Review bombing škodí hrám i Steamu, myslí si vývojáři

  11:00aktualizováno  11:00
Umělé snižování hodnocení her na Steamu nijak nepomáhá boji proti exkluzivitám v konkurenčním obchodě Epic Store. Možná má dokonce přesně opačný účinek.

Review bombing hry Metro Last Light Redux. | foto: Steam

Snaha některých hráčů „potrestat“ negativními recenzemi vydavatele her za to, že se rozhodli ignorovat Steam a svoji hru vydávají jen na konkurenčním obchodě Epic Store, se zcela míjí účinkem. Místo, aby je donutili ke změně chování, může mít tato praktika ve výsledku přesně opačný důsledek. Alespoň tak to naznačil ředitel studia Gearbox Randy Pitchford, jehož série Borderlands je zatím poslední obětí review bombingu (viz náš článek).

„Je to ironické, toto zneužívání (uživatelských recenzí, pozn.red.) se děje a Steam nemá žádný zájem to řešit, takže jsem docela spokojený s rozhodnutím 2K (vydavatelství, které exkluzivní dohodu s Epicem zařídilo, pozn.red.) a zvážím náš budoucí postoj k této platformě,“ napsal slavný vývojář na svůj osobní twitterový účet.

05.dubna 2019 v 16:14, příspěvek archivován: 08.dubna 2019 v 10:21

@thereal_scottv @steam_games Ironically, that this misuse is possible and that Steam has no interest in correcting this misuse makes me kind of happy about 2k’s decision and makes me want to reconsider Gearbox Publishing’s current posture on the platform.

Ano, je to opravdu zvláštní, když lidé svoji touhu po vydání Borderlands na Steamu dokazují tím, že tam předchozí díly úmyslně poškozují. Na druhou stranu je nutné brát Pitchfordova slova s rezervou. 

Borderlands 2

Jak poznat review bombing od oprávněné kritiky? Kdo ví. Našim recenzím však můžete věřit.

Není totiž pravda, že by Steam review bombing nijak neřešil. Právě naopak, v případě Borderlands poprvé aktivoval svoji novou ochranu (viz náš článek) a negativní vlnu recenzí již do celkového hodnocení nezapočítal, byť žádná recenze ze systému smazána nebyla. 

Co se týče budoucnosti her od Gearboxu na Steamu, podle Pitchfordova předchozího vyjádření je toto rozhodnutí čistě v rukou 2K, takže podobné „vyhrožování“ asi není na místě.

Do debaty se ovšem zapojili i další vývojáři. Rami Ismail ze studia Vlambeer si myslí, že uživatelské recenze přestávají být vypovídající a platformy, které je neumožňují, jsou tak pro vývojáře bezpečnější. Chet Faliszek (mimo jiné spolupracoval na Half-life 2) zase zdůraznil, že hráči prostě nemají žádný jiný efektivní kanál pro komunikaci s vývojáři, a tak mají pocit, že jejich požadavky nebudou jinak vyslyšeny.

Otázkou je, jestli nějaký jiný způsob komunikace využít vůbec chtějí. Snad žádný vydavatel se totiž neobejde bez Facebooku, Twitteru, Discordu, diskusních fór, Youtube, Twitche a řady dalších komunikačních kanálů, které jsou na rozdíl od Steamu pro podobné účely vytvořeny. 

Autor:
 

Nejčtenější

Začalo to jako vtip, teď kanál o hlazení psů mění počítačové hry

Far Cry Primal

Když byl minulý měsíc založen twitterový účet Can You Pet the Dog?, vypadalo to jako povedený vtip. Jeho autoři si dali...

Nadměrné hraní her nepřináší potíže hned, říká odborník na závislosti

Jiří Koreš

U mladistvých, nejde v případě hraní her ještě o závislost, ale spíše o nastavení míry, hranic a pravidel v rodinném...

Ubisoft vyjadřuje podporu Notre-Dame a rozdává Assassin’s Creed Unity

Assassin’s Creed: Unity

Francouzská videoherní společnost Ubisoft se připojila ke stále rostoucímu počtu dárců, kteří se rozhodli přispět...

Vymodelovat virtuální Notre-Dame pro Assassin’s Creed trvalo dva roky

Assassin's Creed: Unity

Stejně jako ve skutečnosti i v počítačové hře Assassin’s Creed Unity byla katedrála Notre-Dam hlavní dominantou Paříže....

KVÍZ: Vyznáte se v nejslavnějších zbraních z počítačových her?

Quake Champions

Herní historie je dlouhá a krvavá, přitom jen málokterá hra dokázala nabídnout skutečně originální a zapamatování hodné...

Další z rubriky

Vymodelovat virtuální Notre-Dame pro Assassin’s Creed trvalo dva roky

Assassin's Creed: Unity

Stejně jako ve skutečnosti i v počítačové hře Assassin’s Creed Unity byla katedrála Notre-Dam hlavní dominantou Paříže....

Ubisoft vyjadřuje podporu Notre-Dame a rozdává Assassin’s Creed Unity

Assassin’s Creed: Unity

Francouzská videoherní společnost Ubisoft se připojila ke stále rostoucímu počtu dárců, kteří se rozhodli přispět...

Nejrealističtější zvířata i genetické inženýrství. Planet Zoo vyjde letos

Planet Zoo

Nově oznámená strategie Planet Zoo slibuje vysokou dávku realismu, detailní zpracování zvířat i příběhovou kampaň. To...

Najdete na iDNES.cz