Andrej Babiš při otevření vývojového centra Škody v Indii

Andrej Babiš při otevření vývojového centra Škody v Indii | foto: Škoda Auto

Šéf Škody mluvil s Babišem. Ústup k nízkonákladovým autům nebude, slíbil

  • 193
Automobilka Škoda Auto plánuje zvýšení výkonu a chystá další růst. Zachová také vysokou míru investic do vývoje. Po jednání s premiérem Andrejem Babišem (ANO) a místopředsedou vlády Karlem Havlíčkem (za ANO) to uvedl nový předseda představenstva Škody Thomas Schäfer.

„Můj cíl je jasný: posunout značku Škoda na další úroveň tím, že zvýšíme náš výkon a budeme podporovat další růst, čímž zajistíme pokračující úspěch automobilky. Tento rok slavíme 125. výročí založení firmy, což je nejlepší motivace splnit tento úkol společně s vynikajícím týmem, který čítá přes 42 000 škodováků. Společně budeme pokračovat v tomto úspěšném českém příběhu,“ uvedl Schäfer.

Babiš uvedl, že ho Schäfer ujistil o tom, že Škoda bude dál vyrábět špičkové automobily a udrží velmi vysokou míru investic do výzkumu a vývoje z posledních let. „Žádný ústup z kvality a přesun do nízkonákladového segmentu se konat nebude. Mně a Karlu Havlíčkovi to dnes potvrdil nový šéf automobilky Thomas Schäfer,“ uvedl Babiš na twitteru.

Schäfer při svém nástupu do funkce na začátku srpna uvedl, že hodlá věnovat zvláštní pozornost elektrifikaci a digitalizaci produktů firmy. Jde podle něj o klíč k tomu, aby automobilka zůstala pro zákazníky atraktivní. Od začátku roku 2019 do konce roku 2022 má být představeno 30 nových modelů, modernizací nebo variant modelů značky.

Předseda vlády Andrej Babiš (ANO) je přesvědčen, že vozy Škoda jsou nejlepším výrobkem koncernu Volkswagen. Premiér má však pocit, že tento fakt někdy někomu vadí. 

„Všude po světě propaguji Škodu, ty vozy jsou skvělé. Vadí mi, že ne všude může být Škoda prodávána, protože v rámci koncernu (Volkswagen) je tam řekněme řízená nekonkurence,“ uvedl Babiš v polovině týdne v jihočeských Cetvinách.

Dodal, že Škoda Auto je jedním z podniků, které vláda nejvýznamněji podpořila v programu antivirus, díky němuž mohou firmy čerpat peníze na sanování ztráty kvůli covidu-19. „Autoprůmysl je pro nás velice důležitý, představuje 11 procent HDP a 24 procent exportu. Doufejme, že Volkswagen nebude omezovat škodovku v nějakém vývoji,“ řekl při cestě na Českokrumlovsko.

Úspěšná Škoda má změnit směr, novou cestu bude hledat těžko

ANALÝZA

Mazánky mají spolužáci rádi jen do chvíle, kdy jim nechávají opsat úkoly. V odpolední družině jim pak klidně nabančí a snědí svačinu. Nějak tak se to teď bude mlít v koncernu VW. Škoda prospívá, úkoly plní na jedničku. A teď se dovídá, že to je vlastně špatně. Že se má chovat jinak. Ale jak? Čtěte více

Premiér Andrej Babiš a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček setkání iniciovali, aby zjistili jak vidí budoucnost mladoboleslavské automobilky její nový šéf. Odmítají fakt, že by se firma neměla ve své třídě udržet mezi elitou. „Škoda určitě nebude žádnou montovnou,“ řekl MF DNES premiér Babiš po nástupu Schäfera do Mladé Boleslavi začátkem srpna (čtěte zde). Těsně předtím, než nový předseda představenstva Škody nastoupil, prohlásil jeho nejvyšší nadřízený, šéf koncernu Volkswagen Herbert Diess, že je potřeba změnit směřování české značky směrem k lacinějším vozům, aby nekonkurovala ostatním značkám německé skupiny (čtěte zde).

Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39 000 lidí, z toho v ČR téměř 34 000.

Thomas Schäfer

Schäfer se stal předsedou představenstva společnosti Škoda Auto v pondělí 3. srpna (čtěte zde), předtím působil jako generální ředitel jihoafrického zastoupení koncernu Volkswagen s působností i pro celý subsaharský africký region. Nahradil Bernharda Maiera, který z funkce odešel po necelých pěti letech (podrobnosti zde).

,