Společnost John Deere v úterý na sociální síti X uvedla, že se již nadále nebude účastnit přehlídek kulturního povědomí a její podnikové zdroje se zaměří výhradně na profesní rozvoj, navazování kontaktů, mentoring a nábor zaměstnanců. Informaci přinesl portál Fox Business.
„Důvěra v naše zákazníky a naopak jejich důvěra v nás jsou pro všechny v John Deere nesmírně důležité. Plně si ji hodláme zasloužit každý den a všemi možnými způsoby,“ stálo v příspěvku spolu s celým prohlášením.
Tradiční americká firma kráčí ve stopách značky Tractor Supply. Obě se v poslední době staly terčem stejného konzervativního aktivisty na sociálních sítích. Je tak v průběhu jediného měsíce druhou firmou, která se k tomuto kroku rozhodla.
Zklamali jsme, přiznává firma
Firma se sídlem v Moline ve státě Illinois se stala nejnovější obětí konzervativního komentátora Robbyho Starbucka, který 9. července ve svém internetovém příspěvku slíbil, že její woke iniciativy demaskuje.
„Mírně řečeno se zdá, že společnost John Deere zapomněla, kdo jsou její zákazníci. Sám mám farmu a jsem znechucený, že kdysi skvělá americká značka se nyní vydala touto cestou a zjevně se hlásí k politice, která je diametrálně odlišná od hodnot většiny farmářů,“ napsal Starbuck na X.
Napadl firmu za to, že údajně financovala akci Pride, podporovala používání ženských toalet transsexuály a finančně podporovala skupiny svých zaměstnanců věnujících se problematice LGBTQ. Zprávu přinesla agentura Bloomberg.
Wow. @JohnDeere just issued this statement in response to me exposing them.
— Robby Starbuck (@robbystarbuck) July 16, 2024
They say that going forward they commit to:
• No longer funding pride parades
• Business resource groups will no longer be divided on identity lines
• Audit all training materials to ensure the… pic.twitter.com/jmcNc2DWpW
Jeho aktivita na sítích brzy vyvolala reakci. „Abychom co nejlépe sloužili našim zákazníkům a zaměstnancům, společnost John Deere vždy naslouchá zpětné vazbě a hledá příležitosti ke zlepšení. Proto důsledně upřednostňujeme interní zásady, které lépe přizpůsobují naši obchodní strategii potřebám našich zákazníků,“ uvádí se v prohlášení.
No more Pride
Starbuckovy příspěvky na sociálních sítích jsou navlas podobné starší kampani, kterou nedávno rozpoutal proti firmě Tractor Supply Co. Také tento dodavatel zemědělského zařízení 27. června uvedl, že končí se svými cíli v oblasti rozmanitosti, rovnosti a inkluze. Přestává předkládat své údaje organizaci Human Rights Campaign a koriguje cíle v oblasti emisí uhlíku. Jeho aktivity budou nyní přímo souviset pouze s jeho podnikáním. Rozhodnutí vyvolalo hněv Národní asociace černošských farmářů i skupin LGBTQ.
Tractor Supply v červnu oznámil, že oseká cíle a své postoje v této oblasti a přestane sponzorovat všechny neobchodní aktivity, jako jsou festivaly Pride a volební kampaně. Má nyní úmysl zaměřit se více na priority venkovské Ameriky.
„Každý den tvrdě pracujeme na tom, abychom dostáli svému poslání a hodnotám a reprezentovali hodnoty komunit a zákazníků, kterým sloužíme,“ uvedla Tractor Supply ve svém prohlášení. „Od zákazníků jsme totiž slyšeli, že jsme je zklamali. Tuto zpětnou vazbu jsme si vzali k srdci,“ dodal mluvčí firmy.
John Deere před několika týdny také oznámil masivní propouštění v důsledku snížení poptávky po zemědělské technice. Zbaví se zhruba 280 zaměstnanců v továrně v East Moline ve státě Illinois a dalších 230 zaměstnanců v továrně v Davenportu v Iowě.
Propouštění se dotkne také asi 100 výrobních zaměstnanců v závodě v Dubuque v Iowě. Všechny personální kroky se údajně uskuteční od 30. srpna, uvedla firma pro portál Fox Business.