VELKÝ TEST ELEKTROKOL: Kategorie horských kol s pevným rámem

Část 4/8

Giant Dirt-E+ 2 Pro

Test elektrokol - Hardtail MTB

Test elektrokol - Hardtail MTB Giant Dirty

Historie značky Giant se začala psát v roce 1972 s jasně definovaným cílem: měnit cyklistiku k lepšímu a přinášet radost z jízdy na kole lidem po celém světě. Zakladatelé značky Giant byli mistři svého řemesla, zkušení konstruktéři. Jejich recept na to, jak učinit cyklistiku zábavnější a dostupnější, byl prostý: vyrábět stále kvalitnější kola.

Technické údaje

  • rám: ALUXX SL
  • vidlice: SR Suntour Raidon 34 LO-R Air 27,5+, 120 mm
  • sedlovka: teleskopická
  • kliky: Samox AONE, Boost 1x spider, 38 z.
  • řazení: Shimano Deore, 1x10.
  • přehazovačka: Shimano Deore XT Shadow+
  • kazeta: Shimano HG50-10, 11–36 z.
  • brzdy: Shimano MT500, 200/180 mm
  • ráfky: Giant GE35, 27,5x35
  • pláště: Maxxis Forekaster EXO TR 2,6, kevlarová patka, bezdušové
  • velikost: XS/S/M/L/XL
  • hmotnost: 22,5 kg
  • motor: Giant SyncDrive Pro, powered by Yamaha, 36 V, 250 W, 80 Nm
  • baterie: Giant EnergyPak 500 Wh, 36 V, 13,8 Ah, Li-Ion
  • cena: 83 999 korun

Během více než čtyřiceti let se Giant z malé továrny na výrobu kol stal postupně největší cyklistickou firmou na světě zaměřenou na využití nových materiálů a pokročilých technologií. Značka Giant se drží tří hlavních zásad: zručnost, inovace, inspirace.

Nástup elektrokol značce nijak neutekl, naopak. Elektrokola Giant jsou sama o sobě lídry či dokonce pionýry přinášejícími nové trendy. Už před deseti lety přišel Giant s technologií hybridního pohonu, tedy pohonu kombinujícího šlapání cyklisty s pohonem elektromotorku. Současná nabídka elektrokol je opravdu široká, od městských a cestovních kol přes horská kola s pevným rámem, až po luxusně vybavené celoodpružené modely se systémem Maestro. A nechybí ani silniční elektrokolo. Zkrátka vybere si každý, koho tento moderní druh cyklistiky zaujal.

Testovaný model představuje novou tendenci stavět nejen kola praktická, ale i zábavná, určená nejen ke zdolávání výšek či kilometrů, ale i pro hraní si s kolem v bike parku. K tomu slouží především teleskopická sedlovka se zdvihem 100–150 mm v závislosti na velikosti rámu. Čtyřsenzorová technologie Giant PedalPlus zpříjemní jízdu v technických pasážích, plně integrovaná baterie zase údržbu a estetický dojem.

První dojmy testerů

Eda: Dokonale hravé kol. Položená hlavová trubka výborně vede stopu, kolo je tuhé. Z motoru mám pocit, že reaguje na záběr i při maximální podpoře po přišlápnutí v kopci, a to plynulým zvýšením výkonu. Tím násobí snahu o jeho zdolání. Perfektně citlivá vidlice, měl jsem pocit jako z celoodpruženého kola.

Zuzana: Úžasný ve sjezdech, optimálně mi sedí pozice na kole, pocit jako na freeridu, snad jen pro mě trochu širší řídítka. Příjemný motor, skoro jsem se nedostala do situace, kdy bych musela sama silně šlapat, abych zrychlila. Rozdíl mezi pomocí a nepomocí motoru byl velmi malý, netahal za nohy. Snadné bylo s kolem jet i po vypnutí motoru. Vadilo mi, že při lehkém kontaktu s pedálem kolo hned popojelo.

Miloslav: Patří mezi nejlepší, co jsem tu vyzkoušel. Kolo skvěle zabírá, má dostatek síly do kopce, třebaže je to hardtail, chová se skvěle, nemůžu mu nic vytknout. Je trochu horší v jízdě bez motoru, ale vzhledem k celkové koncepci a šíři pneumatik se to dá předpokládat. Vadil mi okamžitý pohyb jen při lehkém tlaku na pedál.

Giant: komplexní hodnocení
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km)
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině?4,6
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? 5
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km)
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání?4,8
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km)
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání?5
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně?4,8
Jízda bez motoru (300 metrů)
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?2,8
Hlučnost
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? 3,4
Ovládání
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat?5
Dojezd51 km
Výsledek ergotestu4
Celková známka jízdního testu4,42
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum

Verdikt: Trefa do černého! Pokud ne pro všechny, tak téměř pro všechny, kdo chtějí ovladatelné, lehké, výkonné a uživatelsky přívětivé kolo. Snad jen s výjimkou nejtvrdšího nasazení není terén, kde by „hříšník“ nebyl doma. Vítěz testu nejen na body.

Test elektrokol - Hardtail MTB
Test elektrokol - Hardtail MTB
Test elektrokol - Hardtail MTB

Test modelu Giant Dirt

Autoři: ,

Nejčtenější

Sedm her z časů minulých: bavte se a vyhrajte exkluzivní cestu kolem světa

Barevná Indie - Taj Mahal

Připomeňte si třicet let svobody se soutěží iDNES.cz a CK S.E.N. Výherce na podzim absolvuje cestu kolem světa. Soutěž...

Moře i nejkrásnější jezero Evropy. Kde hledat skvělé destinace na podzim

Pláž Pearl Beach v Eilatu

S koncem letních prázdnin se pomalu vylidňují pláže i horská střediska a nastává ideální čas pro kratší dovolenou bez...

KVÍZ: Poznáte města, která po pádu komunismu změnila název?

Komunistická propaganda slibovala mnohé. Plakáty lákaly například na rekreaci v...

Po rozpadu východního bloku a Sovětského svazu probíhaly ve střední a východní Evropě obrovské změny. V některých...

Elektrokola v Alpách budí vášně. Začíná boj o budoucnost cykloturistiky

Elektrokola jsou v Alpách tuto sezonu absolutním hitem.

Němci si jen za loňský rok pořídili téměř milion elektrokol. A nic nenasvědčuje tomu, že by tento trend měl upadat. V...

Petržalka: Prošli jsme se největší králíkárnou v Bratislavě

Petržalka bývá považována za nevkusnou panelákovou čtvrť, v posledních letech...

O této čtvrti se říká, že je největším sídlištěm střední Evropy. Žije zde zhruba 130 tisíc obyvatel a je patrně...

Další z rubriky

Elektrokola v Alpách budí vášně. Začíná boj o budoucnost cykloturistiky

Elektrokola jsou v Alpách tuto sezonu absolutním hitem.

Němci si jen za loňský rok pořídili téměř milion elektrokol. A nic nenasvědčuje tomu, že by tento trend měl upadat. V...

Bez smogu. Projeďte si velký okruh kolem Prahy na kole, začínáme na západě

Cesta od Dívčího skoku až k Jenerálce vede nádherným romantickým zeleným údolím...

Že dobrodružství a hezká příroda čeká doslova za dveřmi Pražanů, jsme se přesvědčili při cyklistickém objezdu našeho...

Postavil repliku kola Slavia, zkusí s ní projet jednu etapu Tour de France

SLAVIA má vysoký rám se středem šlapání vysoko nad zemí, což zvyšuje i její...

Fanoušek veteránů Vladimír Vidim postavil věrnou repliku jízdního kola Slavia z roku 1896. Chce se s ní 21. července...

Najdete na iDNES.cz