Kellys Theos 60
V roce 1991, kdy lze datovat počátek firmy, na který Kellys dodnes navazuje, jistě zakladatele bratři Divincové netušili, kam se firma za necelých třicet let dostane. Od půjčovny se její vývoj rozkročil k vlastní produkci všech typů kol, od prvních prodaných 30 tisíc kusů za dva roky na statisíce kusů v letech následujících.
Technické údaje
|
Přičtěme k tomu vývoj doplňků a komponentů s vlastní značkou, širokou síť dealerů ve více než třiceti zemích světa – realita předčila sny.
Značka přišla s produkcí elektrokol s mírným zpožděním za ostatními, ale její technický a vývojový potenciál znamenal, že se zařadila na špičku oboru, technicky i designově. V posledních letech se v kategorii klasických MTB věnuje moderním disciplínám, sjezdu, enduru, freeridu, tedy oblasti, kde probíhá velmi rychlý vývoj.
Z něj těží i produkce elektrokol s pevnými rámy i rámy odpruženými. Jejich vrcholným zástupcem je Theos 60 s rámem z hliníkové slitiny, který díky kompaktní pohonné jednotce Shimano nabízí all-mountain geometrii, díky čemu může pocítit skutečný zážitek z MTB jízdy každý jezdec.
Technický charakter kola a snahu po nezvyšování hmotnosti podtrhuje neintegrovaná baterie. Pohodlí, a především bezpečí má na starost zdvih rámu 140 mm a tlumič RockShox Monarch RT, vpředu nabídne dalších 10 mm zdvihu navíc vidlice RockShox Yari RC. Off-road schopnosti s výborným tlumením, vysoká citlivost, absolutní kontrola i v nejtěžších trailech – to je mix Theosu 60.
První dojmy testerůDominik: Dobrý pocit z kola. Asistence byla silná, v kopci zcela dostatečná. Jedinou výhradu bych měl k tomu, že motor „dojížděl“ ještě chvíli po ukončení tlaku na pedál. Intuitivní ovládání, hned bylo vše jasné. Trochu málo přehledný displej. Petr: Podle mě jedno z nejlepších kol v testu, skvěle vyladěné pružení, velmi plynulý náběh motoru. Specifikací je Theos špičkový, čtyřpístkové brzdy, skvělá vidlice, řazení, není co vytknout. Kolo i pohon jsou v rovnováze, dovolilo mi jet okruh tempem, které jsem tu zatím nevyzkoušel. Matěj: Solidní trail bike s povedenou hravou geometrií. Motor vypínal malou chvíli po posledním šlápnutí, trochu cuknul po tlaku na pedál. Silný, do kopce bez potíží, z kopce ještě lépe, trochu hlučnější motor. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
---|---|
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 4,7 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 4,2 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 4,5 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 4,28 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 4 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 2,8 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 3,5 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 5 |
Dojezd | 33 km |
Výsledek ergotestu | 4 |
Celková známka jízdního testu | 4,11 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Testovaný model Kellys Theos 60
Verdikt: Kellys se v posledních několika letech důsledně věnuje vývoji celoodpružených kol, v tom mu pomáhá nejen domácí konstrukční zázemí, ale i vlastní závodní tým. Výsledek na sebe dlouho nenechal čekat, jak klasická, tak e-kola nabídnou vlastnosti srovnatelné se světovou špičkou. Uznání testerů, jejichž rukama a nohama prošly stovky kol, je nelíčené.