Růžové pivo pro holky Pink IPA od společnosti BrewDog

Růžové pivo pro holky Pink IPA od společnosti BrewDog | foto: BrewDog

Růžové a levnější pivo pro holky? Jen nepovedený vtip, míní kritici

  • 35
Britský pivovar BrewDog’s chce upozornit na stále přetrvávající rozdíl v platech mužů a žen. Svou vlajkovou loď Punk IPA tak převlékl do holčičího kabátu a prodává ji pod názvem Pink o pětinu levněji. Někteří lidé ho ale kritizují za nepromyšlený marketing, který zákazníci nemusejí pochopit.

Když je nutné nějaký vtip vysvětlovat, není to moc dobrý vtip. Cynická marketingová neobratnost.

I takové nálepky si vysloužila nová kampaň nezávislého britského pivovaru BrewDog’s spuštěná v předvečer Mezinárodního dne žen. Láhve s růžovou etiketou a označením „pivo pro ženy“ mají upozornit na platovou nerovnost mezi muži a ženami a být sarkastickou odpovědí na sexistickou reklamu a genderové stereotypy. 

BrewDog tvrdí, že křiklavě růžová a stereotypizovaná označení piva mají být parodií na nepromyšlené reklamní pokusy, jak zasáhnout ženské zákazníky. „Řada výrobků, které se podbízejí sexismem a vulgárními obrázky, je dlouhá. Chceme tomuto nesmyslu učinit přítrž,“ vysvětluje marketingová šéfka pivovaru Sarah Warmanová.

Sexistické prasátečko mají souložící poradkyně a výcuc odpadu. Urážejí ženy

Pivo nemá žádnou inovativní chuť, do lahví se totiž stáčí oblíbený mok Punk IPA, vlajková loď firmy. Prodává se ale o pětinu levněji než stejný nápoj s modrou etiketou. Právě téměř dvacet procent činí v Británii rozdíl mezi platem žen a mužů na stejné pozici, píše Guardian. Slevu dostanou ti, „kdo vypadají jako ženy“.

Kromě Velké Británie se toto „pivo pro holky“ bude prodávat v USA, Německu, Irsku, Nizozemí a Jižní Koreji. Dvacet procent z prodeje chce dát společnost na projekty, které se snaží s nerovností pohlaví bojovat.

06.března 2018 v 11:28, příspěvek archivován: 07.března 2018 v 14:05

We’ve created a beer for girls. And it’s pink. Because women only like pink and glitter, right? ‍♀️ #Sarcasm Lets show that enough is enough with stereotypes. https://t.co/g1zonXFInm

Vedle zastánců má kampaň i své kritiky. Podle Sary Bartonové, šéfky Brewster’s Brewing Company a iniciátorky sítě ženských pivovarnic, je cíl kampaně chvályhodný, ale její podoba ne úplně povedená.

„Správná motivace, ale špatné provedení,“ cituje BBC jednu z kritik na sociálních sítích.

Někteří zákazníci tak nemusejí záměr pivovaru v tak citlivém tématu pochopit. Paul Domenet z designové firmy Dew Gibbons navíc míní, že pivovar chce touto cestou zároveň zvýšit svůj podíl na lukrativním trhu konzumentek alkoholu.