Trek Powerfly LT 9.7 Plus
Srovnejte loňský a letošní celoodpružené elektrokolo od Treku a na první pohled poznáte nebetyčný rozdíl v uložení baterie a celkovém designu. U kola s velkými zdvihy a širokými pneumatikami dokonce možná nabudete dojmu, že tam nikde žádná baterie není, tak důmyslně je v dolní rámové trubce ukrytá. Překrásná práce!
Technické údaje
|
A to jste si možná už loni mysleli, že to lépe nejde. Trek Powerfly LT 9.7 nabízí 150 mm zdvihu a 160 mm vpředu, karbonový OCLV rám, highendové komponenty a geometrii předurčenou pro zdolávání náročného terénu.
Baterie je ochráněna pohledům i odlétávajícím kamenům hmotou rámu, motor je ochráněn masívním hliníkovým blokem Armor.
Tato značka z amerického Wisconsinu je jedním z technologických lídrů oboru, není proto divu, že i vlnu elektrokol zachytila včas. A jak je vidět, umí účelně prolínat vlastní osvědčené postupy (OCLV karbon) s novými přístupy, výzvami a trendy. Kvalitní rám a vynikající výbava dostávají nový rozměr podporou motoru Bosch Performance CX.
Patentovaná technologie Active Braking Pivot umožňuje, aby odpružení pracovalo zcela nezávisle na šlapání či brždění a dopřává jezdci maximální pohodlí i přenos síly šlapání (či motoru) na pohyb vpřed.
První dojmy testerůPetr: Toto kolo bych zařadil na pomyslné pódium, má skvěle řešené odpružení, kupodivu dobře jede i bez motoru, nástup motoru bych hodnotil jako ´klasický Bosch´, tedy poněkud ostřejší. Někdo to nemusí hodnotit kladně, ale mě to nevadilo ani trochu. Skvělé kolo. Eda: Motor reaguje bez jakékoliv prodlevy a jeho síla je opravdu úžasná, což v kombinaci s velkou škálou převodů dává mimořádnou sílu v terénu. Bavilo mě, vybízelo k tomu hrát si a dělat blbiny, užívat si to na maximum. Matěj: První dojmy jsou super. Motor krásně zabírá odspodu, žádné cukání. A vynikající geometrie. Přirovnal bych ho k tanku, vypadá tak, i jede tak. Motor je ideálně naladěný, maličko hlučnější, ale pomáhá, jak má. Je to super kolo do terénu, řekl bych, že i do těžkého terénu. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
---|---|
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 4 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 4 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 5 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 4,8 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 4 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 2 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 3 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 5 |
Dojezd | 40 km |
Výsledek ergotestu | 3,66 |
Celková známka jízdního testu | 3,97 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Testovaný model Trek Powerfly
Verdikt: Už geometrie rámu i názvosloví napoví, že tento Powerfly míří do extrémního terénu. Schopnosti motoru, spolu s plně funkčním pružícím systémem, dobývání nových území ještě usnadní.