Úterý 26. října 2021, svátek má Erik
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 26. října 2021 Erik

Nový šéf pojmenoval hlavní cíle Škody: Hyundai, Kia, Ford, Opel a Francouzi

„Značka je na tom velmi dobře a má skvělou pověst. Tu si vypracoval tým, který může být náležitě hrdý,“ prohlásil Thomas Schäfer, nový předseda představenstva automobilky Škoda na zasedání s odboráři. Ze setkání s podnikovou radou cituje nejnovější vydání listu Škodovácký odborář.

Nový předseda představenstva Škody Auto Thomas Schäfer představil necelý měsíc po nástupu do funkce nový model Enyaq, velké elektrické SUV. | foto: Škoda Auto

„Práci svých předchůdců nezavrhnu. Mým cílem je pokračovat v úspěšném kurzu značky Škoda i v příštích letech. Jsem si vědom, jaká očekávání a obavy jsou spojené s mou osobou,“ uvedl Schäfer.

Podle nového šéfa české značky, který nastoupil do funkce na začátku letošního srpna, neexistuje žádný spor o pozici značky jako takové. „Vede se kritická diskuze o rozložení nabídky a výroby vozů,“ shrnuje Škodovácký odborář. „Naše modely poskytují skvělý poměr mezi cenou a užitnou hodnotou, pozitivně překvapují prostorem a snadným ovládáním,“ komentuje Schäfer s tím, že Škoda také musí zůstat dostupná pro většinové zákazníky.

Úspěšná Škoda má změnit směr, novou cestu bude hledat těžko

ANALÝZA

„Není nám k ničemu, když se Škoda vyvíjí ke třetí prémiové značce v rámci koncernu,“ prohlásil těsně před vyhlášením nového předsedy představenstva Škody. Pro Frankfurter Allgemeine Zeitung řekl, že mladoboleslavská automobilka musí posílit v segmentu cenově výhodných aut. Těmi dvěma značkami německého koncernu, na které nemá Škoda podle Diesse dotírat, jsou určitě Audi a podle všeho Volkswagen. Analýzu čtěte zde.

„Chceme vybudovat nový potenciál pro některé trhy a stát se atraktivnější pro další vrstvy zákazníků. Hyundai, Kia, Ford, Opel a Francouzi jsou naši klíčoví konkurenti, tam zaútočíme,“ uvedl na setkání s odboráři Schäfer. Spekulace o tom, že by se Škoda měla přeorientovat na lowcostový segment reprezentovaný úspěšnou značkou Dacia, tak odmítl.

„Jsme úspěšní, máme skvělé nápady a občas i lepší auta než v mateřském koncernu, to pak vede i k závisti. Doufám, že se mi podaří zprostředkovat vztahy pro klidnou práci,“ uvedl Thomas Schäfer. „V mnoha ohledech a technických řešeních můžeme být vzorem pro ostatní značky,“ dodal a zmínil, že jeho cílem je silněji zastupovat značku Škoda ve Wolfsburgu, kde sídlí vedení koncernu VW. Uvedl také, že kromě toho se musí firma dál zaměřovat na výdaje. Má dál pokračovat v pětimiliardovém projektu na zlepšení výkonnosti. „Pokud se situace s pandemií koronaviru nezhorší, můžeme dosáhnout stabilizace. Tento rok ještě není ztracen, přidáváme plyn,“ sdělil.

„Naznačil, že by bylo chybou plně nevyužít náš závod Kvasiny, který je nejmodernější, nejflexibilnější a nákladově nejlepší v naší alianci. Reagoval tak na pravidelnou kritiku Odborů KOVO na plánované odebrání výroby následníka modelu Superb, který má jít spolu s Passatem do Bratislavy,“ uvádí Škodovácký odborář. Podrobnosti o novém Superbu a Passatu zde.

20. srpna 2020

  • Nejčtenější

Čína má Evropu v hrsti, za pár týdnů dojde hořčík. Auto bez něj nevyrobíte

Premium Vše nasvědčuje, že současná čipová krize v automobilovém průmyslu je jen zahřívacím kolem před tím, co se na Evropu...

Doprava a zásobování v ohrožení. Dieselům došlo AdBlue a extrémně zdražuje

Ministr průmyslu, obchodu a dopravy Karel Havlíček (ANO) bude o situaci kolem AdBlue jednat se zástupci dopravců,...

Němci řeší požáry elektrovozidel, odstavují bateriové autobusy

Stále více německých měst stahuje preventivně elektroautobusy z provozu, všímá si magazín Focus. Mají obavy z jejich...

Policie loví v levém pruhu. Důkazy pořizuje i ze vzduchu

Dopravní policie se začala zaměřovat na víceproudé komunikace a řidiče v jízdních pruzích. V záři a říjnu kontrolovala...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Autofotka týdne: Kapesní karavany jsou hit. Vyrábí je na Ukrajině

Ubytování na kolech nemusí mít jen podobu obytného vozu nebo karavanu s komfortem hotelového pokoje. Trendem posledních...

Otužování podle Wima Hofa je nebezpečné. Hrozí zástava, říká kardiolog Táborský

Premium Otužování je nejlepší prevence proti těžkému průběhu nemoci covid-19. Lidé mají větší šanci, že neskončí v nemocnici,...

Dětem, kterým pomáháte moc, mozek nepracuje správně, říká speciální pedagožka

Premium „Kdybychom k dětem v batolecím a předškolním věku přistupovali v některých oblastech víc ,postaru‘, měli bychom méně...

Váš syn bude žít jen pár týdnů. Zpověď matky zesnulého hokejisty Buchtely

Premium Přežít své dítě. Pro každého rodiče ta nejhorší představa. Teprve dvacetiletý hokejista Ondřej Buchtela zemřel loni v...

  • Další z rubriky

Nedostatek čipů netrápí všechny automobilky stejně

Propad v dodávkách polovodičů, který zasáhl automobilky v celé Evropě, bude vrcholit na konci letošního roku, v příštím...

Návštěva v alchymistické dílně: jak myjí auta profesionálové

Premium Připadá vám starost o vzhled a čistotu auta povrchní? A nikdy byste nedali za kompletní očistu dva tisíce korun? Po...

Němci řeší požáry elektrovozidel, odstavují bateriové autobusy

Stále více německých měst stahuje preventivně elektroautobusy z provozu, všímá si magazín Focus. Mají obavy z jejich...

Kapka předběhla dobu. První československý aerodynamický vůz se neuchytil

Sloučením dvou prostějovských strojíren Wichterle a F. a J. Kovařík vznikla v roce 1918 společnost Wikov, která kromě...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Čekají nás daleko horší problémy, než jaké způsobil covid, varuje OECD

Pandemie koronaviru sice zastavila výrobu, vysála státní kasy a způsobila krachy mnohých podniků, to ale není nic proti...

Pavel Liška se omluvil za reklamy pro dodavatele elektřiny a plynu

Pavel Liška měl potřebu se vyjádřit ke svému dlouholetému účinkování v reklamách pro dodavatele plynu a elektřiny...

Čína má Evropu v hrsti, za pár týdnů dojde hořčík. Auto bez něj nevyrobíte

Premium Vše nasvědčuje, že současná čipová krize v automobilovém průmyslu je jen zahřívacím kolem před tím, co se na Evropu...

Jestli bude inflace stoupat dál, lidé ztratí polovinu úspor, varuje ekonom

Současná míra inflace bude trvat ještě několik let, důvodem jsou zejména vysoké objemy pumpování peněz do ekonomiky,...

Kostková má covid, do sobotní StarDance nezasáhne. Televize řeší, co dál

Třetí soutěžní večer oblíbené show StarDance je v ohrožení. Moderátorka Tereza Kostková byla pozitivně testována na...