Nový Passat vyrobí za dva roky v Bratislavě. Vyvinou ho v Mladé Boleslavi

  16:00
Kategorie VW Passat, Fordu Mondeo, Opelu Insignia a Superbu v podání Škody ztrácí pozice, na místa manažerských sedanů a kombíků se tlačí SUV. Spekulace, zda aktuální Passat není poslední, utnul britský magazín Autocar – Passat dorazí. Společně s příštím Superbem ho vyvinou v Mladé Boleslavi.
Aktuální osmá generace  Volkswagenu Passat

Aktuální osmá generace Volkswagenu Passat | foto: Volkswagen

Autocar napsal, že vedení značky víc než rok spekulovalo, zda se do projektu nového Passatu pustit. Nakonec dostal projekt zelenou a nová generace s kódovým označením B9 má dorazit v roce 2023. Přijet má společně se čtvrtou novodobou generací Škody Superb. To potvrdil také dnes už bývalý předseda představenstva Škody Bernhard Maier, který v poděkování zaměstnancům publikovaném ve firemním magazínu Škoda Mobil letos v červenci uvedl: „Kromě toho nám koncern Volkswagen svěřil velkou míru dodatečné zodpovědnosti – například za vývoj nové generace vozů Superb a Passat....“

Protože se trh passatovské třídy smrskává v Evropě i Americe, mají si být Passat se Superbem bližší, dokonce se nabízí hypotéza, že půjde o stejná auta rozlišená jen značkami, čemuž by nahrávalo i to, že by obě auta byla liftbacky/fastbacky.

Nově se teď totiž spekuluje, že namísto sedanu by Passat mohl dostat záď typu fastback, měl by tedy víko kufru otvírané i s plynule klesajícím zadním oknem, jako to měly kdysi první dvě generace modelu (první měl premiéru v roce 1973). Potvrzený je i kombík. Nová generace má být o něco delší a hlavně má mít delší rozvor. Za technický základ poslouží opět modulární platforma MQB koncernu VW pro auta s motorem vpředu napříč a pohonem předních (nebo všech) kol, která postupně prochází evolucí. V USA se navíc aktuálně prodává Passat, který je technicky výrazně odlišný od toho evropského. Stojí totiž na jiné, starší platformě PQ46. S tím má být konec, v Boleslavi teď tedy vyvíjejí Passat pro celý svět. Hlavním úkolem konstruktérů je implementovat do nové generace vozu nejmodernější technologie konektivity a prvky autonomního řízení.

I přes setrvalý pokles se v Evropě stále prodá přes sto tisíc passatů ročně, populární je v Číně a i Amerika je stále zemí, kde patří sedany k nejpopulárnějším typům aut. Hlavně poptávka ve velké Číně byla podle Autocaru rozhodujícím faktorem pro definitivní „ano“ pro devátou generaci modelu, kterého do dneška vyrobili přes třicet milionů.

Tradičnímu Passatu navíc přímo v nabídce značky konkuruje ladný, sportovněji laděný Arteon, který teď nově dorazil i jako stylový kombík typu shooting brake. Před nedávnem dokonce šéf koncernu VW, a tehdy i značky Volkswagen, Herbert Diess naznačoval, že by se Passat nemusel dočkat pokračovatele. Nakonec tedy nový Passat bude a má cílit na konzervativnější klientelu.

Příští generace má být také o něco luxusnější. Vzhledem ke struktuře prodejů a také situaci na trhu, kdy Passat v prodejích předbíhají prémiové mercedesy a BMW, automobilka zhodnotila, že zákazníkům peníze nechybí, takže je z nich honosnějším autem mohou vytáhnout víc než dnes. Zachována má zůstat i trekkingově laděná varianta Alltrack.

Už je jisté, že s koncem osmé generace opustí Passat po 36 letech fabriku v Emdenu. Původně se mluvilo o výrobě v Kvasinách, kde dnes vzniká Superb. Po tanečcích kolem kompetencí a výběru lokality pro stavbu nové továrny se koncern rozhodl pro Turecko, politická situace ovšem vše změnila a nakonec se nová fabrika stavět nebude (čtěte zde). Podle nejposlednějších informací se mají oba modely vyrábět společně v bratislavské fabrice koncernu VW, kde se nyní montují Touaregy nebo Škody Citigo.

Kromě benzinových a naftových verzí s lehkou hybridizací se chystá i plug-in hybridní provedení. Nejasnosti jsou kolem e-Passatu. O plně elektrické variantě se mluví, ovšem postavit takové auto na platformě MQB určené pro vozy se spalovacím motorem a částečnou elektrifikací by vzhledem k tomu, že koncern VW razí strategii speciálních platforem pro elektromobily, nedávalo smysl. Volkswagen navíc chystá elektrický sedan i kombík vycházejícího z konceptu ID Vizzion, které mají být bateriovým protějškem Passatu.

Nejčtenější

Novodobí zelení komunisté nám chtějí vzít auta, varoval Turek na srazu

Exkluzivně

V království miliardáře Richarda Chlada ve středočeských Všenorech se konalo další setkání Smažák & Káry. Na sraz aut, ve kterém byla hlavními hvězdami garáž Chladových skvostů, dorazil také...

Sanitky v Československu. Kromě nesmrtelné Š 1203 sloužil i sanitní motocykl

Podívejme se na reprezentativní vzorek sanitek sloužících v tehdejším Československu. Přestože těch typů byla celá řada, tak asi každý si v první řadě vybaví nesmrtelnou Škodu 1203. Věděli jste ale,...

Prezident zná cestu do Lán nejlíp. Závod harleyářů vyhrál na motorce z Číny

Pátý ročník charitativního závodu Harley-Davidson Praha pro Nedoklubko Challenge 2025 startoval z Prahy a už po třetí končil na Lánech. Nejkratší možná trasa měřila 150 km. Závod se totiž nejede na...

Sraz v Libochovicích ukázal perly vesnických stodol. Na pole byste je nevyhnali

Kdysi dostávaly zápřah na polích, nyní si však užívají „důchodu“ a mnohdy nevídané péče ze strany svých majitelů. Vyšperkované letité traktory, jejichž strohá konstrukce už roky neviděla bláto,...

Naučte se řídit raketoplán z Brna. Nový zetor má 54 rychlostí vpřed a 27 vzad

Exkluzivně

Michal Novotný doslova učil jezdit nový traktor slavného brněnského výrobce. Zkušební technik Zetoru exkluzivně pro iDNES.cz vysvětluje, jak se takový moderní stroj řídí. Zcela nový traktor se bude...

Frajeři nastartovali své krásky a projeli Prahou. Brali i spolujezdkyně

Už po dvanácté projela Prahou Distinguished Gentleman’s Ride, tedy jízda distingovaných gentlemanů. V neděli 18. května probíhala opět téměř v tisíci městech po celém světě. V Praze se jí zúčastnilo...

24. května 2025

Automobilky MPV odepsaly, rodiny na ně nedají dopustit. Které je nejlepší?

Automobilky je definitivně odepsaly, přitom rodiny je milují. Auta kategorie MPV ovšem v praktické využitelnosti máloco nahradí. Dnes je snaží zastoupit SUV či osobní verze dodávek. Aures Holdings ve...

24. května 2025

Sraz v Libochovicích ukázal perly vesnických stodol. Na pole byste je nevyhnali

Kdysi dostávaly zápřah na polích, nyní si však užívají „důchodu“ a mnohdy nevídané péče ze strany svých majitelů. Vyšperkované letité traktory, jejichž strohá konstrukce už roky neviděla bláto,...

23. května 2025

Sanitky v Československu. Kromě nesmrtelné Š 1203 sloužil i sanitní motocykl

Podívejme se na reprezentativní vzorek sanitek sloužících v tehdejším Československu. Přestože těch typů byla celá řada, tak asi každý si v první řadě vybaví nesmrtelnou Škodu 1203. Věděli jste ale,...

23. května 2025

V autě bojujeme s moderní technikou, před bouračkou nás nezachránila

Málem jsme šli domů pěšky, řidič fordu se na kruhovém objezdu rozhodl vyzkoušet reakce řidiče. Naše technologiemi nabité audi vůbec nezareagovalo na auto, které se rozhodlo, že naše přednost na...

23. května 2025

Brusel chtěl zakázat karbon v autech, pak si to rozmyslel. Prozatím

Seznam materiálů, které nesmí být v evropských automobilech přítomny, se měl rozrůst o uhlíková vlákna. Nová směrnice je klasifikuje coby škodlivý materiál. Což překvapuje. Jsou asi bezpečnější než...

22. května 2025

Nový forester dělá z polňačky asfaltku. A kromě Kuřátek si veze i kolibříky

Subaru Forester šesté generace přiváží tradicionalismus v modernějším pojetí. Vypadá sice trochu jinak, ale je jako dobře padnoucí boty, které si po čase opět obujete, a hned se v nich cítíte pevní v...

22. května 2025

Sezona kabrioletů začíná. Nečekaný šampion mezi ojetinami stojí od 100 tisíc

Ještě nedávno patřil do slušné nabídky i „obyčejných“ značek kabriolet, dnes se krčí v koutě nabídky jen prémiovek, a tam mají namále. Kabriolety jsou možná iracionální, ale rozhodně prímové. A...

22. května 2025

Renault a Stellantis: zachraňte malá auta, předpisy je zbytečně zdražují

Vztah mezi automobilkou Renault a koncernem Stellantis je komplikovaný, společnosti jsou si na evropském trhu konkurenty. Přesto šéfmanažeři obou skupin umí dospět k vzájemné shodě. To když kritizují...

21. května 2025

Senzor Volva vám usmaží foťák v mobilu. Lidským očím prý neškodí

Že vyfotit auto, které nevlastníte, může být zdrojem problémů, možná tušíte. Nemusí jít jen o klasické záseky při pořizování snímků mimo veřejná místa, bez souhlasu majitele, anebo dokumentaci špatně...

21. května 2025

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Naučte se řídit raketoplán z Brna. Nový zetor má 54 rychlostí vpřed a 27 vzad

Exkluzivně

Michal Novotný doslova učil jezdit nový traktor slavného brněnského výrobce. Zkušební technik Zetoru exkluzivně pro iDNES.cz vysvětluje, jak se takový moderní stroj řídí. Zcela nový traktor se bude...

21. května 2025

ANALÝZA: Maroko je rájem výrobců aut. Německá honorace spěje k záhubě

Premium

Proč domácí výroba automobilů v Německu upadá? Důvodem není jen všeobecný propad trhu, tlak čínských automobilek nebo celní smrště amerického prezidenta Trumpa. Tím nejsilnějším argumentem je výše...

20. května 2025
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.