Úterý 25. února 2020, svátek má Liliana
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 25. února 2020 Liliana

První dojmy: nový God of War bude nejlepší díl této krvavé série

  16:01aktualizováno  16:01
České zastoupení firmy Sony uspořádalo v Praze prezentaci chystaného God of War a my jsme, jako vůbec jedni z prvních lidí na světě, mohli zjistit, jestli má tahle poněkud pozapomenutá značka ještě v dnešní době co nabídnout.

Nebudu vás napínat, po prvních cca 3 hodinách příběhové kampaně můžu s klidným srdcem říct, že má. Ba co víc, všechno naznačuje tomu, že tohle bude nejlepší God of War vůbec.

Začínáme od nuly

Prezentace God of War

Nebýt Kratosovy holé lebky, ani byste nepoznali, že jde od další God of War.

A paradoxně je to hlavně proto, že hra nemá na první pohled s předchozími díly téměř nic společného. Z původního konceptu totiž nezůstal kámen na kameni. Změnila se kamera, změnilo se prostředí, změnil se Kratos, změnily se souboje a co je nejdůležitější, změnila se i samotná dynamika hry. Namísto efektní, leč přiznejme si to také repetitivní a trochu hloupé mlátičky, tu máme filmově stylizovanou hru v lehce otevřeném světě.

05.března 2018 v 11:00, příspěvek archivován: 19.března 2018 v 08:42

Dneska v hospodě už od devíti :) https://t.co/HvUnbhmHDc

Některé ortodoxní fanoušky to nejspíše naštve, ale hlavní designér hry Derek Daniels mi pověděl, že si je jistý, že i oni nakonec budou spokojeni. Samotný duch God Of War, který podle něj spočívá především v propracovaných soubojích, monumentálních scénách a propojení s mytologií, zůstal zachován.

Prezentace God of War

Sekeru lze po nepřátelích i házet.

Tou na první pohled největší novinkou je změna pohledu na akci. Kamera už se nebude snažit nabízet co nejefektivnější pohled na scénu bez ohledu na pohodlnost ovládání, ale bude napevno přišpendlena těsně za Kratosova záda. Je to samozřejmě nezvyk, ale funguje to na výbornou. Jste tak totiž mnohem blíž akci a celkový dojem ze hry je proto o dost „špinavější“, než bylo předtím zvykem. S tím samozřejmě souvisí i kompletně předělaný soubojový systém. Namísto řetězů s dýkami má Kratos nyní k dispozici sekyru, škodu s ní však dokáže napáchat obdobnou. Dokonce ji může proti nepřátelům vrhat a potom, podobně jako Thor své kladivo Mjölnir, si ji kouzlem přivolávat zpět do ruky.

Více než jen řežba

Prezentace God of War

Účastníci akce se mohli setkat se svým oblíbeným hrdinou. Možnosti vyfotit se s ním na památku využil i Kratos.

Sekyra se přitom nevrací automaticky, musíte si ji přivolat stiskem tlačítka, přičemž platí, že čím dále ji hodíte, tím déle trvá její návrat. V mezičase však samozřejmě nejste bezbranní. Jednak máte k dispozici štít, jednak se Kratos docela slušně ohání i pěstmi. Ostatně proti některým typům protivníků jsou takové útoky daleko účinnější. 

Nejlepším momentem hry byl souboj s bossem. Ten měl několik fází a po vizuální stránce se může rovnat blockbusterovým komiksovým filmům. Přitom má hráč vše pod kontrolou, na žádné nepopulární Quick Time Eventy tu prý nenarazíme.

10.června 2013 v 18:00, příspěvek archivován: 19.března 2018 v 09:06

As someone who worked on God of War - I apologize for what QTE’s have done to the industry.

V předchozích dílech jsem si po většinu času vystačil jen s náhodným drcením tlačítek pro útok, to tady však nefunguje. Souboje jsou o dost pomalejší, rozvážnější a nabízejí daleko více možností, jak se s nepřáteli vypořádat. S tím souvisí i vylepšená RPG složka, nabízející několik větví vývoje a také vylepšování zbraně a zbroje. Systém vylepšování věcí a sbírání „lootu“ je tak někde na úrovni Darksiders 2, takže se nemusíte bát, že by vás hra zavalila horou čísel a grafů.

Bude zima, bude mráz

Prezentace God of War

Grafika je jedním slovem skvělá.

Kompletní restart značky God of War symbolizuje i změna prostředí. Po řeckých bájích se tentokrát dostane na ty severské. Ledoví obři, čarodějnice, potetovaní Vikingové, však to znáte jistě sami. Podle Danielse se však vývojáři nenechali nijak omezovat skutečnou mytologií, a pokud se jim něco hodilo do krámu, klidně to bez většího rozmýšlení přijali. Udělali to však citlivě a herní prostředí je kompaktní, přitom není stereotypní. Už během těch tří hodin jsem zažil několik změn okolí, zasněžený les vystřídaly podzemní jeskyně a poté trosky pevností. Že by byl výsledek málo výpravný, se tedy strachovat snad nemusíme.

Díky přísnému embargu nemůžu ze zápletky prozradit nic. Ale ani nechci, příběh by totiž překvapivě mohl být ten hlavní tahák, který přesvědčí ke koupi i lidi, které doposud God of War vůbec nezajímal. Řeknu jen tolik, že Kratos tentokrát nebude putovat sám, ale bude dělat doprovod svému synovi Atreiovi. Kombinace silné nelítostné postavy a v podstatě neškodného sidekicka mi během hraní dokonce několikrát připomněla The Last of Us. A to je asi největší poklona, jakou vůbec nějaké hře mohu dát.

Prezentace God of War

Derek Daniels pracoval už na předchozích dílech, přesto se nebál God of War změnit od základů.

Atreias lehce zasahuje i do průběhu soubojů, můžete mu totiž nařídit, aby vybraného nepřítele „zabavil“ šípy. Během třech úvodních hodin jsem se však pro tuto schopnost nenašel větší využití. Ostatně i na normální obtížnost mi hra přišla dost jednoduchá a zemřel jsem pouze jednou.

God of War by měla prý vydržet alespoň na 20 hodin. Pokud budete plnit i nepovinné úkoly a hledat tajné truhly (jedna z mála věcí, které zůstaly z předchozích dílů), může to být klidně dvojnásobek. Hra je sice převážně příběhovým koridorem, ale s obrovským množstvím odboček.

Exkluzivní exkluzivita

Prezentace God of War

Vztah Kratose ke svému synovi se v průběhu času mění.

Co se týče grafiky, je to opravdu paráda, a God of War tak bude jednou z nejlépe vypadajících her na PS4. Hru jsme sice hráli na PS4 Pro, ale oproti „obyčejné“ verzi je výhoda pouze ve vyšším rozlišení. A když už jsme u té technické stránky, musím ještě vypíchnout hudbu, která je správně epická.

Nechci předbíhat, ale pokud se autorům povede udržet laťku i po zbytek hry, máme tady určitě nejen jednu z nejlepších exkluzivit konzole PS4, ale také jeden z nejlepších restartů značky vůbec. 

God of War je daleko komplexnější a hlubší zážitek než všechny jeho předchozí díly dohromady, a pokud nejste vyloženě konzervy, musí se vám líbit. Jedinou věcí, která nám tak může z předchozích dílů chybět, je sex. Podle Dereka tentokrát žádné hambaté minihry nebudou.

Autor:
  • Nejčtenější

I po více než osmi letech od vydání je Skyrim králem erotických modifikací

Díky podpoře uživatelských modifikací se kolem Skyrimu vytvořila silná komunita, která svoji modlu neustále vylepšuje....

Slavní streameři vydělávají miliony, přesto jim děti posílají své kapesné

Díky donate programu mají lidé možnost posílat oblíbeným hráčům spropitné. Nejčastěji jde o drobné částky v řádu...

Premium

Když je střílečka povinná. Hraju hry a platí mě za to, říká člen týmu Brute

Má k dispozici fitness trenéra, mentálního kouče, psychologa a ve škole individuální studijní plán. Tedy servis...

Temnou českou hru zasazenou do středověkého Slezska kutí jeden člověk

1428: Shadows over Silesia je připravovaná česká hra, která kombinuje několik žánrů. Její příběh se odehrává na pozadí...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

ANKETA: Vyberte tři hry, zbytek se vymaže z paměti lidstva

Dnešní anketa nebude vůbec, ale vůbec snadná. Vybrali jsme šestnáct ikonických her, ale zachránit můžete jen tři.

Premium

Která auta jsou skutečně bezpečná? Crash testy versus realita

Setkáváme se s názory, že auta jsou navrhována tak, aby dosáhla dobrých výsledků v nárazových testech. Díky Folksamu...

Premium

Trend u rozvodů: čím dál více dětí končí ve střídavé péči

Neustálé pendlování mezi dvěma domácnostmi dětem škodí, varují odborníci. Ve střídavé péči je v Česku stále více dětí....

Premium

Když je střílečka povinná. Hraju hry a platí mě za to, říká člen týmu Brute

Má k dispozici fitness trenéra, mentálního kouče, psychologa a ve škole individuální studijní plán. Tedy servis...

  • Další z rubriky

Remake hororu Resident Evil 3 je splněným snem i noční můrou

Dočkali jsme se. Capcom potvrdil, že pracuje na remaku hororu Resident Evil 3. Zveřejnil i první ukázku. Nadšení se...

Beta taktické akce Ghost Recon Breakpoint zaujala, sází víc na survival

Kooperativní taktická akce Ghost Recon Breakpoint navazuje na komerční trhák Wildlands z roku 2017. U novinky je...

V Zombie Army 4 příliš mířit nemusíte, nepřátel jsou nekonečné davy

Zahráli jsme si půl hodiny z chystaného pokračování oblíbené zombie střílečky. Sice nás neohromila originalitou ani...

Chtějí vylepšit legendární Gothic. Zahrajte si zdarma ukázku

Z čistého nebe se na Steamu objevila hratelná ukázka předělávky RPG hitu Gothic z roku 2001. Jde nicméně spíše o...

7 tipů, jak zatočit se stresem
7 tipů, jak zatočit se stresem

Doba se neustále zrychluje. Často se za celý den nestíháme ani zastavit. Přitom stačí změnit pár návyků a objevit díky nim krásu pomalejšího tempa, relaxaci a prožitek přítomného okamžiku.

Najdete na iDNES.cz