VELKÝ TEST ELEKTROKOL: Kategorie krosových kol

aktualizováno 
V kategorii krosových elektrokol jsme testovali čtyři modely: Apache Matto, Author Empire, Merida eSpresso a Specialized Vado. Zvítězila Merida, jejíž doménou je rychlost. Navíc se na ní dobře jezdí i bez pomoci elektromotoru.
Část 1/5

Apache Matto E3 16 Ah

Test elektrokol - kros

Testované elektrokolo Apache Matto

Značka domácí produkce, která se velice rychle stala synonymem pro elektrokolo, má kořeny v letité výrobě klasických kol a její prvopočátek sahá ještě hlouběji – do velkoobchodní oblasti. Tuzemskému zákazníkovi doslova šije kola a elektrokola na míru a dokáže jejich cenu stlačit hodně dolů.

Technické údaje

  • rám: Alloy 6061
  • vidlice: SR Suntour NEX RL DS
  • kliky: Shimano T3010, 48/36/26 z.
  • řazení: Shimano Acera M3000
  • přehazovačka: Shimano Acera M3000, 3x9
  • kazeta: Shimano HG 300, 11–36 z.
  • brzdy: Shimano Acera M396, 180/180 mm
  • ráfky: Remerx Top Disc, 622–19 mm
  • pláště: Schwalbe Smart Sam, 622–42 mm
  • velikost: 17/19/21"
  • hmotnost: 22,2 kg
  • motor: Bafang 8FUN 250 W, 36 V, 45 Nm
  • baterie: Li-Ion 36 V, 16 Ah, 576 Wh
  • cena: 38 990 korun

Nejvýše postavené krosové elektrokolo Matto E3 je vybavené špičkovým zadním nábojovým motorem, v letošním provedení má nový hliníkový rám s částečně integrovanou baterií a sportovně střiženou geometrií.

Zvládne široké spektrum použití – sport, turistiku i dojíždění do zaměstnání. A komu by standardní výkon 250 W nestačil, nabídne mu Matto možnost přepnutí do takzvaného off-road režimu s nominálním výkonem až 350 W.

Pár ubraných kilometrů z dojezdu tak může vyrovnat nevšední pocit z rychlosti.

První dojmy testerů

Martina: Se zadním nábojovým motorem je tu jediné kolo. Na rovině je asistence velmi silná, kolo jede od počátku velmi rychle, je hodně živé, do velmi prudkého kopce jsem musela ve srovnání se středovými motory více pomáhat. Je to turistický univerzál i příjemné městské kolo, má snadné ovládání jízdních režimů. Bez motoru jede jako běžné kolo, neklade téměř žádný odpor.

František: Silný výkon motoru na rovinách a v mírných stoupáních, v prudkém kopci slábne, bezvadná jízda bez motoru.

Tomáš: Moje první zkušenost s těmito koly - pozitivní dojem, je to krosové kolo. Tam kam patří, tedy na roviny a do lehkého terénu, je bez potíží. V těžším terénu se mi nedostávalo trochu výkonu. Ovládání bylo velmi snadné a intuitivní.

Apache: komplexní hodnocení
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km)
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině?4,75
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? 4,25
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km)
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání?3,75
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km)
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání?2
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně?3,25
Jízda bez motoru (300 metrů)
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?4
Hlučnost
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? 4,5
Ovládání
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat?5
Dojezd56 km
Výsledek ergotestu2
Celková známka jízdního testu3,93
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum

Verdikt: Jediné kolo v testu se zadním nábojovým motorem. Vlastnostmi je předurčeno pro plynulý provoz mimo těžší terén, tam každý ocení silný zátah i při minimálním vynaloženém úsilí. O moderním designu platí to samé, uspokojí i vysoké požadavky.

Test elektrokol - kros
Test elektrokol - kros
Test elektrokol - kros

Testovaný model Apache Matto

Autoři: ,

Nejčtenější

Hitlerovo Orlí hnízdo i nejčistší jezero v Evropě najdete v Berchtesgadenu

Zrcadlící hladina jezera Obersee

Orlí hnízdo - proslulou Hitlerova pevnost Kehlsteinhaus, termální prameny a solné doly. Jedno z nejhlubších a...

Skleník v chrámu Notre-Dame. Odvážný architektonický návrh budí vášně

Katedrála Notre-Dame by mohla mít zahradu pod skleněnou střechou

Architekt Vincent Callebaut má odvážnou vizi rekonstrukce Notre-Dame. Z poničené střechy gotické katedrály chce udělat...

Léky, kosmetika, notebook. Jak zabalit kufr do letadla a projít kontrolou

Ilustrační snímek

Místo pro vysněnou dovolenou je vybrané, termín dohodnutý, letenky koupené. Zbývá jediné: sbalit si kufr. Co do něj,...

V úterý se modlila, ať už je pátek. Teď je na Zélandu spokojená v dodávce

Vendula zaznamenává zážitky z cest.

Vendula Žáková je sympatická blondýnka, která se rozhodla pověsit svou rozjetou kariéru na hřebík a žít s přítelem...

Sto kilometrů pěšky osamoceným Slovenskem vás donutí rozjímat

Přechod z Dukelského průsmyku do nejvýchodnějšího bodu Slovenska. Budete tu...

Přechod mezi Dukelským průsmykem a horou Kremenec, nejvýchodnějším bodem Slovenska, je dlouhý téměř přesně sto...

Další z rubriky

Na kole zvládnete dojet až do Říma. Starověké impérium máme totiž za humny

Wels

Dnešní rakouské cyklotoulky začínáme trochu překvapivě v Německu. Římská cyklostezka sice končí až v hornorakouském...

Jak zahlédnout srdce Vysočiny. Výlet za nejhezčími výhledy Žďárských vrchů

Východ slunce na Drátníku

Českomoravská vrchovina představuje nádherné a rozsáhlé území v srdci naší země. Pomyslnou střechou Vysočiny je oblast...

VIDEO: Jágr trénuje na elektrokole. Zbývá kousíček, komentuje kariéru

Jágr objevil kouzlo elektrokola a je z něj nadšený.

Hokejista Jaromír Jágr se chystá na novou sezónu. Součástí jeho tréninků je i jízda na koloběžce, v létě si navíc v...

Najdete na iDNES.cz