Růžové a levnější pivo pro holky? Jen nepovedený vtip, míní kritici

  12:46aktualizováno  12:46
Britský pivovar BrewDog’s chce upozornit na stále přetrvávající rozdíl v platech mužů a žen. Svou vlajkovou loď Punk IPA tak převlékl do holčičího kabátu a prodává ji pod názvem Pink o pětinu levněji. Někteří lidé ho ale kritizují za nepromyšlený marketing, který zákazníci nemusejí pochopit.

Růžové pivo pro holky Pink IPA od společnosti BrewDog | foto: BrewDog

Když je nutné nějaký vtip vysvětlovat, není to moc dobrý vtip. Cynická marketingová neobratnost.

I takové nálepky si vysloužila nová kampaň nezávislého britského pivovaru BrewDog’s spuštěná v předvečer Mezinárodního dne žen. Láhve s růžovou etiketou a označením „pivo pro ženy“ mají upozornit na platovou nerovnost mezi muži a ženami a být sarkastickou odpovědí na sexistickou reklamu a genderové stereotypy. 

BrewDog tvrdí, že křiklavě růžová a stereotypizovaná označení piva mají být parodií na nepromyšlené reklamní pokusy, jak zasáhnout ženské zákazníky. „Řada výrobků, které se podbízejí sexismem a vulgárními obrázky, je dlouhá. Chceme tomuto nesmyslu učinit přítrž,“ vysvětluje marketingová šéfka pivovaru Sarah Warmanová.

Sexistické prasátečko mají souložící poradkyně a výcuc odpadu. Urážejí ženy

Pivo nemá žádnou inovativní chuť, do lahví se totiž stáčí oblíbený mok Punk IPA, vlajková loď firmy. Prodává se ale o pětinu levněji než stejný nápoj s modrou etiketou. Právě téměř dvacet procent činí v Británii rozdíl mezi platem žen a mužů na stejné pozici, píše Guardian. Slevu dostanou ti, „kdo vypadají jako ženy“.

Kromě Velké Británie se toto „pivo pro holky“ bude prodávat v USA, Německu, Irsku, Nizozemí a Jižní Koreji. Dvacet procent z prodeje chce dát společnost na projekty, které se snaží s nerovností pohlaví bojovat.

06.března 2018 v 11:28, příspěvek archivován: 07.března 2018 v 14:05

We’ve created a beer for girls. And it’s pink. Because women only like pink and glitter, right? ‍♀️ #Sarcasm Lets show that enough is enough with stereotypes. https://t.co/g1zonXFInm

Vedle zastánců má kampaň i své kritiky. Podle Sary Bartonové, šéfky Brewster’s Brewing Company a iniciátorky sítě ženských pivovarnic, je cíl kampaně chvályhodný, ale její podoba ne úplně povedená.

„Správná motivace, ale špatné provedení,“ cituje BBC jednu z kritik na sociálních sítích.

Někteří zákazníci tak nemusejí záměr pivovaru v tak citlivém tématu pochopit. Paul Domenet z designové firmy Dew Gibbons navíc míní, že pivovar chce touto cestou zároveň zvýšit svůj podíl na lukrativním trhu konzumentek alkoholu.

Autor:

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Češi usilovně třídí, recyklaci PET lahví však bojkotuje „rukávek“

Smršťovací fólie na PET lahvích obsahuje chlor. Proto bez odstranění takzvaného...

Češi patří v Evropě v třídění PET lahví mezi lepší spotřebitele, zpět se těchto lahví vybere osm z deseti. Některé...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

Další z rubriky

Pletená šála ukazuje zpoždění německých vlaků. Vydražila se za tisíce eur

Šál reprezentující zpoždění německých vlaků v dražbě na Ebay.

Němka, která v průběhu loňského roku cestovala vlakem v okolí Mnichova, vyjádřila svou frustraci z častého zpoždění...

Němečtí sládci plánují, že budou na pivech uvádět energetickou hodnotu

Ilustrační snímek

Němečtí pivaři budou mít v budoucnu už při pouhém pohledu na etiketu na láhvi svého oblíbeného nápoje jasno, kolik...

Čína se opřela do gigantů. Označili Tchaj-wan a Hongkong za samostatné

Ilustrační foto

Čínská akademie sociálních věd plánovala, že se v lednu opře do některých z největších světových firem. S odvoláním na...

Najdete na iDNES.cz