Halo: Reach nabídne příběh se špatným koncem

aktualizováno 
Studio Bungie v Mnichově předvedlo téměř finální verzi hry a my jsme byli u toho. Více než čímkoliv jiným je Reach dárkem fanouškům.

Halo: Reach

Necelé dva měsíce nás dělí od termínu vydání poslední "skutečné" Halo hry. Jak vývojáři v Bungie nedávno oznámili, Halo: Reach bude jejich poslední hrou ze prostředí války mezi UNSC a armádami Covenantu. Ze světa, kam jsme se před devíti lety poprvé podívali v Halo: Combat Evolved.

Prezentace Halo: ReachZároveň to byl jeden ze stěžejních titulů tehdy nové konzole Xbox. A z prezentace skoro hotové verze ve sklepení mnichovského Neuraumu je návrat ke kořenům revolučního prvního dílu přímo cítit.

Tvůrci dávají s vydáním Halo: Reach komunitě potřebné nástroje, aby nechali sérii žit vlastním životem. To ostatně vyplynulo i z rozhovoru s Nilesem Sankeym, scénáristou a level designerem Halo: Reach.

Tenkrát na Reachi
Přesuneme se do roku 2552 na planetu Reach. Ta je poslední pevností pozemšťanů bránící Zemi proti armádám mimozemského Covenantu. Velmi brzy na počátku hry se ukáže, že Covenant Reach objevil, následně zahájí masivní invazi a v závěru anihiluje všechny obránce. A stovky miliónů civilistů k tomu. Tuhle story už ale známe. Přímo na ní totiž navazuje Halo: Combat Evolved. Reach tedy končí tam, kde začalo první Halo.

Prezentace Halo: ReachNení to jediný návratem k počátkům. Po čistokrevných lidech z jednotky ODST se totiž vracíme do zbroje supervojáků Spartanů. Jako elitní zabiják SPARTAN-B312 se pod jménem Noble 6 přidáte mezi veterány Noble týmu, bojem zoceleného komanda Spartanů.

Týmové elementy i komunikace mezi rozdílnými vojáky by měly prostupovat celou kampaní. Podle předvedené první mise ale není přínosem jen bohatší paleta dialogů. S rozpoznatelnými druhy ve zbrani má i boj samotný mnohem epičtější nádech. A komu by přesto zbylí členové Noble týmu vadili, pro toho je tu šance si příběhové mise kooperativně sjet se třemi živými kamarády.

V dubnu vydaný trailer "Zrození Spartana" ale naznačuje, že i z příběhu emocionálních vyhořelců a supervojáků lze vytřískat zajímavou atmosféru.

Co se příběhu týče, Niles Sankey se ostýchal prozradit konkrétní detaily děje. Reach má svou výhodu i prokletí ve smutném osudu zmíněné planety. Nemůže totiž skončit jinak než špatně. Ovšem depresivní konec může při správném Halo: Reachprovedení nabídnout netypickou paletu emocí.

To může po srovnání se sterilním Master Chiefem znít jako pouhý reklamní blábol, oznámené novinky ale dávají Bungie slušnou šanci své sliby naplnit. Máme tu Spartany s vlastními obličeji a názory a pozadí jednotlivých postav naznačuje potencionální třenice. Ačkoliv by dějové zasazení Reache svádělo ukázat třebas obličej Master Chiefa, silné soustředění na Noble tým se prý vylučuje s podobným pomrkáváním na předchozí hry.

Čeho se naopak dočkáme je otevřené pojetí kampaně s řadou cest jednotlivými obrovskými misemi. Postup v týmu může osamělým vlkům nahnat strach. Niles ale ujistil, že Noble 6 se občas z party trhne. Například při letecké misi, kdy jako pilot vesmírné stíhačky Sabre vyrazí do vesmíru vyprášit kožich covenantským křižníkům. Pokud se orientujete ve světě Halo, tušíte, že jde o prakticky sebevražedný počin.

Halo: ReachVe více se to lépe táhne
Dojmy z multiplayeru už dokonale pokrylo naše předchozí preview, a příznivé pocity z něho můžeme potvrdit i nyní. Nově Bungie předvedli oblíbený mód Firefight, ve kterém se o malou skupinu spolupracujících živých hráčů rozbíjejí vlny útočníků Covenantu. Jedná se stále o stejně dobrou zábavu jako v ODST, přibyla však i řada nastavení, která z Firefightu dělají snad to nejzajímavější v Reachi.

V novém Firefightu si totiž lze nastavit širokou škálu položek, díky čemuž stoupá počet potencionálních módů do nebeských výšin. Změnit lze vše od doby respawnu, přes složení útočících mas až po vlastnosti hráčských povolání.

V přednastavitelných verzích tohoto módu je i varianta Gruntpocalypse vrhající na hráče nekonečné zástupy Gruntů. Poté si už z těchto trpaslíků navždy přestanete dělat srandu. Další zajímavou variantou je třeba mód Rocketfight dávající neomezenou munici raketometům.

Halo: ReachPotěší i Firefight Versus, ve kterém dojde na kolektivní hon Elitů (hráčů) na osamocené Spartany (taky hráče). Do kouta zahnaní lidé dovedou nepříjemně škrábat a zapotíte se i v kůži Elitů s celou jejich početní převahou. Všechny multiplayerové mapy by měly pocházet z hlavní kampaně, což na jednu stranu nepůsobí zrovna kreativně, ale na druhou stranu to automaticky zvyšuje přehlednost.

Zemský ráj to na pohled
Vrcholem možností je potom i nová verze Forge, kapesního editoru map. Forge 2.0 nabídne širší možnosti v úpravě prostředí a díky kombinování sedmi schopností různých povolání slibuje zážitky, které ani skriptovaná kampaň nenabídne. Novinkou je také možnost prolínání objektů, díky čemuž lze vytvořit plošinky zarostlé do skály a podobně.

Halo: The Fall of Reach
Pokud si chcete čekání na nábor do Noble týmu ukrátit, je tu možnost se s pádem planety seznámit ve vůbec první knize ze světa Halo. Navíc se zde můžete dočíst detaily z výcviku Spartanů (ne, nejsou to roboti) a jakou roli v boji o planetu sehrál starý známý Master Chief. Předem prohrané bitvy jsou přece tak lákavé. Jen si dejte pozor na ne zcela průhledný český název. Titul Halo: Zkáza Cíle by totiž mohl snadno zmást.

Halo: ReachK těmto úpravám budou k dispozici všechny multiplayerové mapy a jako bonus i ForgeWorld: speciální mapa ohromných rozměrů připravená pro roztoužené ruce komunity.

Fanoušky jistě potěší návrat osvědčeného Martina O’Donnela jako skladatele soundtracku. A orchestrální tóny budou doprovázeny neméně epickou vizuální stránkou. Na novém enginu Reache si nelze nevšimnout mnohem většího důrazu na realističtější grafiku.

Komiksové barvičky a tvary jsou ty tam. Hlavním důvodem je opět důraz na serióznější dějovou linku a uvěřitelný svět planety Reach, který nabídne i místní zvířenu. Ruku v ruce s tím jdou i zvuky: třeba Covenanti už nadále nemají mumlat v angličtině, ale vlastním jazykem.

Závěrem nám sice Niles odmítl sdělit nějaké veselé historky z vývoje, ale zato ujistil, že Reach je zdaleka tou nejlepší Halo hrou, kterou doposud Bungie vydá. Ironii ovšem stranou, protože všechno naznačuje, že to není mlácení prázdné slámy. Editor Forge 2.0, vylepšený Firefight, temnější dějové tóny pro odrostlejší publikům i bohaté možnosti nastavení by zkrátka měly nabídnout maximum. Obrana Reache začne 14. září.

Autor:
  • Nejčtenější

Cosplayerku vyloučili ze soutěže, protože ztvárňuje černošskou postavu

Jako cosplayer se můžete stát téměř kýmkoliv chcete. Ostříleným bojovníkem, robotem, zvířetem či dokonce osobou jiného...

Zahrajte si stovky dosových klasik zdarma přímo v prohlížeči

Nezisková organizace Internet Archive rozšířila svoji nabídku o další počítačové hry. Ty největší klasiky minulosti...

Nevděčná práce. Žádný ze scénáristů Zaklínače nechtěl psát erotické scény

Vedle násilí a alkoholu je nedílnou součástí příběhů zaklínače Geralta i sex. Proces náročného vzniku erotických scén...

Výpadek Fortnite trval víc než den. Hráči se smáli i propadali hysterii

Sociální sítě plní tisíce příspěvků reagující na takzvaný Fortnite Blackout. Někteří hráči berou nucenou pauzu od...

KVÍZ: Poznáte nejslavnější vozidla z počítačových her?

Stejně jako filmoví fanoušci přísahají na Knight Ridera, DeLorean nebo Torino, i hráči počítačových her mají svá...

Premium

Test kávy v kapslích: Bezpečné, pohodlné, ale drahé potěšení

V kavárně určitě najdete zajímavější druhy kávy, rozpustná je zase levnější. Test jsme zaměřili na kávu v kapslích, z...

Premium

Dějiny čtvrcení v Praze. Nejděsivější případy rozřezaných těl

Děsivé kriminální případy. O těchto čtyřech vraždách mluvila celá republika. Brutální a hrůzostrašné „kouskování“...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

  • Další z rubriky

10 důvodů, proč bude Cyberpunk 2077 nejlepší hrou roku 2020

Je to možná troufalé, ale klidně bychom se už teď vsadili, že Cyberpunk 2077 bude na konci příštího roku sbírat výroční...

V Zombie Army 4 příliš mířit nemusíte, nepřátel jsou nekonečné davy

Zahráli jsme si půl hodiny z chystaného pokračování oblíbené zombie střílečky. Sice nás neohromila originalitou ani...

Tvůrci World of Tanks dělají moderní střílečku, hraje se skvěle

Nová střílečka od vydavatelství Wargaming by si chtěla ukousnout podíl z přesyceného trhu pseudorealistických válečných...

Iron Man ve virtuální realitě: létat jako superhrdina je naprosto strhující

Sony nám loni nadělila úžasného Spider-Mana a jejich další exkluzivní výlet do světa Marvelu nepůsobí o nic méně...

Další pochybení pardubické nemocnice. Novorozenci nepodali včas léky
Další pochybení pardubické nemocnice. Novorozenci nepodali včas léky

Nemocnice v Pardubicích čelí dalšímu obvinění. Při porodu novorozence tamní personál včas neodhalil problém, který bylo možné vyřešit medikací. Dítě bude mít doživotní následky.

Najdete na iDNES.cz