Charitativní kampaň „Ukaž své ramínko“ rozjela módní značka Marks and Spencer a má podpořit právě výzkum rakoviny prsu. Ženy mají zveřejnit snímek ramínka své podprsenky a věnovat 3 libry na výzkum. Firma také vydala v rámci měsíce rakoviny prsu novou kolekci prádla.
Těm, kdo touto nemocí trpí, se ale zdá výzva hloupá a necitlivá. Pacientky proto reagovaly vlastní kampaní „Ukaž svou jizvu“.
V ní fotí a sdílí snímky své hrudi po mastektomii. Založila ji jednatřicetiletá Britka Kim Feastová, které lékaři diagnostikovali rakovinu prsu loni.
„Zrovna jsem čekala na svou druhou mastektomii, když jsem viděla, jak všichni rozebírají smysl té kampaně. Rozhodla jsem se proto zveřejnit obrázek své hrudi bezprostředně po operaci, abych ukázala pravou tvář té nemoci,“ vysvětlila deníku Daily Mail.
Nejprve měla prý obavy z ohlasů, které její snímek na sociálních sítích vyvolá, ale nakonec se rozhodla, že po všem, čím si prošla, už snese cokoli.
„Naštěstí ohlasy byly pozitivní a já doufám, že to tak zůstane,“ říká Feastová. Kampaň s podprsenkami vnímá jako necitlivou k ženám po oboustranné mastektomii a taky k mužům, protože i oni mohou trpět rakovinou prsu.
Další žena, která se připojila k výzvě Ukaž svou jizvu Charlotte Shortová by raději viděla víc vzdělávacích programů ohledně rakoviny prsu než atraktivní ženy v různých kampaních. „Prádlo, které navrhli pro tuto kampaň, je velice krásné, jen je škoda, že pouze jedna podprsenka z celé řady je vhodná pro ženy jako jsem já, co nepodstoupily rekonstrukci prsu. Copak my za to nestojíme?“ napsala Shortová.
Na tom se ostatně shodují všechny ženy zapojené do výzvy. Vadí jim, že cenově dostupné prádlo pro ženy po operaci existuje jen v šedé nebo béžové barvě a je nemoderní. Denně jim tak připomíná, čím prošly.