Merida eOne-Twenty M#rida
Důvodem založit továrnu na výrobu kol může být leckdy neuvěřitelný motiv. Ike Tseng, zakladatel značky, byl osobností s rozsáhlým technickým vzděláním, osobností s nadšením pro nové technologie a také osobností snažící se vždy přinášet nové věci a stavět se čelem k novým výzvám.
Při své návštěvě USA, když se procházel centrem jednoho města, se zastavil v prodejně jízdních kol. Zarazil ho nápis na vchodových dveřích, kde stálo: „Taiwanská jízdní kola na servis nepřijímáme“. Tato zkušenost ho velmi mrzela a jako hrdý obyvatel své vlasti a zároveň velmi progresivně myslící technik se rozhodl, že jednoho dne bude vyrábět ta nejlepší jízdní kola a ukáže Americe, že taiwanský výrobek není synonymem nízké kvality.
Technické údaje
|
Od roku 1972 budoval firmu, která v současnosti patří na špičku v oboru. Prvním krokem bylo navázání spolupráce s tehdy velmi známou a renomovanou anglickou značkou Raleigh. Technické a manažerské schopnosti pana Tsenga a kvalita produkce rychle posouvaly společnost vpřed až se stala vyhledávanou OEM továrnou pro velmi známé americké cyklistické značky.
Kapacita výroby stoupala a společnost se mohla dále rozvíjet. Invence Ike Tsenga a jeho odvaha vždy investovat do technických a technologických novinek brzy dostala společnost na pozici progresivního výrobce s nejmodernějšími technologiemi. K nim patří zachycení nástupu elektrokol, těžícímu z obrovského konstrukčního a vývojového potenciálu firmy.
Současná nabídky obsáhne přes 80 kol, a to jak od plně odpružených, tak po modely krosové zaměřené na turistiku. K prvně jmenovaným patří eOne-Twenty Merida, na rozdíl od série Sixty (27,5+ kola) a Nine (kola 29“) spoléhající na „přesný“ rozměr pneumatik 27,5“. Ale stejně jako ostatní nabídne moderní posed a dostatek pohodlí pro technickou jízdu.
První dojmy testerůJana: Jízda v terénu je velmi dobrá, pružení funguje vyváženě. Motor je tichý, pod nohami je příjemný pocit. Bez asistence se na něm jede obtížně. Jistá jízda, kolo hodně přidává, necuká, odpružení pohodlné, sladěné. Na širokých pneumatikách je v terénu jistá jízda, zvlášť dnes, když je vlhko. Eda: Výborné hravé kolo, příjemná geometrie, úžasná podpora motoru, příjemné v nástupu i horním limitu asistence, nejsou velké přechody. Motor je silný i v prudkých stoupáních. Velice dobře ovladatelné, odpružení nastavené „na žehličku“. Jaroslav: Absolutní spokojenost, během jízdy došla energie, ale i tak jsem na něm bez větších potíží dojel. |
Asistence při jízdě po rovině (asfalt 2,5 km) | |
---|---|
- Jak elektromotor pomáhal při jízdě po rovině? | 5 |
- Zabíral motor rovnoměrně a plynule, nebo příliš brzy, příliš pozdě, vypínal nebo „cukal“? | 4,28 |
Asistence při trekingové jízdě (šotolina 1,5 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z trekingové jízdy po šotolině do mírného stoupání? | 4,7 |
Asistence při terénní jízdě (středně těžký terén 1 km) | |
- Jaký byl váš subjektivní pocit z terénní jízdy do prudkého stoupání? | 4,7 |
- Byl výkon motoru silný a dávkovaný přesně, nebo přicházel příliš pozdě a / nebo výkonově pro vás nedostatečně? | 4,1 |
Jízda bez motoru (300 metrů) | |
- Je jízda bez motoru snadná, nebo lze šlapat jen ztěžka? Cítili jste nějaký odpor motoru? | 3,1 |
Hlučnost | |
- Jaká byla subjektivní hlučnost motoru? | 3,1 |
Ovládání | |
- Jak složité bylo elektrokolo za jízdy ovládat? | 5 |
Dojezd | 33 km |
Výsledek ergotestu | 4,66 |
Celková známka jízdního testu | 4,23 |
Pozn.: udělovalo se 1 až 5 bodů, 5 je maximum |
Testovaný model Merida eOne-Twenty
Verdikt: Pořádný bike do terénu, který si také zaslouží označení pořádný. Firma z absolutního vrcholu nejen v počtu vyrobených kol, ale také v inovacích vnášených do celé produkce, si dokáže poradit i s elektrifikací celoodpruženého kola zcela bez výhrad. Poměr cena versus výkon zaslouží podtrženou jedničku.