Stevens E-Stoke
Značka z německého Hamburku, proslulá v naší zemi především díky nezvykle široké nabídce cyklokrosových kol, nemohla pochopitelně zůstat stranou od současné vlny elektrokol. Čtvrt století zkušeností v cyklistickém oboru je předpokladem, že ani v kategorii e-biků se rozhodně neztratí.
Technické údaje
|
V nabídce převažuje portfolio městských a cestovních elektrokol, a to od vyšší střední třídy až po luxusní kousky. Stranou nezůstávají ani ryze sportovní MTB modely v pevném, nebo celoodpruženém provedení. Filozofií Stevensu je u e-MTB řady vytvořit maximálně odolný terénní stroj, a proto jsou e-biky Stevens postaveny výhradně na 27,5" plusových kolech.
Precizní Němci si zakládají na svých dodavatelích, takže jiný motor než Bosch na kolech Stevens nehledejte. Výjimku tvoří celoodpružené enduro MTB modely a jeden hardtail, které pohání Shimano Steps 8000. Hledáte-li špičkovou kvalitu, neotřelý design, německou preciznost a něco trochu jiného, než co mají ostatní, hledejte Stevens.
První dojmy testerůEda: Tvrdý rám, skvělý záběr, málo citlivá vidlice, malá hrana mezi záběrem a nezáběrem, když jsem se dostal na limitní asistenci nebo v prudkém kopci. Při odlehčení nohou se tah odpojil, opětovné zapojení asistence nebylo tak plynulé. Miloslav: Kolo vhodné na výlety, na zpevněné cesty, šotolinu, ale i asfalt. Celodenní kolo v nejlepším slova smyslu. Martina: Je to klasický hardtail, rám je sportovní, tedy pro mě méně komfortní. Zatím z testovaných kol pro mě nejlepší. Příjemně se na něm jelo, všechno fungovalo, motor měl plynulý tah. Do kopce mě vyvezlo v pohodě, byla jsem s ním spokojená ve všech typech terénu. Je to blízké pocitu jízdy na trekingovém kole, což jsem u MTB nečekala. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 4,4 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 3,6 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 4,4 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 4 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 4,4 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 3,8 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 2,8 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 5 |
Dojezd | 57 km |
Výsledek ergotestu | 4 |
Celková známka jízdního testu | 4,05 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Verdikt: Stevens postavil opravdového „sporťáka“ podle osvědčených postupů aplikovaných na klasických kolech. Výsledkem je tuhý rám se sportovními vlastnostmi posazený na 27,5" ráfcích s pláštěm nabízejícím komfort i rychlost. Dojezd na „plný plyn“ byl jeden z nejdelších v testu.
Test modelu Stevens E-Stoke