Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Šéf Škody mluvil s Babišem. Ústup k nízkonákladovým autům nebude, slíbil

aktualizováno  16:13
Automobilka Škoda Auto plánuje zvýšení výkonu a chystá další růst. Zachová také vysokou míru investic do vývoje. Po jednání s premiérem Andrejem Babišem (ANO) a místopředsedou vlády Karlem Havlíčkem (za ANO) to uvedl nový předseda představenstva Škody Thomas Schäfer.

Andrej Babiš při otevření vývojového centra Škody v Indii | foto: Škoda Auto

„Můj cíl je jasný: posunout značku Škoda na další úroveň tím, že zvýšíme náš výkon a budeme podporovat další růst, čímž zajistíme pokračující úspěch automobilky. Tento rok slavíme 125. výročí založení firmy, což je nejlepší motivace splnit tento úkol společně s vynikajícím týmem, který čítá přes 42 000 škodováků. Společně budeme pokračovat v tomto úspěšném českém příběhu,“ uvedl Schäfer.

Babiš uvedl, že ho Schäfer ujistil o tom, že Škoda bude dál vyrábět špičkové automobily a udrží velmi vysokou míru investic do výzkumu a vývoje z posledních let. „Žádný ústup z kvality a přesun do nízkonákladového segmentu se konat nebude. Mně a Karlu Havlíčkovi to dnes potvrdil nový šéf automobilky Thomas Schäfer,“ uvedl Babiš na twitteru.

Schäfer při svém nástupu do funkce na začátku srpna uvedl, že hodlá věnovat zvláštní pozornost elektrifikaci a digitalizaci produktů firmy. Jde podle něj o klíč k tomu, aby automobilka zůstala pro zákazníky atraktivní. Od začátku roku 2019 do konce roku 2022 má být představeno 30 nových modelů, modernizací nebo variant modelů značky.

Předseda vlády Andrej Babiš (ANO) je přesvědčen, že vozy Škoda jsou nejlepším výrobkem koncernu Volkswagen. Premiér má však pocit, že tento fakt někdy někomu vadí. 

„Všude po světě propaguji Škodu, ty vozy jsou skvělé. Vadí mi, že ne všude může být Škoda prodávána, protože v rámci koncernu (Volkswagen) je tam řekněme řízená nekonkurence,“ uvedl Babiš v polovině týdne v jihočeských Cetvinách.

Dodal, že Škoda Auto je jedním z podniků, které vláda nejvýznamněji podpořila v programu antivirus, díky němuž mohou firmy čerpat peníze na sanování ztráty kvůli covidu-19. „Autoprůmysl je pro nás velice důležitý, představuje 11 procent HDP a 24 procent exportu. Doufejme, že Volkswagen nebude omezovat škodovku v nějakém vývoji,“ řekl při cestě na Českokrumlovsko.

Úspěšná Škoda má změnit směr, novou cestu bude hledat těžko

ANALÝZA

Mazánky mají spolužáci rádi jen do chvíle, kdy jim nechávají opsat úkoly. V odpolední družině jim pak klidně nabančí a snědí svačinu. Nějak tak se to teď bude mlít v koncernu VW. Škoda prospívá, úkoly plní na jedničku. A teď se dovídá, že to je vlastně špatně. Že se má chovat jinak. Ale jak? Čtěte více

Premiér Andrej Babiš a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček setkání iniciovali, aby zjistili jak vidí budoucnost mladoboleslavské automobilky její nový šéf. Odmítají fakt, že by se firma neměla ve své třídě udržet mezi elitou. „Škoda určitě nebude žádnou montovnou,“ řekl MF DNES premiér Babiš po nástupu Schäfera do Mladé Boleslavi začátkem srpna (čtěte zde). Těsně předtím, než nový předseda představenstva Škody nastoupil, prohlásil jeho nejvyšší nadřízený, šéf koncernu Volkswagen Herbert Diess, že je potřeba změnit směřování české značky směrem k lacinějším vozům, aby nekonkurovala ostatním značkám německé skupiny (čtěte zde).

Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39 000 lidí, z toho v ČR téměř 34 000.

Thomas Schäfer

Schäfer se stal předsedou představenstva společnosti Škoda Auto v pondělí 3. srpna (čtěte zde), předtím působil jako generální ředitel jihoafrického zastoupení koncernu Volkswagen s působností i pro celý subsaharský africký region. Nahradil Bernharda Maiera, který z funkce odešel po necelých pěti letech (podrobnosti zde).

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Bouráky fotbalových idolů. Milionovou garáž má i hvězda bez řidičáku

K úspěšným fotbalistům patří drahá a luxusní auta. Každý si asi jako první po této větě vybaví hvězdného Cristiana Ronalda, který je známý tím, že má na svých sociálních sítích ty nejluxusnější a...

Offroadový drsňák projede všechno. První jízda s novým ineosem

Znáte značku Ineos? A víte, že už několik let vyrábí auta? Jestli ne, tak se rozhodně nestyďte, protože první sériové auto od Ineosu je na trhu asi dva roky. Už teď ale přichází s novou karosářskou...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Čím nám řidiči obytňáků lezou na nervy a proč to nedělají schválně?

S blížící se letní sezonou na silnicích přibývá i obytných aut, s nimiž se v posledních letech roztrhl pytel. Za jejich volanty usedají jak zkušení karavanisté, tak nováčci, kteří mají auto z...

Škoda prodlouží život Fabii, Kamiqu a Scale. Elektromobilizace totiž vázne

Škoda Auto prodlouži výrobu modelů Fabia, Kamiq a Scala do konce desetiletí. Důvodem je i pomalejší přeměna na elektromobilitu oproti předpokladům a velká poptávka ve světě. Podle původních očekávání...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Číňané se chystají na celní ping-pong. Z restrikcí EU si dělají legraci

Tváří v tvář očekávané obchodní válce mezi Evropou a Čínou se napětí u největší státní čínské automobilky SAIC Motor snaží brát sportovně. Na sociálních sítích si z chystaných rekordních 38,1 %...

Škoda prodlouží život Fabii, Kamiqu a Scale. Elektromobilizace totiž vázne

Škoda Auto prodlouži výrobu modelů Fabia, Kamiq a Scala do konce desetiletí. Důvodem je i pomalejší přeměna na elektromobilitu oproti předpokladům a velká poptávka ve světě. Podle původních očekávání...

Cupra veze elektrickou parybu z Číny. Bratrance enyaqu jsme prošmejdili

Cupra Tavascan je praktické vysvětlení, proč se evropské automobilky brání clům proti autům dováženým z Číny. Protože na rozdíl od monochromaticky vidících politiků a úředníků vědí, jak světovou...

Hodinkobudíky v hlavní roli. U nového bugatti ukradly show famóznímu V16

Nástupce Bugatti Chiron je pojmenovaný po hodinovém mechanismu, který dostal do vínku místo přístrojů. Jeho motor má opět 16 válců, ale nově uspořádaných v jedné řadě do V, nemá žádné přeplňování,...

Útlum za covidu byl zdravý, teď se aut vyrábí moc, říká úspěšný prodejce

Nad nápadem otevřít největší krytý autosalon v Evropě vedle dálnice D11 u Vrbové Lhoty mnozí kroutí hlavou, Pavel Louda, majitel společnosti Louda Auto, které obří stavba za jednu miliardu patří, si...

Výhru ze Survivoru utratil Mikýř za rozhovor v prázdné O2 areně, vydělal miliony

Martin „Mikýř“ Mikyska (30) vytěžil své vítězství v reality show Survivor Česko & Slovensko 2024 na maximum. Povedl se...

Rok od zkázy ponorky Titan. Vyplouvají děsivá zjištění i nové otázky

Před rokem, 18. června 2023, se v severním Atlantiku ztratila ponorka Titan společnosti Ocean Gate. Pátrání potvrdilo...

Zpěvačka Katy Perry ukázala prsa. Fanoušci řeší, zda to má zapotřebí

Katy Perry (39) vydá v červenci nový singl s názvem Woman’s World, který podpoří i videoklipem. Aby řádně nalákala své...

Velká proměna Michala Davida: dvacet kilo dole. Žádné pivo, ale fitko a tenis

Michal David (63) zhubl v posledních měsících dvacet kilo a cítí se výborně. V rozhovoru pro iDNES.cz muzikant...

Příběh Vlaďky: Jsem v šoku. Manžel má milenku, je starší a ošklivější než já

Neříkám, že naše manželství nemělo žádné mouchy, ale myslela jsem si, že nám to docela klape. Pravda je ale někde...