Nová módní vlna se rozjela poté, co Američanka Roxie Huntová napsala článek na toto téma pro internetový magazín Offbeat Home & Life. Huntová pracuje v netradičním uměleckém kadeřnictví Vain v Seattlu, její kolegyně Rain pak souhlasila s tím, aby jí chlupy v podpaží Roxie nejprve odbarvila a následně nabarvila na modro, stejnou barvu jako mají její vlasy.
Chlupy jako politický postoj
Ochlupené podpaží si ženy nechávají navzdory diktátu médií, celebrit i kosmetických firem jako výraz své osobní svobody a nezávislosti na tlaku společnosti, ale i proto, že je jim to fyzicky příjemnější. Nový trend pak dává jasně najevo, že neoholené podpaží není náhoda nebo zanedbání péče o své tělo, ale vědomé rozhodnutí.
Fotogalerie |
Samozřejmě se i proti tomu trendu vynořila celá řada kritiků. Vadí jim zejména neestetičnost ochlupeného podpaží, které se jim zdá nechutné. Vyholování podpaží stejně jako odstraňování dalších tělesných chloupků se přitom hromadně mezi ženami rozšířilo až během poslední stovky let se zkracujícími se rukávy a sukněmi. Do té doby šlo o intimní části těla, na které neměla móda vliv. A ženy se dnes snaží k tomuto chápání vlastního těla vrátit.
Chlupy neznamenají nedostatek péče
Huntová v článku a v následné diskusi s dalšími ženami připomíná, že nevyholené podpaží neznamená, že je žena zpocená nebo že dokonce nelibě voní, to je otázkou hygienických návyků. Barva se podle ní trochu více vymývá právě po použití deodorantu nebo mýdel se sulfáty, ale ženy ani tak nemohou čekat příliš trvalé výsledky.
Roxie Huntová si podle serveru Mic.com myslí, že nabarvení ochlupení v podpaží je více než jen bláznivý módní trend, jde o pozitivní přístup ke svému tělu.
„Já doufám, že tu jde o víc, než nabarvení chloupků, je to o vybočení z řady, o tom nebát se vypadat tak, jak je mi příjemné, chceme oslavit lidskou rozdílnost a jedinečnost,“ prohlásila mladá feministka z amerického Seattlu.