Premium

Získejte všechny články
jen za 49  Kč / 1. měsíc

Nechutná operace oka stále děsí. Vývojář vzpomíná na vznik legendární scény

Děsivá scéna ze hry Dead Space 2, ve které si hlavní hrdina musí skrze oční bulvu zastrčit do mozku speciální jehlu, dodnes šokuje. Podle jejího návrháře Wrighta Bagwela byl přitom její vznik překvapivě jednoduchý.

Trilogie Dead Space patří mezi vůbec to nejlepší, co se na hororové scéně kdy událo. Hlavní hrdina Isaac Clarke v ní prozkoumává opuštěné vesmírné objekty, na kterých bojuje proti děsivým monstrům a vlastním nočním můrám. Hra je velmi přímočará v zobrazení brutálního násilí, krev a utržené končetiny létají na všechny strany a výjimkou nejsou ani mezi youtubery tolik populární „lekačky“. Jenže autoři mají v zásobě i sofistikovanější nápady a dokážou hráče vykolejit, i když na něj zrovna neposílají nepřátele.

Dead Space je jedním z nejlepších herních hororů vůbec.

Všechny tři díly jsou si v jádru velice podobné, a tak nám po letech (poslední Dead Space 3 je z roku 2013) většina jejich náplně splývá, na jednu scénu však rozhodně nezapomeneme. Odehrává se na samém konci Dead Space 2, kdy si Isaac potřebuje implementovat znalosti o původu mimozemského života přímo do mozku. Kvůli tomu se musí připoutat do chirurgického stroje, který mu skrze oční bulvu strčí jehlu až do nitra hlavy. Tato pasáž přitom není jen nehratelným filmovým předělem, ale hráč směřování jehly ovládá.

Princip je jednoduchý, pomoc analogových páček je potřeba udržet zaměřovací laser v prostředku čočky, jinak se stroj špatně zaměří a rozdrtí Isaacovi hlavu. Jde sice o jednoduchou pasáž, ovšem vytřeštěné oči zírající z obrazovky doprovázené vyděšeným sténáním hlavního hrdiny v kombinaci se stále rychleji tlukoucím srdcem dokážou hráče tak rozhodit, že se jim to často povede až na několikátý pokus.

Na děsivou scénu si pro magazín Polygon nedávno zavzpomínal kreativní ředitel vývoje Wright Bagwel. „Byla navržena tak, abyste museli postupovat velmi, velmi pomalu,“ vysvětluje fakt, proč se tolik lidí u jejího hraní tak ošívá.

Když se operace nepovede, stroj rozdrtí Isaacovi hlavu.

Návrháři hororů se dříve nebo později ozbrojí cynismem a z vymýšlení všech nechutností mají legraci. „Eye-poke scene,“ jak tuto pasáž Bagwel nazývá, ovšem byla výjimkou. „Když jsem ji poprvé viděl hotovou, sotva jsem ji dokázal dokoukat,“ vzpomíná i po letech. A má s tím potíže ještě teď, což je jasný důkaz toho, že se povedla.

Zapracování této minihry přitom nebylo nic výjimečně složitého a na výrobu stačilo několik málo vývojářů. „Myslím, že si všichni užili spoustu zábavy,“ shrnul jeden z nejdůležitějších momentů své kariéry.

Bohužel, po už lehce vyčpělé trojce to vypadá, že už se k Dead Space nikdy nevrátí, značka se totiž nejspíše nehodí do portfolia Electronic Arts a tým Visceral Games, který ji pro ně vytvářel, byl rozpuštěn.

Autor:
  • Nejčtenější

S černým samurajem v Japonsku tvrdě narazili. Vydavatel se omlouvá

Připravovaná hra Assassin’s Creed Shadows zasazená do feudálního Japonska vyvolala nevoli zejména...

Zaplatil půl milionu, aby si mohl chvíli zahrát s populární streamerkou

Fanoušek vydražil v internetové aukci možnost zahrát si počítačové hry s populární streamerkou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hráč dostal ban na deset let, hned po návratu navázal na původní hádku

Uživatel oblíbeného internetového fóra Something Awful dostal v roce 2013 zákaz na sto tisíc hodin...

Máme se obávat? Nejočekávanější hra údajně nemusí být tak dobrá

Bývalý vývojář ze studia Rockstar odhaduje, že příští díl série Grand Theft Auto nebude zas takový...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

RECENZE: Nobody Wants to Die je kyberpunková detektivka jako řemen

Sci-fi adventura Nobody Wants to Die je poctou mnoha filmovým i herním klasikám, zároveň ale...

Roblox má problém s pedofily, přiznávají už i jeho provozovatelé

Rozsáhlý článek magazínu Bloomberg poodhalil odvrácenou stranu populární herní platformy Roblox,...

Fortnite zmizí z obchodu Samsungu, objeví se ovšem jinde na iOS i androidu

Společnost Epic, která provozuje komerční megahit Fortnite, se podělila o své plány ohledně...

Vyšla obří modifikace Falloutu 4, fanoušci na ní dělali přes pět let

Po mnoha odkladech vyšel neoficiální datadisk pro hru Fallout 4. Poprvé v historii série se v něm...

Máme se obávat? Nejočekávanější hra údajně nemusí být tak dobrá

Bývalý vývojář ze studia Rockstar odhaduje, že příští díl série Grand Theft Auto nebude zas takový...

Můj syn Xavier zemřel, říká Musk o transgender dceři. A chce zničit „virus woke“

Miliardář Elon Musk tvrdí, že byl podveden, když dovolil svému synovi stát se transgender ženou. V rozhovoru s...

Ruská kráska Sofja Lebeděva šla donaha v seriálu Vikingové: Valhalla

Bývalá gymnastka Sofja Lebeděva (30) potěšila fanoušky seriálu Vikingové: Valhalla, když se v jedné ze scén nového dílu...

Sto tun obilí za hodinu. Na Hané mají výjimečný kombajn, jeden z patnácti na světě

Až sto tun obilí dokáže za hodinu sklidit nový kombajn CR11 firmy New Holland, který vyjel do obilných lánů v okolí...

Rozvádím se, oznámila dubajská princezna na Instagramu manželovi a jeho milenkám

Dubajská princezna Mahra (30) a její manžel šejk Mana Bin Mohammed Al Maktúm (25) se po loňské svatbě rozvádí. Dcera...

Olympiáda je festival sexu pro sportovce, potvrzují bývalí účastníci

Olympijská vesnice mi dala za dva týdny víc sexu než zbytek mého života, tvrdí bývalý olympionik Matthew Syed....