Halo: Reach nabídne příběh se špatným koncem

Studio Bungie v Mnichově předvedlo téměř finální verzi hry a my jsme byli u toho. Více než čímkoliv jiným je Reach dárkem fanouškům.

Halo: Reach

Microsoft 14.09.2010 Xbox360

iDNES.cz

90%
Herní karta

Halo: Reach

Necelé dva měsíce nás dělí od termínu vydání poslední "skutečné" Halo hry. Jak vývojáři v Bungie nedávno oznámili, Halo: Reach bude jejich poslední hrou ze prostředí války mezi UNSC a armádami Covenantu. Ze světa, kam jsme se před devíti lety poprvé podívali v Halo: Combat Evolved.

Prezentace Halo: ReachZároveň to byl jeden ze stěžejních titulů tehdy nové konzole Xbox. A z prezentace skoro hotové verze ve sklepení mnichovského Neuraumu je návrat ke kořenům revolučního prvního dílu přímo cítit.

Tvůrci dávají s vydáním Halo: Reach komunitě potřebné nástroje, aby nechali sérii žit vlastním životem. To ostatně vyplynulo i z rozhovoru s Nilesem Sankeym, scénáristou a level designerem Halo: Reach.

Tenkrát na Reachi
Přesuneme se do roku 2552 na planetu Reach. Ta je poslední pevností pozemšťanů bránící Zemi proti armádám mimozemského Covenantu. Velmi brzy na počátku hry se ukáže, že Covenant Reach objevil, následně zahájí masivní invazi a v závěru anihiluje všechny obránce. A stovky miliónů civilistů k tomu. Tuhle story už ale známe. Přímo na ní totiž navazuje Halo: Combat Evolved. Reach tedy končí tam, kde začalo první Halo.

Prezentace Halo: ReachNení to jediný návratem k počátkům. Po čistokrevných lidech z jednotky ODST se totiž vracíme do zbroje supervojáků Spartanů. Jako elitní zabiják SPARTAN-B312 se pod jménem Noble 6 přidáte mezi veterány Noble týmu, bojem zoceleného komanda Spartanů.

Týmové elementy i komunikace mezi rozdílnými vojáky by měly prostupovat celou kampaní. Podle předvedené první mise ale není přínosem jen bohatší paleta dialogů. S rozpoznatelnými druhy ve zbrani má i boj samotný mnohem epičtější nádech. A komu by přesto zbylí členové Noble týmu vadili, pro toho je tu šance si příběhové mise kooperativně sjet se třemi živými kamarády.

V dubnu vydaný trailer "Zrození Spartana" ale naznačuje, že i z příběhu emocionálních vyhořelců a supervojáků lze vytřískat zajímavou atmosféru.

Co se příběhu týče, Niles Sankey se ostýchal prozradit konkrétní detaily děje. Reach má svou výhodu i prokletí ve smutném osudu zmíněné planety. Nemůže totiž skončit jinak než špatně. Ovšem depresivní konec může při správném Halo: Reachprovedení nabídnout netypickou paletu emocí.

To může po srovnání se sterilním Master Chiefem znít jako pouhý reklamní blábol, oznámené novinky ale dávají Bungie slušnou šanci své sliby naplnit. Máme tu Spartany s vlastními obličeji a názory a pozadí jednotlivých postav naznačuje potencionální třenice. Ačkoliv by dějové zasazení Reache svádělo ukázat třebas obličej Master Chiefa, silné soustředění na Noble tým se prý vylučuje s podobným pomrkáváním na předchozí hry.

Čeho se naopak dočkáme je otevřené pojetí kampaně s řadou cest jednotlivými obrovskými misemi. Postup v týmu může osamělým vlkům nahnat strach. Niles ale ujistil, že Noble 6 se občas z party trhne. Například při letecké misi, kdy jako pilot vesmírné stíhačky Sabre vyrazí do vesmíru vyprášit kožich covenantským křižníkům. Pokud se orientujete ve světě Halo, tušíte, že jde o prakticky sebevražedný počin.

Halo: ReachVe více se to lépe táhne
Dojmy z multiplayeru už dokonale pokrylo naše předchozí preview, a příznivé pocity z něho můžeme potvrdit i nyní. Nově Bungie předvedli oblíbený mód Firefight, ve kterém se o malou skupinu spolupracujících živých hráčů rozbíjejí vlny útočníků Covenantu. Jedná se stále o stejně dobrou zábavu jako v ODST, přibyla však i řada nastavení, která z Firefightu dělají snad to nejzajímavější v Reachi.

V novém Firefightu si totiž lze nastavit širokou škálu položek, díky čemuž stoupá počet potencionálních módů do nebeských výšin. Změnit lze vše od doby respawnu, přes složení útočících mas až po vlastnosti hráčských povolání.

V přednastavitelných verzích tohoto módu je i varianta Gruntpocalypse vrhající na hráče nekonečné zástupy Gruntů. Poté si už z těchto trpaslíků navždy přestanete dělat srandu. Další zajímavou variantou je třeba mód Rocketfight dávající neomezenou munici raketometům.

Halo: ReachPotěší i Firefight Versus, ve kterém dojde na kolektivní hon Elitů (hráčů) na osamocené Spartany (taky hráče). Do kouta zahnaní lidé dovedou nepříjemně škrábat a zapotíte se i v kůži Elitů s celou jejich početní převahou. Všechny multiplayerové mapy by měly pocházet z hlavní kampaně, což na jednu stranu nepůsobí zrovna kreativně, ale na druhou stranu to automaticky zvyšuje přehlednost.

Zemský ráj to na pohled
Vrcholem možností je potom i nová verze Forge, kapesního editoru map. Forge 2.0 nabídne širší možnosti v úpravě prostředí a díky kombinování sedmi schopností různých povolání slibuje zážitky, které ani skriptovaná kampaň nenabídne. Novinkou je také možnost prolínání objektů, díky čemuž lze vytvořit plošinky zarostlé do skály a podobně.

Halo: The Fall of Reach
Pokud si chcete čekání na nábor do Noble týmu ukrátit, je tu možnost se s pádem planety seznámit ve vůbec první knize ze světa Halo. Navíc se zde můžete dočíst detaily z výcviku Spartanů (ne, nejsou to roboti) a jakou roli v boji o planetu sehrál starý známý Master Chief. Předem prohrané bitvy jsou přece tak lákavé. Jen si dejte pozor na ne zcela průhledný český název. Titul Halo: Zkáza Cíle by totiž mohl snadno zmást.

Halo: ReachK těmto úpravám budou k dispozici všechny multiplayerové mapy a jako bonus i ForgeWorld: speciální mapa ohromných rozměrů připravená pro roztoužené ruce komunity.

Fanoušky jistě potěší návrat osvědčeného Martina O’Donnela jako skladatele soundtracku. A orchestrální tóny budou doprovázeny neméně epickou vizuální stránkou. Na novém enginu Reache si nelze nevšimnout mnohem většího důrazu na realističtější grafiku.

Komiksové barvičky a tvary jsou ty tam. Hlavním důvodem je opět důraz na serióznější dějovou linku a uvěřitelný svět planety Reach, který nabídne i místní zvířenu. Ruku v ruce s tím jdou i zvuky: třeba Covenanti už nadále nemají mumlat v angličtině, ale vlastním jazykem.

Závěrem nám sice Niles odmítl sdělit nějaké veselé historky z vývoje, ale zato ujistil, že Reach je zdaleka tou nejlepší Halo hrou, kterou doposud Bungie vydá. Ironii ovšem stranou, protože všechno naznačuje, že to není mlácení prázdné slámy. Editor Forge 2.0, vylepšený Firefight, temnější dějové tóny pro odrostlejší publikům i bohaté možnosti nastavení by zkrátka měly nabídnout maximum. Obrana Reache začne 14. září.

Autor:

iDNES.cz

90%

Čtenáři

77% Ohodnoťte hru

Pro ohodnocení se musíte přihlásit

%

Nejčtenější

Předělávka 19 let staré hry láme rekordy a nandává to moderním titulům

Po devatenácti letech se v předělávce vrátila milovaná hra The Elder Scrolls IV: Oblivion. Krátce po oficiálním odhalení se začala prodávat a zájem je, minimálně na platformě Steam, ohromný.

Zaslouží si druhou šanci? Vyzkoušejte si zdarma Star Wars Outlaws

Star Wars Outlaws, hra od Ubisoftu zasazená do otevřeného světa, sice prodala za první měsíc zhruba milion kopií, pro francouzského vydavatele šlo ovšem o hořké zklamání. Nyní se snaží nalákat hráče...

Další problém s Robloxem. Lidé v něm simulují skutečné masakry ve školách

Populární herní platforma Roblox se dlouhodobě potýká s náporem uživatelské tvorby nevhodné pro jinak převážně dětské publikum. Nevládní organizace Anti-Defamation League nyní přišla se zjištěním, že...

Fanouškovský Oblivion vzniká už 13 let, Bethesda poslala celému týmu dárek

Oblivion letos ještě neřekl poslední slovo. Kromě právě vydané oficiální předělávky The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered vzniká již třináct let fanouškovská verze, která by měla vyjít koncem...

Předělávka Oblivionu potěšila fanoušky, nechala zde oblíbenou chybu

Předělávka 19 let starého Oblivionu sice přináší novou grafiku i některé pozměněné herní mechaniky, v mnoha ohledech však zachovává původní obsah hry. A to včetně drobných chybek, jako třeba omylem...

Už roky nezištně pomáhá hráčům s nejtěžšími nepřáteli, zabila jich 10 tisíc

Přes neuvěřitelných 200 dnů čistého času věnovala nadšená hráčka s přezdívkou LetMeSoloThem hraní kultovního akčního RPG Elden Ring. Hru má prolezlou skrz naskrz, většinu této doby pak v...

28. dubna 2025 0

Další problém s Robloxem. Lidé v něm simulují skutečné masakry ve školách

Populární herní platforma Roblox se dlouhodobě potýká s náporem uživatelské tvorby nevhodné pro jinak převážně dětské publikum. Nevládní organizace Anti-Defamation League nyní přišla se zjištěním, že...

27. dubna 2025 7

Trochu se škube, ale vypadá skvěle. První dojmy z předělávky Oblivionu

Bez varování oznámený a vydaný remake legendárního The Elder Scrolls IV: Oblivion dorazil i na zařízení v naší redakci. Hru pilně testujeme, na recenzi však budeme potřebovat víc času, tak nejprve...

26. dubna 2025 7

Skvělá hodnocení, ale bude to stačit? Oblivion zastínil menší konkurenci

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered vyšel znenadání a okamžitě si získal veškerou mediální i hráčskou pozornost. Radost z toho určitě neměl menší francouzský tým, který debutoval velmi dobře...

25. dubna 2025  11:37 8

Český Chuchel je dočasně zdarma, na stažení máte týden

Vynikající česká hra Chuchel od studia Amanita Design je dočasně zdarma na Epic Store. Její hlavní hrdina touží po jediném – získat třešni, kterou mu ukradl záhadný padouch.

25. dubna 2025 1

Předělávka Oblivionu potěšila fanoušky, nechala zde oblíbenou chybu

Předělávka 19 let starého Oblivionu sice přináší novou grafiku i některé pozměněné herní mechaniky, v mnoha ohledech však zachovává původní obsah hry. A to včetně drobných chybek, jako třeba omylem...

25. dubna 2025 1

Podle skvělé české hry Pilgrims vznikne desková hra, vyjde ještě letos

Na motivy vynikající české hříčky Pilgrims od studia Amanita Design vzniká desková hra Pilgrims: Curious Adventures. Do prodeje půjde letos na podzim.

24. dubna 2025  11:30 0

Zájem o Switch 2 v Japonsku předčil veškerá očekávání, Nintendo se omlouvá

Očekávaná konzole Switch 2 od Nintenda se začne prodávat letos 5. června. Už nyní je ovšem jasné, že na všechny zájemce se nedostane – minimálně v Japonsku zájem výrazně předčil očekávání.

24. dubna 2025  10:44 2

Tady se snadno ztratíte. Deset her s naprosto ohromnými světy

Někdo preferuje herní světy spíše menší, někdo naopak co největší. Pro ty, kdo rádi bloudí v ohromných virtuálních krajinách nebo dokonce vesmírech, vybíráme hry s těmi vůbec největšími světy.

24. dubna 2025 10

PlayStation odhalil datum vydání samurajské akce Ghost of Yotei

Očekávaná samurajská akce Ghost of Yotei vyjde letos v říjnu na PlayStation 5. Podívat se můžete také na nový trailer, který poodhaluje střípky z příběhu.

23. dubna 2025  17:20 1

Fanouškovský Oblivion vzniká už 13 let, Bethesda poslala celému týmu dárek

Oblivion letos ještě neřekl poslední slovo. Kromě právě vydané oficiální předělávky The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered vzniká již třináct let fanouškovská verze, která by měla vyjít koncem...

23. dubna 2025  13:30 10

RECENZE: Clair Obscur: Expedition 33 vyzývá na souboj japonská RPG

75 %

Žánr tahových RPG má zajímavý přírůstek nikoli z Japonska, ale tentokrát z Francie. Clair Obscur: Expedition 33 je ambiciózní hra, která se do tohoto žánru pustila po hlavě. A přináší jak spoustu...

PS5
23. dubna 2025 0
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.