Pondělí 10. května 2021, svátek má Blažena
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 10. května 2021 Blažena

VELKÝ TEST ELEKTROKOL 2019: Kategorie celoodpružených horských kol

Část 5/7

Qayron Fatal eFS Q

Celoodpružená horská kola: Qayron Fatal eFS Q.

Nejnovější domácí značka nevznikla na zelené louce, Qayron navazuje na zkušenosti tvůrců značky Apache, ale na rozdíl od jejího velmi širokého záběru se orientuje na horská kola a jejich základní filozofii – přinášet jezdci radost.

V technické rovině jde o princip nenabízet modely s kompromisními řešeními, ať jde o pružící elementy, řadicí komponenty či brzdy. Qayrony jsou připraveny od prvního okamžiku podat maximální výkon a teprve s rostoucími požadavky jezdce přemýšlet o zlepšeních. Při jejich vývoji spolupracovali přední domácí jezdci kategorií enduro.

Technické údaje

  • rám: Alloy 6061, zdvih 140 mm
  • tlumič: SR Suntour Duair LOR8
  • vidlice: SR Suntour Auron RC2-PCS, 150 mm
  • kliky: Shimano E8000, 170 mm, 38 z.
  • řazení: Shimano XT
  • přehazovačka: Shimano XT M8000
  • kazeta: Shimano XT, 11-46 z.
  • brzdy: Shimano XT, 180 mm
  • ráfky: DT Swiss H1900 Spline 27,5“
  • pláště: Schwalbe Nobby Nic 70-584
  • velikost: 17/19/20,5“
  • hmotnost: 23 kg
  • motor: Shimano KDU8000 70 Nm, 250 W
  • baterie: Shimano KBTE8010 Li-Ion, 36 V, 14 Ah, 504 Wh
  • cena: 104 990 korun

Nabídka letos čítá 22 modelů horských kol a šest elektrokol s jednotícím názvem Fatal, z toho tři na pevných rámech a tři na odpružených.

Hardtaily jsou schopny jezdit jak na kolech rozměru 27,5“, tak i na kolech větších, odpružená kola mají pneumatiky 27,5+. E-modely Fatal používají výhradně motory Shimano a jsou určeny primárně pro trailový e-biking. I v komponentech vsadili u Qayronu na Shimano, vidlice nesou značku Suntour, kola DT Swiss. To vše doplněno moderními geometriemi a stejně jako u testovaného vrcholného modelu Fatal eFS Q zajímavými barvami.

První dojmy testerů

Petr: Silné brzdy, luxusní řazení, správně naladěný posed i šířka řídítek, široké pláště výborně drží. Motor necuká a jede tolik, kolik se do něj vloží, torzní snímač zabírá přesně. Přechod po ukončení asistence není trhavý.

Eda: Syrově hlučné a přesné řazení, perfektní práce zadního odpružení, citlivé, reaguje na kořeny, stabilní vedení stopy zejména ve stoupáních, vidlice si poradí s terénem. Poměrně hlučný motor, mírné cuknutí při nástupu asistence, lehký dojezd motoru po uvolnění tlaku na pedály.

Matěj: Na začátku jsem měl problém se zapnutím motoru. Pocity při jízdě výborné, hodně silná asistence motoru. Dobrá geometrie. Nevýhodou jsou buď delší kliky, nebo nízko položený střed, při jízdě po kořenech občas zachytím pedálem.

Qayron Fatal: Komplexní hodnocení
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km)
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? 4,5
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“?
4,2
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km)
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání?
5
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km)
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání?
5
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a/nebo výkonově pro vás nedostatečně?
4,8
Jízda bez motoru (300 metrů)
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru?
3
Hlučnost
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru?
3,2
Ovládání
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat?
4,2
Dojezd38 km
Výsledek ergotestu
4,33
Celková známka jízdního testu
4,23
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum
Celoodpružená horská kola: Qayron Fatal eFS Q. Suntour je značka, se kterou...
Celoodpružená horská kola: Qayron Fatal eFS Q
Celoodpružená horská kola: Qayron Fatal eFS Q. Ovládací jednotka Shimano je...

Testovaný model Qayron Fatal

Verdikt: Vlajkový model firmy v kategorii celoodpružených elektrokol se podle toho i chová. Na výsledné podobě je patrná znalost požadavků jezdců technických disciplín. Pokud Fatal vyhověl jejich nasazení, všichni ostatní si mohou být jisti, že stroj nad nimi bude stále mít výhodu. Premiérový ročník pro firmu s prémiovým výsledkem.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Plíce planety jsou naruby. Amazonský prales vyrobil víc CO2, než pohltil

Především kvůli požárům a dalším lidským zásahům se převrací přirozené procesy v Amazonském pralese. Alespoň to tvrdí...

Skvělé výlety k vodním hladinám v Česku. Atmosféra těchto jezer vás okouzlí

„Ach, nechoď, nechoď na jezero, zůstaň dnes doma, moje dcero!“ stojí v Erbenovi. Ale to je jenom báseň. Vydat se na...

Německý květinový ráj. Na ostrově Mainau panuje středomořské klima

V německé části Bodamského jezera leží devět ostrovů, přičemž třetím největším je Mainau. Patří šlechtické rodině...

Hory a moře bez turistů? Zajeďte si do Albánie, středomořský stát překvapí

Premium Přirovnání ke šlehačce je opravdu namístě. Mnohdy si ji člověk z nějakých důvodů odříká, ale když zapomene na předsudky...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Rozhledny, lázně i jeskyně. Znáte zeměpisné rekordy v Česku?

Na rozmanité území, na kterém se nachází Česká republika, můžeme být právem hrdí. Ostatně, naši přírodu srdečně...

Pochvaly bych výrazně omezil, víc berou než dávají, vysvětluje psycholog

Premium Stále více čelíme nezdravému tlaku, abychom byli úspěšnější a výkonnější. Jak budovat zdravé sebevědomí? Jak správně...

Opakovaný výstup na osmitisícovku může urychlit demenci, říká neurochirurg Beneš

Premium Špičkový neurochirurg Vladimír Beneš, už třetí v řadě slavné neurochirurgické dynastie, o šťourátku v mozku, hezkých...

Pohodlnější to nikdy nebylo. Velký přehled služeb televize přes internet

Premium Otestovali jsme devět služeb televize přes internet. Vybrali jsme ty, které můžete používat s libovolným poskytovatelem...

  • Další z rubriky

Předjel jsem i sám sebe. Za 24 hodin jsem ale na kole urval 911 kilometrů

On by to byl výkon i za volantem auta, natož za řídítky kola! Ultracyklista Dan Polman vzpomíná, jak před pěti lety na...

Když na kole rádi dřete. Výšlap na Velkou Javořinu prověří svaly i brzdy

Jižní okraj Bílých Karpat je krajem táhlých obzorů, malebných luk i dalekých výhledů. Cyklookruh z Velké nad Veličkou...

Parádní cyklostezka v Rakousku. Eurovelo 9 vám ukáže nádherné okolí Vídně

Tyto Cyklotoulky z Rakouska začneme v Brně. Brno sice není klasickým rakouským letoviskem, i když jeho historie má s...

Cyklistický úlet. Z italských Benátek rovnou na rakouský ledovec

Grossvenediger, česky Velký Benátčan, je druhým nejvyšším vrcholem Vysokých Taur a čtvrtou nejvyšší horou Rakouska....

Výchova šokem: policie vytáhla čumila z auta, aby si prohlédl mrtvolu

Na německé dálnici A3 v Hesensku v neděli zahynuli při dopravní nehodě dva mladí lidé, muž ve věku 35 let na místě,...

Máte jeden z těchto mobilů? Brzy si s ním na mobilním internetu neškrtnete

Letošek je v Česku ve znamení vypínání sítí postavených na zastaralé 3G technologii. Jako poslední ji koncem listopadu...

Kristelová žaluje Novotného. Za zničenou kariéru chce půl milionu

Soud začal projednávat žalobu Kateřiny Kristelové na Pavla Novotného. Moderátorka tvrdí, že jí někdejší bulvární...

Nová Škoda Fabia odhalena, ceny startují na 330 tisících

Škoda odhalila v online světové premiéře čtvrtou generaci modelu Fabia. Automobilka také zveřejnila základní cenu...

KOMENTÁŘ: Konec legrace, teď začne pořádné zdražování

Postupné zpomalování růstu cen, které v Česku probíhalo od loňského července, je u konce. V březnu byla inflace na...