Sobota 30. května 2020, svátek má Ferdinand
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 30. května 2020 Ferdinand

Povede se nový Assassin’s Creed Valhalla? Čím nás může nalákat i odradit

  0:01aktualizováno  0:01
Očekávání od nového dílu série Assassin’s Creed rozhodně nejsou malá, přitom o hře víme zatím ještě relativně málo. Vybrali jsme prvky hry, jejíchž přítomnost je důležitá, ale i ty, které by si Ubisoft mohl v novém dílu odpustit.

Série Assassin’s Creed měla poměrně jednotný herní styl mezi „jedničkou“ z roku 2007 až dílem Syndicate z roku 2015: plížení, parkour a rychlá akce spojená s používáním skryté čepele. Jistě, byly tu výkyvy herní tematiky jako třeba Black Flag či Rogue, které se zaměřovaly zejména na námořní bitvy, ale jinak by se dalo říci, že pokaždé bylo víceméně jasné, co čekat.

Pak ale přišla změna s tituly Origins a Odyssey, které daleko více připomínaly velkolepá RPG, zejména třetí díl série The Witcher. Najednou byl ústředním motivem velký otevřený svět rozdělený na zóny podle hráčského levelu, hlavní postavy dostaly možnosti odemykat různé schopnosti v závislosti na použitém stylu boje a zcela zmizela skrytá čepel. Jsou to kvalitní tituly, ale u mnohých nezapadly do očekávání, která v nás vychovaly předchozí hry série.

Nadcházející titul Valhalla by ovšem měl vrátit pomyslnou rovnováhu a některé prvky, od kterých se Origins a Odyssey odklonilo, ale zároveň si i zachovat moderní pojetí. Takže na co přesně se můžeme podle doposud odhalených informací těšit?

Návrat ke kořenům

Už z prvního traileru bylo patrné, že skrytá čepel asasínů je zpět. To je velice vítaná změna, neboť od této ikonické zbraně se v posledních dvou dílech téměř upustilo. Zejména proto, že skrytou čepel zkrátka nahradily „kritické zásahy“, které jsme mohli zasadit nic netušícím nepřátelům jakoukoliv zbraní.

Assassin’s Creed: Valhalla
Assassin’s Creed Valhalla

Náš hlavní hrdina (či hrdinka, budete si moci vybrat) Eivor skrytou čepelí disponovat bude, byť ne hned od úplného počátku hry. Co hráči možná uvítají ještě víc, je fakt, že opět bude jeden zásah čepelí v případě, že protivníka překvapíte, smrtelný. Už se tak nestane jako například v Odyssey, že i při sebevětší snaze překvapit kapitána pevnosti mu zásahem meče do zad uberete jen dvě třetiny životů. Skrytá čepel znamená při správném použití okamžitou smrt, ať už je vaším cílem obyčejný pěšák nebo generál armády ve zlaté zbroji.

Ačkoliv jsou Vikingové zdatní mořeplavci a lodě ve hře rozhodně chybět nebudou, půjde skutečně ryze o dopravní prostředek. Námořní bitvy, tak jak je známe z nových dílů, ale třeba i z Black Flag či Rogue, tedy salvy z kanonů či katapultů, ve hře nebudou. Ubisoft místo toho slibuje souboje na palubách lodí, takže ve hře pravděpodobně bude nějaký systém zachycení nepřátelské lodi a přepadení její posádky.

Pokud patříte k těm, kteří si libují ve špičkových hudebních doprovodech minulých cílů, skvělou zprávou je to, že na soundtracku Valhally se bude podílet jak tvůrce legendární hudby z Assassin’s Creed, II, Brotherhood a Revelations Jesper Kyd, tak třeba i Sarah Schachner, která zase dodala hudbu dílům Black Flag, Unity či Origins.

Assassin’s Creed: Valhalla
Assassin’s Creed Valhalla

Valhalla bude po příběhové stránce opět rozvíjet i linku dění v „současnosti“, takže si opět zahrajeme i za Laylu, kterou známe už z Origins i Odyssey. Layla má stejnou funkci jako Desmond z původních dílů, tedy jako člověk, který prožívá životy svých předků pomocí stroje Animus. Ubisoft sice moderní svět v posledních několika dílech hodně upozadil, takže tak trochu očekáváme, že ani ve Valhalle nebude tvořit obsah týkající se Layly více než 5 procent celé hry. To se ale můžeme mýlit.

Zpátky bude také možnost skrýt se v davu, což je další mechanismus, od kterého se v posledních dílech upustilo. Jak přesně to bude fungovat, zatím nevíme, ale autoři také naznačili, že kápě bude mít efekt v závislosti na tom, zda ji budete mít nasazenou, či nikoliv. Skutečně to vypadá, že plížení bude zase o něco zábavnější.

Dobrou zprávou je také zachování ptačího společníka, tentokrát bude mít Eivor k dispozici vránu. Ta bude patrně fungovat stejně jako orel v předchozích dílech, díky kterému si tak budete moci jeho očima „naskenovat“ prostor okolo vás, odhalit nepřátele, truhly s poklady či skryté chodby. Novinkou bude, že si budete moci upravit i vzhled vašeho ptačího společníka.

Potenciál to celé zkazit stále existuje

V minulosti série Assassin’s Creed máme zároveň i mnoho příkladů, kterým by se Ubisoft měl vyhnout velkým obloukem. Nemáme teď na mysli jen otřesný start dílu Unity, který byl na dlouhou dobu terčem posměchu kvůli tomu, jak moc byl prolezlý grafickými i jinými bugy, ale třeba i přítomnost mikrotransakcí, které nejsou Ubisoftu vůbec cizí. Jejich přítomnost zatím nikdo nepotvrdil, ale ani nevyvrátil.

Pokud se něco novým dílům jako Origins či Odyssey aktivně vyčítá, tak to jsou všemožné úkroky stranou od původní myšlenky historického realismu. Zatímco ještě u prvního dílu Ubisoft s omluvou vymazal ze hry malou kuši, protože ji v takové podobě ještě tehdy lidé neznali, v posledních dílech běžně bojujete s mumiemi, minotaury a obry. 

Proslýchá se, že Valhalla se bude spíše snažit zachovat historickou přesnost, ale zároveň dílu nebude chybět ani nadpřirozený element, byť snad jen opět pomocí různých snů, halucinací a podobně. Zkrátka doufáme, že se opět Ubisoft moc neutrhne ze řetězu.

Assassin’s Creed: Valhalla
Assassin’s Creed: Valhalla

Vzhledem k tomu, že děj Valhally má stále pár stovek let daleko do dějové linky prvního dílu, nikdo si stále není příliš jistý, nakolik zde budou vystupovat řády asasínů a templářů. Je tak možné, že je opět plně nenahradí jen „skryté bratrstvo“ (hidden ones) a jejich nepřátelé nebudou opět vedeni formou kultu bažícího po moci, tedy že celá hra bude jen jakousi paralelou k pozdějšímu ději. Každopádně doufáme, že už bude tento konflikt více připomínat ten, jaký nám nastínily původní díly.

No a nakonec bychom také rádi, aby Ubisoft konečně přestal strukturovat mapu herního světa tak, že některé lokality budou centrem dění po dlouhou dobu, zatímco jiné budou zcela prázdné. V Origins dával alespoň tento koncept trochu smysl v tom, že se vždy jednalo o pouště na okrajích mapy, kde tak bylo celkem logické, že nic není. Ovšem u Odyssey působily některé prázdné úseky mapy starověkého Řecka opravdu nepatřičně.

Napadá vás něco, co byste ve hře rádi viděli, nebo naopak čeho by se měli autoři Valhally určitě vyvarovat? Napište nám do diskuse pod článkem.

Plánujete koupi Assassin’s Creed Valhalla?

celkem hlasů: 998
Autor:
  • Nejčtenější

Na největší stavbě v Minecraftu pracuje 400 lidí již skoro devět let

Project Greenfield je jedním z největších fanouškovských projektů v počítačových hrách vůbec, jeho cílem je postavit v...

Čím dnes štvou herní společnosti hráče nejvíc

Videohry vzbuzují u lidí spousty emocí, i těch negativních. Pro náš článek jsme vybrali několik kontroverzních oblastí,...

Slavná herní babička si dá pauzu, unavují ji povýšení diváci

Youtuberka Shirley Curry, známá na internetu spíše pod přezdívkou Skyrim Grandma, svým divákům oznámila, že už je pro...

RECENZE: Žraločí masakr Maneater je nejen akční RPG, ale i pořádná bžunda

Milovníci béčkové krvavé zábavy jistě v žraločím Maneaterovi najdou zalíbení. Nesází totiž jen na originalitu za každou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

RECENZE: Daymare: 1998 je retro horor jako řemen

Máte už po krk dnešních hororů, které jsou většinou jen střílečky s monstry, nebo naopak walking simulátory? V tom...

Virus se mění pod rukama. Přírodní izoláty se tak nechovají, vysvětluje Peková

Premium Do povědomí širší veřejnosti se molekulární bioložka a viroložka Soňa Peková z laboratoře Tilia dostala pro své neshody...

Svoboda na dvou kolech Čechy láká. Porovnali jsme nejpopulárnější skútry

Premium Skútr, to znamená hlavně svobodu pohybu namísto stání v kolonách. V porovnání s automobilem nabízí levnější a...

Mám už celé krize dost, hyperbola strachu je šílená, říká šéfkuchař Pohlreich

Premium Když vidíte sedět Zdeňka Pohlreicha v úplně prázdné restauraci Next Door v centru Prahy, kde jste si dřív bez rezervace...

  • Další z rubriky

Čím dnes štvou herní společnosti hráče nejvíc

Videohry vzbuzují u lidí spousty emocí, i těch negativních. Pro náš článek jsme vybrali několik kontroverzních oblastí,...

OBRAZEM: Jaké je to v podsvětí? Hrajeme World of Warcraft: Shadowlands

Během letošního roku vyjde již osmá expanze MMORPG World of Warcraft. Tentokrát se vypravíme do podsvětí, abychom...

Stahujte zdarma Grand Theft Auto 5 na PC, máte na to týden

Epic tentokrát rozdává špičkovou městskou akci Grand Theft Auto 5. Pokud si hru zařadíte do své knihovny na Epic Games...

Na zkoušku nebo víkendovou párty. Půjčili jsme si unikátní VR sadu

Pokud vás zajímá svět virtuální reality jen z pozice laika a nechcete do jejího pořizování investovat spoustu peněz,...

Vodafone měl masivní výpadek. Hodiny nefungovaly prakticky žádné služby

Lidé po celém Česku zaznamenali ve čtvrtek odpoledne výpadky služeb Vodafonu včetně bývalých služeb UPC, ať už šlo o...

Museli jsme prodat chalupu. Dcera se rozvádí a potřebuje peníze, říká Žilková

Veronika Žilková opustila minulý měsíc v Izraeli svého manžela Martina Stropnického a vrátila se do Česka. Její maminka...

Monika Bagárová porodila. Dcera dostala jméno po mamince Muradova

Zpěvačka a porotkyně SuperStar Monika Bagárová (25) je maminkou. Se šťastnou novinkou se pochlubila fanouškům na...

Milenec? Ano, ale nezapomínejte na důležitá pravidla nevěry

Nejen muži, ale i ženy často utíkají za potěchou mimo domov. Hledají si milence, který jim dá to, co ve vlastní ložnici...

Zrušení daně z nabytí nemovitosti budí rozpaky. Kdo na něm vydělá?

Vláda schválila zrušení čtyřprocentní daně z nabytí nemovitosti výměnou za zrušení odpočtů úroků u úvěrů na bydlení z...