, šlapal jsem jako na běžném kole bez jakýchkoliv odporů. Shimano má ve srovnání s Boschem trochu slabší výkon, ale náběh byl příjemný. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 3,75 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 3,25 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 3,25 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 3,5 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 3,5 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 4 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 3 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 3 |
Dojezd | 41 km |
Výsledek ergotestu | 2 |
Celková známka jízdního testu | 3,40 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Verdikt: Stroj vyvolávající respekt. Drsný vzhled svádí k drsnému nasazení, ale to je pro Blizzard domácí půda a elixír života. Geometrie rámu a pérování posunou vaše jezdecké sebevědomí k hraničním hodnotám.
Test elektrokola Rock Machine
Specialized Turbo Levo FSR Comp 6fattie/29
Americký výrobce kol zvolil velmi osobitý přístup ke konstrukci elektrokol. Neohlížel se nalevo ani napravo a šel za splněním svých nejvyšších nároků bez ohledu na cenu.
Technické údaje
|
Originální koncept eliminuje klasický displej na řídítkách, drobný ukazatel je jen na baterii, která je zcela integrovaná. Patentovaný je její úchyt, který má za cíl zabránit jakékoliv vibraci či uvolnění baterie. Přestože je zcela integrovaná v rámu, není problém ji snadno vyjmout nebo dobíjet.
Také motor, konstruovaný přímo pro Specialized, je součástí rámu. Řídicí jednotka komunikuje s aplikací Mission Control v mobilním telefonu, kde lze parametry nadále ovlivňovat a nastavovat.
Elektrokola od Specialized jsou v první řadě pořád kola. Pokud jde o celoodpružené Levo, je to pak celoodpružené horské kolo. Totéž pak platí o hardtailu či kole městském. Elektromotor, baterie a elektronika jsou natolik přirozenou součástí kola, jak je to jen možné. Elektrokolo Specialized Levo FSR je elektrokolo pro cyklisty, v provedení se širokými pneumatikami 6fattie obutými na ráfcích průměru 27,5" dostávají jeho jízdní vlastnosti ještě jiný rozměr.
První dojmy testerůEda: Silný motor, okamžitě dostane jezdce na limitní rychlost. V terénu pomáhal výrazně, pořád jsem se pohyboval na hranici pomoci a nepomoci, když skončí, trochu chytne za nohy, pocit je ale měkký, jako šlápnutí do medu. Jízdní vlastnosti skvělé, hodně položená hlavová trubka odpovídá enduro zaměření, v trailu i na kořenech jelo jako na dálnici, stabilní, neutrhlo se. Zuzana: Pět z pěti bodů úplně ve všem. Motor téměř nebyl slyšet, ani záběr nebyl cítit, motor začal pomáhat naprosto plynule, v terénu je to tank. Je mu jedno, na čem jede, bezpečný pocit. František: Kolo přesně pro mou postavu, příjemná geometrie. Chvíli trvalo, než jsem našel správnou kadenci šlapání a nenutil motor zapínat a vypínat, pak fungoval dokonale. Sportovní, snadno ovladatelné kolo. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 3,2 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 4,4 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 3,6 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 4,2 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 4 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 3,2 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 5 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 4,2 |
Dojezd | 47 km |
Výsledek ergotestu | 5 |
Celková známka jízdního testu | 3,97 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Verdikt: Specialized si nechává vyladit motory speciálně podle vlastního zadání. Obklopí je vyzkoušenou technikou klasických kol, navrch přidá hrst ovládání pro fanoušky digitálních technologií a máte kolo, které ujede přesně tolik, kolik mu přikážete. Vyšší cena je zde zcela oprávněná.
Testované elektrokolo Specialized
Trek Powerfly 7 FS Plus
Waterloo neznamená jen neúspěch, rozhodně ne v případě firmy Trek, která má právě v tomto místě ve státě Wisconsin sídlo. Tento původně rodinný podnik založil Richard Burke v roce 1976, kdy začal v malé továrně s výrobou ocelových jízdních kol a s pouhými pěti zaměstnanci. Během několika málo let firma zachytila trendy v oblasti jízdních kol a stále se rozrůstala. Začátkem devadesátých let začala vyrábět kola z tehdy nového materiálu – karbonu.
Technické údaje
|
V současné době firma Trek určuje trendy, kterými se ubírá vývoj v oblasti jízdních kol, a je také považována za lídra v oblasti zpracování karbonu. Její vlastní technologie zpracování nazývaná OCLV je s mnoha inovacemi aplikována ve výrobě již přes dvě desetiletí, přičemž první karbonové kolo představila již v roce 1986. Nesmazatelnou stopu zanechala na velkých světových závodech a jsou s ní spojena jména nejúspěšnějších cyklistů, zejména silničních.
Trek je jedním z technologických lídrů oboru, není proto divu, že zachytil vlnu elektrokol včas. A jak je vidět, umí účelně prolínat vlastní osvědčené postupy s novými přístupy a novými výzvami. Na jednu trojčlenku se vždy můžete spolehnout: kvalitní rám – slušná výbava – motor Bosch. Platí to o modelu Powerfly, rychlém, univerzálním a výkonném celoodpruženém elektrickém horském kole s integrovaným motorem Bosch. Zmíněná univerzalita je zaručená zdvihy 130 mm a plně nastavitelným pružením RockShox. Pláště 27,5" v šíři 2,8" provedou jezdce náročným terénem zcela bezpečně.
První dojmy testerůOndřej: Moc hezké kolo, viděl bych ho jako ideální na cross-country. Široké pneumatiky pěkně vedou, při rychlejší jízdě v terénu působí trochu těžkopádně. Výkonný motor, v prudkém stoupání utáhne neuvěřitelně moc, to je příjemné. Při nejlehčím převodu motor silně škubne. Josef: V maximálním výkonu trochu vynechával motor, cukal. Odpružení špičkové, vynikající vidlice, na těžký terén a rychlou jízdu skvělý. Zuzana: Velmi lehká jízda do kopce, jen jsem lehce točila nohama a kolo jelo samo. Pocitově velmi lehké a ovladatelné kolo, příjemná jistá jízda v terénu. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 3,8 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 3 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 3,8 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 4,8 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 4,2 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 2,6 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 3,2 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 4 |
Dojezd | 55 km |
Výsledek ergotestu | 3 |
Celková známka jízdního testu | 3,68 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Verdikt: Jsou značky, s nimiž se nespletete. Trek přináší vlastní novátorská řešení, zkušenosti promítne do všech kol, tak vyhoví svými vlastnostmi jezdcům rozdílného typu a zaměření. Powerfly takový záběr snadno zvládne, když vybočí, tak jen směrem nahoru.
Pořadí | Model | Jízdní test | Ergotest | Cena |
---|---|---|---|---|
1. | Specialized Turbo | 3,97 | 5 | 142 999,- |
2. | Orbea Wild | 3,81 | 4 | 105 990,- |
3. | Trek Powerfly 7 | 3,68 | 3 | 119 990,- |
4. | Moustache Samedi | 3,62 | 1 | 125 900,- |
5. | Lapierre Overvolt | 3,56 | 1 | 122 990,- |
6. | Apache Scalp | 3,55 | 4 | 95 990,- |
7. | Rock Machine Blizzard | 3,40 | 2 | 129 990,- |